Ik heb een fiets te koop maar ik weet de framemaat niet
Op een aantal websites zeggen ze dat ik van de bovenkant van de buis van het frame waar het zadel in steekt moet beginnen meten tot aan het midden van de trapas
Andere zeggen dat ik moet beginnen meten van de horizontale buis (stang) tot het midden van de trapas
Maar deze verschillende opties verschillen in het eind getal
Kan mij iemand zeggen hoe ik een framemaat kan bepalen??
Kris
Framemaat bepalen, beste methode ???
Moderators:JJ, Beheerders
Re: Framemaat bepalen, beste methode ???
Oftewel center-top. Dit is de meest gebruikte meting voore het bepalen van de framemaat.peers schreef:... dat ik van de bovenkant van de buis van het frame waar het zadel in steekt moet beginnen meten tot aan het midden van de trapas...
De andere variant is center-center, oftewel van midden-trapas tot midden bovenbuis (op de kruising van bovenbuis met zitbuis)
Hoe dan ook, geef gewoon even aan op welke manier je precies gemeten hebt, dan kan er geen misverstand meer om ontstaan

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
-
Inprincipe is er geen vaste maatgeving.
Verschillende merken meten het ook op een andere manier.
Maar de maat is het duidelijkst als je het meet tot het bovenste van de zadelpenbuis...
Verschillende merken meten het ook op een andere manier.
Maar de maat is het duidelijkst als je het meet tot het bovenste van de zadelpenbuis...
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
-
Dat is het beste ja! Maar je kan er voor de zekerheid ook nog bij zetten dat je het zo gemeten hebt.
En je weet dat het bij Eddy Merkx een medium word genoemd.
Dan weet iedereen wat je bedoeld!
En je weet dat het bij Eddy Merkx een medium word genoemd.
Dan weet iedereen wat je bedoeld!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!