Nee, ik doe niet veel geks. Mijn stuur komt wel iets lager, maar meer op het niveau t.o.v. het zadel van mijn 26" Salsa. Ik heb er nu een low rizer op, die ik tijdelijk vervang door een minder brede flatbar.Cloxxki schreef: Veel succes in de strandrace, benieuwd naar je setup! Zet je je stuur nog extra laag, zadel verder naar voren enzo?![]()
Ik heb in vorige wedstrijden gemerkt dat ik toch vanzelf in de positie terecht kom, waarin ik de meeste power kwijt kan: Als mijn stuur lager staat, dan strek ik mijn armen simpelweg wat meer. Als ik flinke wind tegen heb, dan buig ik mijn ellebogen wat.
Ook versnellingen en vork worden niet aangepast. Op 44-11 rij je bij trapfrequentie 120 zo'n 60/u... Vorig jaar reed ik op de dijk naar Petten 50/u gemiddeld (wind mee) en had ik op 44-11 (en 26"!) nog harder gekund, als mijn benen het aan hadden gekund, de versnelling was de beperking niet. Bij 29" maak ik me helemaal geen zorgen meer. De MTB cassette en de Fox blijven ook gewoon zitten. Ik wacht liever op een G2 vaste vork die er in combinatie met integrated headset wel OK uit ziet, dan dat ik nu iets aanschaf voor 2 races.