zoals beloofd.. een aangepaste versie.. Niks speciaals aangepast maar wat verfijning.
Pirate cross Ollanda.
Doel: Unsupported multi day singlespeed tour door de Nederlanden.
Planning:
Een tour van 3 dagen met een afstand van ongeveer 400 a 500 KM. Waarbij er meerdere vaste controlepunten zijn. Hierbij kan worden gedacht aan kleinschalige kampeergelegenheden zoals natuurkampeerterreinen of paalkampeerterreinen maar ook een paar losse punten op bestaande MTB routes.
Doel is wel dat het unsupported gebeurd. Dus alles zelf meenemen. Hier zul je zelf een leuke oplossing voor moeten vinden.
Er is geen tussenklassement. Ik geef twee mogelijke kampeerplekken aan waar je kan slapen. Ik geef een startschot en zie jullie een tijd later wel weer verschijnen. Voor de rest wil ik er eigenlijk niks mee te maken hebben..
Route:
Dwars door nederland met de nadruk op de regio, gelderland, Noord-Brabant, Utrecht. Ideeen zijn welkom alleen de uiteindelijke route zal pas bekend worden gemaakt op de avond voor de tour. Er zijn aanbiedingen voor tussenstops. Of deze worden ingepland zal pas bekend worden de avond voor vertrek.
Tijdstip:
Een weekend van ongeveer 3/4 dagen in de zomer van 2007. Datum ga ik nu niet prikken, ik wacht op aanmeldingen. Vanaf een man/vrouw of 7 laat ik het doorgaan. en denk aan de maand juni of juli.
Controle:
Er zullen verschillende controlepunten worden gerealiseerd door de route. Dit zal op een specifieke manier worden gemarkeerd. Doel is dat je er een foto van maakt van het controlepunt met je fiets. Ik ga ervanuit dat je een camera hebt op je telefoon.Als je die niet hebt neem dan ruim op tijd contact op. Dan regelen we iets. Dus niet de avond ervoor.
Daarnaast is het pirate stijl oftewel: Geen officiele organisatie, geen verzekeringen, geen prijzen, geen inschrijfgeld. Meedoen is op eigen verzekering en eigen risico. Ik geef aan waar de controlepunten zijn. Minimaal twee daarvan zijn op paalkampeerterreinen. Hier mag je onder voorwaarden "wildkamperen". Weet wel dat het in de rest van Nederland niet is toegestaan..

. Hoe je dat oplost mag je zelf weten. Ik ben er alleen niet verantwoordelijk voor. Als je de route ineenkeer wil fietsen is dat ook goed. Let alleen wel op je eigen veiligheid en neem je eigen verantwoordelijkheid.
Vereisten:
Redelijke conditie is dus wel aan te raden gezien de afstand, echter het is volgens mij niks speciaals of extra zwaar's ofzo. Tevens dien je fietstechnisch een beetje onderlegd te zijn voor het geval dat er iets kapot gaat. Draag een helm voor je eigen veiligheid. Tevens is het voor het zoeken van de controlepunten noodzakelijk dat je een beetje kaart kunt lezen. De "organisatie" zal bruikbare copieen uitdelen van de stafkaarten waar de controleposten op staan (1/25000). Vanaf daar moet je het zelf doen en de complete route zal geheim blijven tot de start van de tocht. GPS coordinaten zijn beschikbaar en mogen gebruikt worden. Maar regulier kaartlezen is natuurlijk leuker en meer PIRATE!. Een nadere lijst van eigenlijk onmisbare dingen zal nog worden geplaatst.
Btw dit is allemaal nog een idee van mij. Achtergrond van dit idee is de transiowa challenge (transiowa.blogspot.com). Het lijkt me leuk om zo een soort tocht te organiseren/te rijden in NL. Met nadruk op het singlespeed en unsupported gebeuren. Ik denk wel dat het unsopported gebeuren lastig is als je een custom frame hebt zonder drageroogjes. Maar zie het als een uitdaging..

. Ik weet wel een leuke startplek waar mensen de avond voor de start aan kunnen komen en rustig kunnen kamperen/de route plannen/laatste fietsreparaties kunnen uitvoeren.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.