idd probeer maar eens een dafje te duwen. je duwt jezelf het ongeluk.
Had ik idd niet aan gedacht. dus zal wel geen riemen cvt zijn.
Die wrijving is ook het grootste probleem. Ik vraag me af hoe ze dat voldoende hebben opgelost bij de nuvinci. Gezien het "slippen" denk ik niet genoeg in ieder geval.
Wat is ook al weer de efficientie van een ketting? Iets van 98% bij rechte kettinglijn en goede smering?
De inverse van Singlespeed
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Ze gebruiken een bepaalde vloeistof die voor het contact zorgt tussen de kogel en de schijf. Ik verwacht dat hierdoor de wrijving kleiner is dat bij direct contact. Deze vloeistof kan ook het "doortrappen" verklaren bij een groot moment op de crankendidadunlop schreef:Ik vraag me af hoe ze dat voldoende hebben opgelost bij de nuvinci.
Doubt Kills Dreams
Gijsberg schreef:Ze gebruiken een bepaalde vloeistof die voor het contact zorgt tussen de kogel en de schijf. Ik verwacht dat hierdoor de wrijving kleiner is dat bij direct contact.didadunlop schreef:Ik vraag me af hoe ze dat voldoende hebben opgelost bij de nuvinci.
nee, dit dure spul is er juist voor om wrijving te creeren. (tractievloeistof heet het dan ook).
---www.cjmedia.nl---
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
yups ik vraag me af of dat ook hierin wordt gebruikt. Ik zeg dat ook in een van mijn eerdere posts. Het spul schijnt nl gruwelijk duur te zijn en nog steeds een "problematische" vloeistof
Op de site van fallbrooktech (maker van nuvinci) staat het wel.
Op de site van fallbrooktech (maker van nuvinci) staat het wel.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.