Vergeef me, maar de $$ staat zo laag....

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di feb 26, 2008 4:20 pm

Heb net voor 617,00 Euro invoerechten, BTW en douane afhandeling betaald aan een Drent die zei dat ie van Fedex was. Terugrekenend kom ik op gemiddeld 25% ten opzichte van de Euro koers, heel gelukkig niet de dollarkoers.

willem12

Bericht door willem12 » di feb 26, 2008 5:08 pm

Mr Elsworth schreef:Heb net voor 617,00 Euro invoerechten, BTW en douane afhandeling betaald aan een Drent die zei dat ie van Fedex was. Terugrekenend kom ik op gemiddeld 25% ten opzichte van de Euro koers, heel gelukkig niet de dollarkoers.
Ok, maar wat dan !! Plaatjes, specs...
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di feb 26, 2008 5:31 pm

Dat mag hier niet want er zijn derailleurs bij nodig :angelnot:
Nu ik het zeg, er kunnen ook single speed drop outs op. Dus toch. Andere plaatjes volgen later.
Afbeelding

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 27, 2008 11:46 am

Jongens jullie hadden beter een paar dagen kunnen wachten.

http://www.nu.nl/news/1453648/30/Euro_v ... ollar.html

Ik ga zometeen eens op speedgoat/jensonusa kijken wat er allemaal te koop staat..:D

Misschien wel een leuk titanium tandwieltje van spicer? 40 dollar in de uitverkoop. Das omgerekend nog geen 30 euri!!!

Tevens zie ik bij speedgoat de HOPE SS naven voor 179 dollar staan. Inclusief 6% invoer en 19% belasting kom ik dan uit op 155 euri. Hmzzzz vanavond eens de creditcard trekken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo feb 27, 2008 1:53 pm

Jemig, $1.50+!

Balen dat ik weinig kan bedenken dat in Dollars gaat. Misschien een custom ChiTi?

Nah, het zal bij kleding blijven...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jun 25, 2008 5:56 am

begin niet over wachttijden... ik heb ook nog geen dollar betaalt en de koers is al maar gunstiger geworden... getting there 8)

Afbeelding

Gijsberg

Importeren uit USA

Bericht door Gijsberg » di jul 29, 2008 8:11 am

Een kennis gaat binnenkort op bezoek bij zijn familie in USA (Ohio), ongeveer 10 dagen. Nu vraag ik me het volgende af. Als ik mijn kennis in een winkel een nieuwe fiets mee laat nemen uit de USA, moet ik dan ook evengoed invoerrechten betalen over deze fiets?

De aanleiding voor deze vraag: er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld de fiets meenemen in het vliegtuig om ergens te gaan fietsen op vakantie; deze hoeven toch ook geen belastingen te betalen? Is het dan eventueel nodig om de heenweg ook al een oude fiets mee te nemen naar USA en deze om te ruilen om de invoerrechten te omzeilen. Waar ik wel aan zat te denken is om de nieuwe fiets er gebruikt uit te laten zien.

Ik heb ook helemaal nog niet gekeken naar eventuele extra vliegkosten bij het meenemen van een bike en of het mogelijk is bij de vliegmaatschappij.
Doubt Kills Dreams

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jul 29, 2008 9:07 am

Cloxxki schreef:
JanW schreef:
@sph@ltdude schreef:Plm 5 euro inklaringskosten + 19% BTW volgens mij.
Over welk bedrag is dat dan?
Opgegeven waarde van de goederen.
Het is trouwens 5% + 19% volgens mij. Plus een bedrag voor de inklaring door TNT of UPS, waar het pakket ook via binnen komt. Vooral op lagere bedragen (zeg $100) komt de factuur van de vervoerder vrij hard aan. IkBen bij $100 als eens €~50 aan invoerellende kwijt geweest.
ja bij mij ook .. was mn spinergy wiel setje.. die gasten nog heel aardig "total value" 100$.. hahaha
doen die douane nou... rekenen me 46 euro ..maar er zaten 2 briefjes op van 2 wielen en er is er maar 1 aangeslagen :D :lol:
vervolgens bestel ik een leger dolk van mercworx (mooi spul) dubbel geslepen
komt gewoon binnen met 97euro invoer (waarde dolk 450euro) dus 4 x zo duur als de wielset..
maar 2 x de invoer ..maar dit weegt niet echt tegen elkaar op want het zijn wapens en fiets onderdelen..
want je heb ook nog het verschil tussen kant en klare items en losse onderdelen
mijn Titanium CK headset was verstuurd onder het motto 12 dollars..dus geen invoer en kostte me met WC spacer setje nog geen 200 dacht ik

The Bassenator

Re: Importeren uit USA

Bericht door The Bassenator » do aug 07, 2008 8:09 am

Gijsberg schreef:Een kennis gaat binnenkort op bezoek bij zijn familie in USA (Ohio), ongeveer 10 dagen. Nu vraag ik me het volgende af. Als ik mijn kennis in een winkel een nieuwe fiets mee laat nemen uit de USA, moet ik dan ook evengoed invoerrechten betalen over deze fiets?

De aanleiding voor deze vraag: er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld de fiets meenemen in het vliegtuig om ergens te gaan fietsen op vakantie; deze hoeven toch ook geen belastingen te betalen? Is het dan eventueel nodig om de heenweg ook al een oude fiets mee te nemen naar USA en deze om te ruilen om de invoerrechten te omzeilen. Waar ik wel aan zat te denken is om de nieuwe fiets er gebruikt uit te laten zien.

Ik heb ook helemaal nog niet gekeken naar eventuele extra vliegkosten bij het meenemen van een bike en of het mogelijk is bij de vliegmaatschappij.
Officieel moet je wel betalen natuurlijk. In dit geval zou je dat dan moeten voldoen bij de douane op Schiphol. Maar als hij mazzel heeft en bij de 'uitgang' op Schiphol niet wordt tegengehouden door de douane, dan wandel je er zo het land mee in. Paar tipjes: bonnetjes/garantiebewijzen/etc. apart vanuit de US laten opsturen naar NL in een envelop, een paar rondjes daar op de fiets gaan rijden en niet schoonmaken (moet er in ieder geval gebruikt uitzien), vervoeren in een fietskoffer/doos (zodat de douane niet van een kilometer afstand ziet dat het om een nieuwe fiets gaat). Gelukkig zijn ze niet retescherp op fietsen, omdat relatief veel NLers fietsen meenemen. Maahaar ze weten ook donders goed wanneer de vlucht uit Amerika binnenkomt met allemaal iPod/Phoneshoppers, etc.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do aug 07, 2008 10:13 am

This ain't no sun tan, we got a mud tan!

triDanny
Contacteer:

Re: Vergeef me, maar de $$ staat zo laag....

Bericht door triDanny » do aug 07, 2008 2:54 pm

dickie schreef:
willem12 schreef:
En een shirtje, merino wol, maar dat is geheim :)
Hier?
http://www.portlandcyclewear.com/woolcyclingjersey.html
Wauw, wat een gave shirts zeg, met die retro uitstraling :arms:

alleen, ik ben alergisch voor wol :cry:
Iemand enig idee waar shirtjes van normale stof met dit soort designs te koop zijn?
Beetje offtopic, sorry! :angelnot:

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do aug 07, 2008 3:20 pm

Check het Waterlooplein eens :arms:

triDanny
Contacteer:

Bericht door triDanny » do aug 07, 2008 3:22 pm

met shirt van normale stof bedoelde ik wel fiets shirts... Daar was ik misschien niet helemaal duidelijk in, maar ik geloof nooit dat die op het waterloo plein te vinden zijn :)

Carabo.X

Bericht door Carabo.X » do aug 07, 2008 4:26 pm

Deze twee websites hebben een aardige selectie aan betaalbare retro shirtjes:

http://www.derondeshop.be/Retro-truien- ... c-172.html
http://prendas.co.uk/list.asp?typ=col&I ... thumb=Show

triDanny
Contacteer:

Bericht door triDanny » do aug 07, 2008 4:42 pm

daar zitten een paar gave tussen, dank je!

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do aug 07, 2008 4:43 pm

triDanny schreef:met shirt van normale stof bedoelde ik wel fiets shirts... Daar was ik misschien niet helemaal duidelijk in, maar ik geloof nooit dat die op het waterloo plein te vinden zijn :)
Jazeker wel :)

o.a.

Afbeelding
en
Afbeelding
Althans, die wáren op het WLP te vinden, nu zijn ze van mij 8)

didadunlop

Bericht door didadunlop » do aug 07, 2008 5:31 pm

Hoeveel moet je hebben voor die Dunlop?

Mijn achternaam is zo en dat ding zou echt tha bomb zijn...
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr aug 08, 2008 12:28 pm

Ik heb een licht gebruikt Superfly XL frame onderweg. Was een maat te groot voor de rijder, en hij had toch liever een SS.
$770 eBay, $7.70 Auction sniper, $70 verzending. Wachten op de inklaringskosten, maar valt misschien wel mee. Ik schat tussen de €600 en €700 kwijt te zijn voor eht frame.
Gelijk een licht gebruikte set XO Triggers en RD erbij genomen.

ott

Bericht door ott » vr aug 08, 2008 2:14 pm

Cloxxki schreef:Ik heb een licht gebruikt Superfly XL frame onderweg. Was een maat te groot voor de rijder, en hij had toch liever een SS.
$770 eBay, $7.70 Auction sniper, $70 verzending. Wachten op de inklaringskosten, maar valt misschien wel mee. Ik schat tussen de €600 en €700 kwijt te zijn voor eht frame.
Gelijk een licht gebruikte set XO Triggers en RD erbij genomen.
Triggers dat is toch met versnellingen. 8) Ach ja dn moet je maar een Transalp doen ;)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

alain

Bericht door alain » vr aug 08, 2008 2:30 pm

Mijn wachttijd begint op zijn einde te lopen,
vandaag mailtje gekregen dat frame en vork terug zijn van de lakkerij.

Afbeelding

alain

Bericht door alain » ma okt 06, 2008 12:10 pm

Mezelf nog eens even laten gaan en wat bling binnengehaald

Afbeelding

sedatif

Bericht door sedatif » ma okt 06, 2008 1:13 pm

Toch zou ik snel zijn, de euro zakt alweer :)...

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma okt 06, 2008 1:19 pm

ach je salaris stijgt weer einde vh jaar ;)
(als je mazzel hebt ? :oops: )

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma okt 06, 2008 1:20 pm

De Dollar deed EUR 1.36 deze ochtend.... volgens mij is het lang geleden dat de Euro zo laag stond... :|

Plaats reactie