Bingo. En die zadelhoek is gelijk met de hoek van de stuurpen, vinden ze mooi. Er word toch niet op gereden..Luc schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat er niets mis is met de geometrie, maar dat dit frame gemaakt is met een zeer specifiek gebruik in het achterhoofd, volgens mij o.a. voor een optimale krachtontwikkeling. Kijk ook maar eens naar de zit van triathlonrijders. Die gaan zover mogelijk boven het bracket zitten. Het enige dat hen ervan weerhoudt om een zitbuishoek van 90° of meer te hebben is de reglementering van de UCI. In de beginjaren van de triahlon zag je trouwens frames met een 90° zitbuishoek.
Aluminium dicht baanwiel gezocht
Moderators:JJ, Beheerders
Of je fiets op de grond leggenmateis schreef:Dan moet je nog steeds op grond gaan liggen om iets te zien hoor...Gène schreef: Dat wiel is idd überbling! Erg handig als je een vliegje in je oog krijgt, of naast een lekkere chick met een rokje![]()
![]()
iets met hoek van inval is hoek van terugkaatsing

Moet je geen deuken erin krijgen, anders krijg je meer een lachspiegel

En blijven poetsen natuurlijk
Misschien heeft ie hard geremd.Wat een lelijk frame, die hoeken zijn niet om aan te zien. Lijkt wel een (dra)maandagochtend model. Als ik die framebouwer in dienst had, zou ik met hem naar de afdeling P&O (ontslag aangeven) of de opticien (bril halen) gaan.
Zijn de campa naam wielen ook niet van alu? Misschien kun je die polijsten?
-
Wat Luc ook al aanhaalde, het klopt dat je met een zadel heel ver naar voren makkelijker harder kan rijden. Heb zelf vroeger ook geëperimenteerd met hoeken van 90° en meer en ik kan je vertellen dat ik daarmee ineens een stuk harder kon rijden. Enige probleem is dat je sneller met de knieën tegen je stuur aan gaat komen. Eigenlijk moet je je bovenbuis erop aanpassen, ik had gewoon een U-profiel gemaakt die ik op de alu zadelpen schroefde waarmee het zadel zo'n 20 cm naar voren geplaatst kon worden. Zo kwam ik ook wel tot 90°-achtige waardes uit.Gène schreef:Wat een lelijk frame, die hoeken zijn niet om aan te zien. Lijkt wel een (dra)maandagochtend model. Als ik die framebouwer in dienst had, zou ik met hem naar de afdeling P&O (ontslag aangeven) of de opticien (bril halen) gaan.
Op mijn huidige triathlon fiets heb ik al een standaard zithoek van 75° maar dat was mij nog niet genoeg, heb een kaarspen genomen waar ik een horizontaal buisje van een Brompton zadelverstelling op heb geschroefd. Daar zit dan weer een Pentaclip zadelverstelling op met daar het zadel aanvast. Hoeken zullen nu in de buurt van 80° komen. Exact heb ik het nog niet opgemeten, wel proefondervinderlijk gemeten dat ik ermee gewoon 3 km per uur harder mee kon rijden. Dat betekende dus dat ik meteen 1 van de snelste tijden kon rijden bij de finale van de verenigingscompetitie in Enschede vorig jaar. D'r zaten een paar cracks voor me maar het gros van de deelnemers zaten achter mij. Paar gasten van de club waren behoorlijk "Not Amused"...
TBB