V-brakes of schijven voor 29-project

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Gebruikersavatar
@sph@ltdude
Berichten:2488
Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
Locatie:The Comfort Zone
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr sep 07, 2007 1:35 pm

Gène schreef:Jah, maar ook zwaarder, dus je moet meer kracht zetten bij het aanzetten.
32 DT Competition 2.0-1.8-2.0's zijn 47 gram zwaarder dan 32 CX-Ray's 2.0-1.8-2.0's, gigántische verschillen zijn dat ja ;)

dader schreef: Misschien logisch maar in het geval van aero's is de spaak wel dunner maar ook breder dan een ronde spaak, dat telt ook mee denk ik.
Maar aerospaakjes a la Aerolite / CX-Ray hebben een kleiner dwarsdoorsnedeoppervlak (anders kunnen ze ook moeilijk lichter zijn 8) )
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Ninkoo
Berichten:141
Lid geworden op:do dec 07, 2006 9:35 pm

Bericht door Ninkoo » zo sep 09, 2007 7:35 pm

@sph@ltdude schreef:
Gène schreef:Jah, maar ook zwaarder, dus je moet meer kracht zetten bij het aanzetten.
32 DT Competition 2.0-1.8-2.0's zijn 47 gram zwaarder dan 32 CX-Ray's 2.0-1.8-2.0's, gigántische verschillen zijn dat ja ;)
Je hebt toch 64 spaken minimaal. Dus dat is al bijna 100gr! En dan ook nog messing nippels ipv aluminium... en een binnen en buitenband die iets zwaarder is, en je bent weer een halve kilo verder...

Plaats reactie