Singlespeed MarathonCup 2010

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di aug 10, 2010 8:43 am

Gefeliciteerd Rinus, een prestatie van formaat.

Wie organiseert die cup? Misschien moeten we een actie beginnen om Rinus op de BikeMotion gehuldigd te laten worden :) En anders moeten we het zelf doen, ik heb nog wel wat rijwiel paleis bonnen :D

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

ott

Bericht door ott » di aug 10, 2010 12:35 pm

ik ben dan wel niet van de marathoncup 'organisatie' maar van de singlespeedcup maar ook ik vindt dat de rinus gehuldigd dient te worden! Een stndbeeld ofzo
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

pieterp

Bericht door pieterp » ma aug 16, 2010 10:03 am

rinus schreef: maar RWP SS kampioen.... kan niemand mij meer afnemen..... Toch ? :)
Top prestatie!

pieterp

Bericht door pieterp » ma aug 16, 2010 10:05 am

Mijn volgende singlespeed marathon: de Vulkanbike

http://vulkanbike.de/extreme/ ik weet nog niet of ik de 100km doe of de 85km.

Ninko

Bericht door Ninko » ma aug 16, 2010 12:01 pm

Rinus gefeliciteerd!!! :) Wel netjes, doe het je niet zomaar na denk ik, op een SS een marathon rijden. Wat voor verzet bolde je in Neustadt ? :)
Kreeg trouwens van een teamgenoot al het bewijs dat je daar SS meereedt want hij was je onderweg tegen gekomen en jullie hadden effe zitten kletsen ;)

PieterP, volgend jaar de Transmaurienne SS 8) 8)

pieterp

Bericht door pieterp » ma aug 16, 2010 1:07 pm

Ninko schreef:
PieterP, volgend jaar de Transmaurienne SS 8) 8)
Alvast geen kans op kapotte derailleurs dan 8) . Maar volgend jaar geen transmau voor mij want dan gaan we trouwen...

Dit jaar nog de vulkanbike en als het kan ook de Bike X-treme ( http://www.bikex-treme.com/ ) met de singlespeed.

pieterp

Bericht door pieterp » zo sep 26, 2010 7:28 pm

De Vulkanbike zit er ondertussen al weer een tijdje op.
Na een hele drukke werkweek maar snel de 18T krans op mijn wiel gestoken, ketting aangespannen, tent en slaapzak bij Ief in de auto en met 4 bikers richting Daun.

Na een stevige file onderweg komen we redelijk laat in Daun aan. We parkeren de auto en gaan opzoek naar onze race-nummers. Bij de inschrijvingen vragen we waar we onze tent kunnen neerpoten. Hmmmm, nergens....hmmm...dat is niet voorzien.....wacht even ik haal de voorzitter.
De voorzitter wist wel een leuk plekje en na een rustige nacht 'schwarz-zelten' aan de helicopterlandplaats van het ziekenhuis rijden we naar de start.

Veel Belgen aan de start. Startboxen zijn netjes gevuld.

Vlak na de start krijgen we een goed rollend stuk door het bos voor de wielen. De 32x18 is een iets te licht verzet en ik verlies veel plaatsen, er wordt serieus doorgevlamd. Maar stilaan wordt het wat zwaarder en steiler.
Alles loopt over brede autobahnpaden, af en toe een iets smaller pad dat dan meteen ook zeer modderig is. Onderweg rijd ik nog even samen met een Duitser op een Air 9 (gekocht bij de zelfde JJ als waar mijn Niner vandaan komt).

Het parcours loopt langs prachtige panoramas en is nooit echt technisch, alles is goed te doen met mijn vaste vork. Maar stilaan lopen mijn benen vol, vooral de lange goed lopende tussenstukken maken het me lastig. Af en toe moet ik een stukje van de bike op de steilste knikjes.
Op de een of andere manier had ik me wijsgemaakt dat de 96km eerst langs de finish op 85km zou komen. Ik spaar mezelf om wat 'poeder' over te hebben voor die laatste kms. Na enige tijd heb ik door dat we op de finish afrijden en na 5u07 minuten is het avontuur gedaan.

Nog 1 marathonnetje dit jaar (bike X-treme) en dan doen we weer oervlaamse toertochten, heel de winter lang op de SS.

ranking: https://coderesearch.com/sts/services/info/
fotos: http://www.sportograf.de/de/shop/search/892/313
stats: 96km, 2300hm, 5u07min, 120ste algemeen, 60ste bij de masters 1.

mateis

Bericht door mateis » zo sep 26, 2010 8:14 pm

He, die Bikextreme is een interessante tocht! Mooie seizoensafsluiter als je (om wat voor reden dan ook?) geen zin hebt in de Roc maar wel ver weg wilt. Succes daar en ben wel benieuwd naar het verslag tzt!

pieterp

Bericht door pieterp » do okt 07, 2010 7:16 am

Voor mij is het game over dit seizoen. Geen Adrenalina Bike Xtreme meer.

Ik heb een tekenbeet opgelopen die meteen opgezwollen en rood geworden is (diameter van 8cm).
Zit nu 20 dagen op zware antibiotica en dan is gaan singlespeeden in de bergen geen goed idee.

dader

Bericht door dader » do okt 07, 2010 7:31 am

Ai beterschap! Betekent dat dat je de ziekte van Lyme hebt of is dat nog niet zeker??

didadunlop

Bericht door didadunlop » do okt 07, 2010 8:00 am

Ai das mooi klote.

Het hoeft volgens mij nog geen Lyme te zijn. Kan ook allergische reactie zijn.

Hopelijk kom je ervan af met de antibiotica. Mijn vader had het ook en die had enkel een allergische reactie en geen Lyme.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

pieterp

Bericht door pieterp » vr okt 08, 2010 7:46 am

Of het Lyme is is niet zeker, dat wordt getest na de antibiotica-kuur. Het kan allergisch zijn of een andere bacterie.

Met de antibiotica voel ik me wel heel slap, als ik naar mijn werk peddel (3km) ben ik soms al pomp af en zit ik onder het zweet. Echt fietsen zit er dus nog niet in.

pieterp

Bericht door pieterp » wo jan 05, 2011 4:47 pm

Wat is eigenlijk de eindscore voor 2010? Zijn er nog 'wapenfeiten' geweest in het najaar?

willem12

Bericht door willem12 » wo jan 05, 2011 4:59 pm

Zal het eens uitrekenen, maar jij, Pieter, hebt gewonnen en weinig wapenfeiten in najaar 2010.

Zit eigenlijk alweer aan Olne-Spa-Olne te denken :)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

pieterp

Bericht door pieterp » do jan 06, 2011 12:41 pm

willem12 schreef: Zit eigenlijk alweer aan Olne-Spa-Olne te denken :)
Zo wil ik het horen ;-) Vorig jaar reed ik die nog geared, dit jaar met de SS.

Plaats reactie