Vergeef me, maar de $$ staat zo laag....
Moderators:JJ, Beheerders
-
Ok, maar wat dan !! Plaatjes, specs...Mr Elsworth schreef:Heb net voor 617,00 Euro invoerechten, BTW en douane afhandeling betaald aan een Drent die zei dat ie van Fedex was. Terugrekenend kom ik op gemiddeld 25% ten opzichte van de Euro koers, heel gelukkig niet de dollarkoers.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
-
- didadunlop
Jongens jullie hadden beter een paar dagen kunnen wachten.
http://www.nu.nl/news/1453648/30/Euro_v ... ollar.html
Ik ga zometeen eens op speedgoat/jensonusa kijken wat er allemaal te koop staat..
Misschien wel een leuk titanium tandwieltje van spicer? 40 dollar in de uitverkoop. Das omgerekend nog geen 30 euri!!!
Tevens zie ik bij speedgoat de HOPE SS naven voor 179 dollar staan. Inclusief 6% invoer en 19% belasting kom ik dan uit op 155 euri. Hmzzzz vanavond eens de creditcard trekken.
http://www.nu.nl/news/1453648/30/Euro_v ... ollar.html
Ik ga zometeen eens op speedgoat/jensonusa kijken wat er allemaal te koop staat..

Misschien wel een leuk titanium tandwieltje van spicer? 40 dollar in de uitverkoop. Das omgerekend nog geen 30 euri!!!
Tevens zie ik bij speedgoat de HOPE SS naven voor 179 dollar staan. Inclusief 6% invoer en 19% belasting kom ik dan uit op 155 euri. Hmzzzz vanavond eens de creditcard trekken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Importeren uit USA
Een kennis gaat binnenkort op bezoek bij zijn familie in USA (Ohio), ongeveer 10 dagen. Nu vraag ik me het volgende af. Als ik mijn kennis in een winkel een nieuwe fiets mee laat nemen uit de USA, moet ik dan ook evengoed invoerrechten betalen over deze fiets?
De aanleiding voor deze vraag: er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld de fiets meenemen in het vliegtuig om ergens te gaan fietsen op vakantie; deze hoeven toch ook geen belastingen te betalen? Is het dan eventueel nodig om de heenweg ook al een oude fiets mee te nemen naar USA en deze om te ruilen om de invoerrechten te omzeilen. Waar ik wel aan zat te denken is om de nieuwe fiets er gebruikt uit te laten zien.
Ik heb ook helemaal nog niet gekeken naar eventuele extra vliegkosten bij het meenemen van een bike en of het mogelijk is bij de vliegmaatschappij.
De aanleiding voor deze vraag: er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld de fiets meenemen in het vliegtuig om ergens te gaan fietsen op vakantie; deze hoeven toch ook geen belastingen te betalen? Is het dan eventueel nodig om de heenweg ook al een oude fiets mee te nemen naar USA en deze om te ruilen om de invoerrechten te omzeilen. Waar ik wel aan zat te denken is om de nieuwe fiets er gebruikt uit te laten zien.
Ik heb ook helemaal nog niet gekeken naar eventuele extra vliegkosten bij het meenemen van een bike en of het mogelijk is bij de vliegmaatschappij.
Doubt Kills Dreams
- cyberhawk
- Contacteer:
ja bij mij ook .. was mn spinergy wiel setje.. die gasten nog heel aardig "total value" 100$.. hahahaCloxxki schreef:Opgegeven waarde van de goederen.JanW schreef:Over welk bedrag is dat dan?@sph@ltdude schreef:Plm 5 euro inklaringskosten + 19% BTW volgens mij.
Het is trouwens 5% + 19% volgens mij. Plus een bedrag voor de inklaring door TNT of UPS, waar het pakket ook via binnen komt. Vooral op lagere bedragen (zeg $100) komt de factuur van de vervoerder vrij hard aan. IkBen bij $100 als eens €~50 aan invoerellende kwijt geweest.
doen die douane nou... rekenen me 46 euro ..maar er zaten 2 briefjes op van 2 wielen en er is er maar 1 aangeslagen

vervolgens bestel ik een leger dolk van mercworx (mooi spul) dubbel geslepen
komt gewoon binnen met 97euro invoer (waarde dolk 450euro) dus 4 x zo duur als de wielset..
maar 2 x de invoer ..maar dit weegt niet echt tegen elkaar op want het zijn wapens en fiets onderdelen..
want je heb ook nog het verschil tussen kant en klare items en losse onderdelen
mijn Titanium CK headset was verstuurd onder het motto 12 dollars..dus geen invoer en kostte me met WC spacer setje nog geen 200 dacht ik
-
Re: Importeren uit USA
Officieel moet je wel betalen natuurlijk. In dit geval zou je dat dan moeten voldoen bij de douane op Schiphol. Maar als hij mazzel heeft en bij de 'uitgang' op Schiphol niet wordt tegengehouden door de douane, dan wandel je er zo het land mee in. Paar tipjes: bonnetjes/garantiebewijzen/etc. apart vanuit de US laten opsturen naar NL in een envelop, een paar rondjes daar op de fiets gaan rijden en niet schoonmaken (moet er in ieder geval gebruikt uitzien), vervoeren in een fietskoffer/doos (zodat de douane niet van een kilometer afstand ziet dat het om een nieuwe fiets gaat). Gelukkig zijn ze niet retescherp op fietsen, omdat relatief veel NLers fietsen meenemen. Maahaar ze weten ook donders goed wanneer de vlucht uit Amerika binnenkomt met allemaal iPod/Phoneshoppers, etc.Gijsberg schreef:Een kennis gaat binnenkort op bezoek bij zijn familie in USA (Ohio), ongeveer 10 dagen. Nu vraag ik me het volgende af. Als ik mijn kennis in een winkel een nieuwe fiets mee laat nemen uit de USA, moet ik dan ook evengoed invoerrechten betalen over deze fiets?
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Re: Vergeef me, maar de $$ staat zo laag....
Wauw, wat een gave shirts zeg, met die retro uitstralingdickie schreef:Hier?willem12 schreef:
En een shirtje, merino wol, maar dat is geheim
http://www.portlandcyclewear.com/woolcyclingjersey.html

alleen, ik ben alergisch voor wol

Iemand enig idee waar shirtjes van normale stof met dit soort designs te koop zijn?
Beetje offtopic, sorry!

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Deze twee websites hebben een aardige selectie aan betaalbare retro shirtjes:
http://www.derondeshop.be/Retro-truien- ... c-172.html
http://prendas.co.uk/list.asp?typ=col&I ... thumb=Show
http://www.derondeshop.be/Retro-truien- ... c-172.html
http://prendas.co.uk/list.asp?typ=col&I ... thumb=Show
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Jazeker weltriDanny schreef:met shirt van normale stof bedoelde ik wel fiets shirts... Daar was ik misschien niet helemaal duidelijk in, maar ik geloof nooit dat die op het waterloo plein te vinden zijn

o.a.

en

Althans, die wáren op het WLP te vinden, nu zijn ze van mij

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- didadunlop
Ik heb een licht gebruikt Superfly XL frame onderweg. Was een maat te groot voor de rijder, en hij had toch liever een SS.
$770 eBay, $7.70 Auction sniper, $70 verzending. Wachten op de inklaringskosten, maar valt misschien wel mee. Ik schat tussen de €600 en €700 kwijt te zijn voor eht frame.
Gelijk een licht gebruikte set XO Triggers en RD erbij genomen.
$770 eBay, $7.70 Auction sniper, $70 verzending. Wachten op de inklaringskosten, maar valt misschien wel mee. Ik schat tussen de €600 en €700 kwijt te zijn voor eht frame.
Triggers dat is toch met versnellingen.Cloxxki schreef:Ik heb een licht gebruikt Superfly XL frame onderweg. Was een maat te groot voor de rijder, en hij had toch liever een SS.

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst