East Brabant singlespeed rumble!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jan 31, 2007 12:45 pm

mooi.. laat maar komen die ideeen. Ik zal deze vrijdag het topic doorlezen en alles in een nieuw voorstel gieten.

Ga er maar van uit dat jullie alleen de controle punten krijgen. Daarna zoek je het op je fietsje zelf maar uit...:D.

2/3 dagen is te doen met een rugzak. Ik kan in mijn rugzakje tent/mat/slaapzak/brander kwijt

TNF Mayfly
Coleman bambusa met liner
therma rest mini
MSR internationale

Mooi dat er zoveel ideeen zijn...
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Akwa
Contacteer:

Bericht door Akwa » wo jan 31, 2007 1:07 pm

Maak voor de foto's gebruik van zeer specifieke objecten.
Hectometerpalen langs de doorgaande wegen.
Verkeersborden/paddestoelen van de ANWB hebben allemaal een eigen nummer.

Didadunlop
check your mail :o

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jan 31, 2007 3:53 pm

Akwa schreef:Maak voor de foto's gebruik van zeer specifieke objecten.
De Eiffeltoren, Brandenburger Tor, Paleis van Sisi... :D
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jan 31, 2007 5:56 pm

harharhar.. als jullie een paar weken vrij nemen maak ik die foto's wel..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo jan 31, 2007 6:40 pm

JJ schreef:
Akwa schreef:Maak voor de foto's gebruik van zeer specifieke objecten.
De Eiffeltoren, Brandenburger Tor, Paleis van Sisi... :D
Stonehenge niet vergeten he :D

didadunlop

nieuwe versie

Bericht door didadunlop » ma feb 05, 2007 9:29 pm

zoals beloofd.. een aangepaste versie.. Niks speciaals aangepast maar wat verfijning.

Pirate cross Ollanda.

Doel: Unsupported multi day singlespeed tour door de Nederlanden.

Planning:
Een tour van 3 dagen met een afstand van ongeveer 400 a 500 KM. Waarbij er meerdere vaste controlepunten zijn. Hierbij kan worden gedacht aan kleinschalige kampeergelegenheden zoals natuurkampeerterreinen of paalkampeerterreinen maar ook een paar losse punten op bestaande MTB routes.
Doel is wel dat het unsupported gebeurd. Dus alles zelf meenemen. Hier zul je zelf een leuke oplossing voor moeten vinden.
Er is geen tussenklassement. Ik geef twee mogelijke kampeerplekken aan waar je kan slapen. Ik geef een startschot en zie jullie een tijd later wel weer verschijnen. Voor de rest wil ik er eigenlijk niks mee te maken hebben..:D

Route:
Dwars door nederland met de nadruk op de regio, gelderland, Noord-Brabant, Utrecht. Ideeen zijn welkom alleen de uiteindelijke route zal pas bekend worden gemaakt op de avond voor de tour. Er zijn aanbiedingen voor tussenstops. Of deze worden ingepland zal pas bekend worden de avond voor vertrek.

Tijdstip:
Een weekend van ongeveer 3/4 dagen in de zomer van 2007. Datum ga ik nu niet prikken, ik wacht op aanmeldingen. Vanaf een man/vrouw of 7 laat ik het doorgaan. en denk aan de maand juni of juli.

Controle:
Er zullen verschillende controlepunten worden gerealiseerd door de route. Dit zal op een specifieke manier worden gemarkeerd. Doel is dat je er een foto van maakt van het controlepunt met je fiets. Ik ga ervanuit dat je een camera hebt op je telefoon.Als je die niet hebt neem dan ruim op tijd contact op. Dan regelen we iets. Dus niet de avond ervoor.

Daarnaast is het pirate stijl oftewel: Geen officiele organisatie, geen verzekeringen, geen prijzen, geen inschrijfgeld. Meedoen is op eigen verzekering en eigen risico. Ik geef aan waar de controlepunten zijn. Minimaal twee daarvan zijn op paalkampeerterreinen. Hier mag je onder voorwaarden "wildkamperen". Weet wel dat het in de rest van Nederland niet is toegestaan..;). Hoe je dat oplost mag je zelf weten. Ik ben er alleen niet verantwoordelijk voor. Als je de route ineenkeer wil fietsen is dat ook goed. Let alleen wel op je eigen veiligheid en neem je eigen verantwoordelijkheid.

Vereisten:
Redelijke conditie is dus wel aan te raden gezien de afstand, echter het is volgens mij niks speciaals of extra zwaar's ofzo. Tevens dien je fietstechnisch een beetje onderlegd te zijn voor het geval dat er iets kapot gaat. Draag een helm voor je eigen veiligheid. Tevens is het voor het zoeken van de controlepunten noodzakelijk dat je een beetje kaart kunt lezen. De "organisatie" zal bruikbare copieen uitdelen van de stafkaarten waar de controleposten op staan (1/25000). Vanaf daar moet je het zelf doen en de complete route zal geheim blijven tot de start van de tocht. GPS coordinaten zijn beschikbaar en mogen gebruikt worden. Maar regulier kaartlezen is natuurlijk leuker en meer PIRATE!. Een nadere lijst van eigenlijk onmisbare dingen zal nog worden geplaatst.

Btw dit is allemaal nog een idee van mij. Achtergrond van dit idee is de transiowa challenge (transiowa.blogspot.com). Het lijkt me leuk om zo een soort tocht te organiseren/te rijden in NL. Met nadruk op het singlespeed en unsupported gebeuren. Ik denk wel dat het unsopported gebeuren lastig is als je een custom frame hebt zonder drageroogjes. Maar zie het als een uitdaging..:D. Ik weet wel een leuke startplek waar mensen de avond voor de start aan kunnen komen en rustig kunnen kamperen/de route plannen/laatste fietsreparaties kunnen uitvoeren.

mortier

Bericht door mortier » di feb 06, 2007 4:40 pm

Deelnemers:

Mortier

didadunlop

Bericht door didadunlop » di feb 06, 2007 10:01 pm

mooi dat is alvast een...

Ik zal nu gaan kijken naar een paar voorlopige data.

dickie

Bericht door dickie » wo feb 07, 2007 1:58 pm

Asfalt liefst zo weinig mogelijk :cry:
Off-road daarentegen zou het :bandana: :o -gehalte verhogen.
Wordt het een rit in lijn of eerder een soort 'ronde' met vertrek en aankomst op de zelfde plaats.
Is toch makkelijker voor wie met de auto wil komen, niet?
Voor een rit in lijn moet er voor het terugvervoer iets geregeld kunnen worden...en zouden er sowieso minder potentiële deelnemers zijn.
Ik volg de evolutie alvast geïnteresseerd. :arms:

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 07, 2007 5:08 pm

natuurlijk is het een rondje anders had ik dat wel aangegeven.

Helaasch kan je in NL geen lange offroad stukken rijden. Dus de verbindingen zullen on road zijn. Controle zal verborgen in het bos zijn.

flying duitsman
Contacteer:

Bericht door flying duitsman » wo feb 07, 2007 6:12 pm

word het een tour voor mtbs of kun ik ook meet mijn pista meedoen (misschrien meet cx banden...)?
zullen wij misschrien nog een beetje reklame daarvoor maken in het duitse singlespeed forum?

groeten,
rene

p.s.:
Deelnemers:

Mortier
Rene
I DO MISS THE CHEESE
I DONT MISS THE 'BEER'

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo feb 07, 2007 9:56 pm

Reclame maken bij de germanen lijkt me een goed plan, of ben je daar tegen Dida?

Gezellig man!

JJ

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 07, 2007 10:32 pm

ow zeker niet. Dan moet ik alleen meer ruimte zien te regelen. Ik zal er eens over nadenken.

wictor

Bericht door wictor » do feb 08, 2007 9:06 am

Hmmmm. Misschien moet ik hier eens vaker kijken. :roll:

Erg leuke ideëen allemaal. Als ik tegen die tijd weer een goed werkende singelspeed heb (niet één waar ik mee op m'n bek ga om de 2 km) dan ben ik er zeker bij!

steelhead

deelname

Bericht door steelhead » do feb 08, 2007 12:30 pm

Ik wil graag meedoen. Maar hangt van de exacte datum af. Ik hoop eind juli vader te worden. Ik ben niet van plan met mijn mobieltje in mijn achter zak in de aanslag door Nederland te gaan fietsen rond die tijd.

Als het begin juni is ben ik pirate... uhh.... paraat.

Caspar
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

dré

Bericht door dré » do feb 08, 2007 12:36 pm

wictor schreef:Hmmmm. Misschien moet ik hier eens vaker kijken. :roll:

Erg leuke ideëen allemaal. Als ik tegen die tijd weer een goed werkende singelspeed heb (niet één waar ik mee op m'n bek ga om de 2 km) dan ben ik er zeker bij!
neem een singlespeed skelter :D

wictor

Bericht door wictor » za feb 10, 2007 9:10 am

Ik zit te wachten tot iemand mijn crosser koopt, dan komt daarvoor in de plaats een mooie poep-bruine Unit. :D

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » za feb 10, 2007 2:17 pm

Wictor, Wictor... houd de wielen en neem een blauw/paarse Unit!! 8)

Ik wil je crosser wel veilig SS maken. Leen mijn Otherdoofer ofzo. Of zet een MTB stuur op mijn Cross-Check, dan past dat ook goed.

Voor mij is de afstand en duur nog wat intimiderend. Wel een goede reden om mijn BOB YAK weer eens uit het stof te halen natuurlijk. Ik háát rugzakken...

didadunlop

hehe een update

Bericht door didadunlop » di feb 27, 2007 10:48 pm

na wat getob en wat navragen voor ruimte heb ik twee weekend staan waarop er mogelijkheden zijn en die ik wil vrijhouden.

Dus twee mogelijke data voor de SinglespeedSelfSupportedPirateCrossOllanda (SSSPCO) zijn:

22/23/24 juni 2007 (weekend met de kortste nacht)

of

3/4/5/ augustus 2007 (gewoon een random weekend wat niet in mijn vakantie valt)

Dus als je nog steeds wil meedoen dien je voor een van deze weekenden te kiezen. Maximale deelname is 20 man/vrouw en minimale deelname is 8 man/vrouw.

De avond voor de eerste dag is het verzamelen dus bovenstaande data dien je ook de donderdagavond ervoor te kunnen.

kies maar raak voor enne knaak!!!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo feb 28, 2007 8:03 am

24 Juni is 1 van de Bergracen.

Zou jammer zijn om het dubbel te plannen. Sterker nog, de bergracen zijn een ss cup dus eigenlijk kan het gewoon niet. Augustus lijkt nog leeg.

JJ

mortier

Bericht door mortier » wo feb 28, 2007 9:18 am

22/23/24 juni 2007 kan en wil ik. In augustus ben ik best wel op vakantie.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 28, 2007 11:07 am

hmzzz een van de bergraces.. dan ga ik die een weekje opschuiven denk ik.

Zijn er geen wedstrijden gepland het weekend van 29/30/1 ((juni op Juli)

mortier

Bericht door mortier » wo feb 28, 2007 11:42 am

29/30/1 kan en wil ik ook. Ben echt heel flexibel ;)

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 28, 2007 12:58 pm

mooi die flexibele mensen... eens kijken hoe flexibel de rest is..:D

wictor

Bericht door wictor » wo feb 28, 2007 8:09 pm

4/5 Augustus zit ik 24u lang op Nürburgring, dus voor mij wordt 't 'm niet. 29/30/1 ziet er beter uit.... :D

Plaats reactie