De Vulkanbike zit er ondertussen al weer een tijdje op.
Na een hele drukke werkweek maar snel de 18T krans op mijn wiel gestoken, ketting aangespannen, tent en slaapzak bij Ief in de auto en met 4 bikers richting Daun.
Na een stevige file onderweg komen we redelijk laat in Daun aan. We parkeren de auto en gaan opzoek naar onze race-nummers. Bij de inschrijvingen vragen we waar we onze tent kunnen neerpoten. Hmmmm, nergens....hmmm...dat is niet voorzien.....wacht even ik haal de voorzitter.
De voorzitter wist wel een leuk plekje en na een rustige nacht 'schwarz-zelten' aan de helicopterlandplaats van het ziekenhuis rijden we naar de start.
Veel Belgen aan de start. Startboxen zijn netjes gevuld.
Vlak na de start krijgen we een goed rollend stuk door het bos voor de wielen. De 32x18 is een iets te licht verzet en ik verlies veel plaatsen, er wordt serieus doorgevlamd. Maar stilaan wordt het wat zwaarder en steiler.
Alles loopt over brede autobahnpaden, af en toe een iets smaller pad dat dan meteen ook zeer modderig is. Onderweg rijd ik nog even samen met een Duitser op een Air 9 (gekocht bij de zelfde JJ als waar mijn Niner vandaan komt).
Het parcours loopt langs prachtige panoramas en is nooit echt technisch, alles is goed te doen met mijn vaste vork. Maar stilaan lopen mijn benen vol, vooral de lange goed lopende tussenstukken maken het me lastig. Af en toe moet ik een stukje van de bike op de steilste knikjes.
Op de een of andere manier had ik me wijsgemaakt dat de 96km eerst langs de finish op 85km zou komen. Ik spaar mezelf om wat 'poeder' over te hebben voor die laatste kms. Na enige tijd heb ik door dat we op de finish afrijden en na 5u07 minuten is het avontuur gedaan.
Nog 1 marathonnetje dit jaar (bike X-treme) en dan doen we weer oervlaamse toertochten, heel de winter lang op de SS.
ranking:
https://coderesearch.com/sts/services/info/
fotos:
http://www.sportograf.de/de/shop/search/892/313
stats: 96km, 2300hm, 5u07min, 120ste algemeen, 60ste bij de masters 1.