headbadges
Moderators:JJ, Beheerders
-
www.headbadges.com.
Stuur maar een stikkertje of een tekening naar deze aardige mevrouw en ze boetseert er zo eentje uit Sterling zilver. Roest ten minste niet

Stuur maar een stikkertje of een tekening naar deze aardige mevrouw en ze boetseert er zo eentje uit Sterling zilver. Roest ten minste niet

-
- Hotsnail
- Contacteer:
Indien je ze wilt walsen moet je er alleen ook een in- en uitloop aan hebben zitten aan (dunne) verbindingsstukken omdat er altijd een recht stuk aan het begin en eind komt.
Kan lasersnijden niet uit een stuk buis? ben je meteen goed rond.
Het kopergraveren zou ook het mooiste zijn voor het walsen. Kun je een groter stuk walsen, daar de platen uit knippen, afronden en polijsten en dan laten graveren (als ze dat dus kunen op een gebogen plaat...)
Kan lasersnijden niet uit een stuk buis? ben je meteen goed rond.
Het kopergraveren zou ook het mooiste zijn voor het walsen. Kun je een groter stuk walsen, daar de platen uit knippen, afronden en polijsten en dan laten graveren (als ze dat dus kunen op een gebogen plaat...)
Ijzeren paarden eten geen haver....
Gemaakt in NLHubert ! schreef:Dat is een zeer schone badge Sandro! Waar is hij gemaakt en van watvoor materiaal?
Mooi hoor!
Ga je 'em op je frame lijmen?

voor zover mij bekend is deze uit zilver vervaardigd.
Ik was/ben idd. van plan om de badge erop te lijmen,
liever boor ik niet in een frame!
Daar is het fout gegaan bij Gazelle,toen ze begonnen met plakken.Zelfs de directeur heeft z'n naam er niet meer opstaan.Stukje verwaarlozing van een mooie fietshistorie.BOSS schreef:op een handgemaakt frame hoort een schildje! Punt!
Heb je een foto van je schildjes?
dusssssss©
Erg zonde!
Poppen of schroeven zou te duur zijn in productie,teveel werk.
Zelfs op de dure frames.
Maar op een custom frame zou ik er wel extra centen voor over hebben voor een mooie RVS geschroefde badge!
Ja,zelfs 35,- euro waarvan 2 euro voor de boutjes!!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Maar wanneer is het dan fout gegaan?
De Davos van mijn vrouw heeft een plakker:

Maar die van mijn Tour Populair is wel gepopt:

Rond 1994 popten ze er ook al lustig op los:

En voor mijn 'custom gespoten' Champion Modial zoek ik nog sjieke RVS schroefjes met een kleine kop:

En de enige custom fiets die ik heb heeft dan weer een plakker, das jammer..

Ook Rocky plakt ze er op:

Niner doet het ouderwets mooi:

Maar heeft gazelle ooit geschroefd?
En die naam van de directeur zou ik ook wel eens terug willen zien, maar eens kijken bij een oude collectie hier in de buurt..
JJ
De Davos van mijn vrouw heeft een plakker:

Maar die van mijn Tour Populair is wel gepopt:

Rond 1994 popten ze er ook al lustig op los:

En voor mijn 'custom gespoten' Champion Modial zoek ik nog sjieke RVS schroefjes met een kleine kop:

En de enige custom fiets die ik heb heeft dan weer een plakker, das jammer..

Ook Rocky plakt ze er op:

Niner doet het ouderwets mooi:

Maar heeft gazelle ooit geschroefd?
En die naam van de directeur zou ik ook wel eens terug willen zien, maar eens kijken bij een oude collectie hier in de buurt..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wel grappig, die Tour Populair is de nieuwste en die heeft inderdaad een andere headbadge, let op de richting van de Gazelle en de (dubbele G) van het woord Gazelle..
Iemand nog oudere badges bij de hand van mijn favoriete Nederlandse merk?
Iemand nog oudere badges bij de hand van mijn favoriete Nederlandse merk?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Leuk!
Balhoofdplaatje
'In de periode tot 1914 zijn wel drie soorten balhoofdplaatjes of transfers gebruikt. Vanaf 1914 verschijnt het model met het opschrift ‘Gazelle Arentsen & Kölling Dieren’. Dit wordt in 1925 vervangen door het ontwerp van André Vlaanderen (met zijn naam aan de onderzijde) dat tot op heden als beeldmodel nog wordt gebruikt (al meer dan 75 jaar dus!). Tot ca. 1948 was dit messing plaatje in reliëf uitgevoerd, daarna als glad blikken plaatje. '
Maar er is dus wel degelijk variatie.. Even verder zoeken.
JJ
Balhoofdplaatje
'In de periode tot 1914 zijn wel drie soorten balhoofdplaatjes of transfers gebruikt. Vanaf 1914 verschijnt het model met het opschrift ‘Gazelle Arentsen & Kölling Dieren’. Dit wordt in 1925 vervangen door het ontwerp van André Vlaanderen (met zijn naam aan de onderzijde) dat tot op heden als beeldmodel nog wordt gebruikt (al meer dan 75 jaar dus!). Tot ca. 1948 was dit messing plaatje in reliëf uitgevoerd, daarna als glad blikken plaatje. '
Maar er is dus wel degelijk variatie.. Even verder zoeken.
JJ
En natuurlijk heeft hij weer een echte Gazelle!Scaluner schreef:Ik heb thuis ook ff op de trouwe stationsfiets gekeken en ben inderdaad ene Andre Vlaanderen tegen gekomen...
Zeker goeie connecties met jullie locale smit?

Zonde dat dat dan juist een stationsfiets is.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
opsturen naar mij die badge! ik boor em wel even vast op de dichtbijzijnde dean... De mijne dus!Mr Elsworth schreef:...
Of iemand moet een beter idee hebben?
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!