Joepie, nieuwe Titec H-Bar!!!!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » zo okt 19, 2008 3:23 pm

Ik vind jullie eigenlijk wel een stelletje jankerds eerlijk gezegd... :evil:
Als je dan zo nodig zo'n stuurtje nodig hebt, dan koop je toch het Ti origineel op Ebay ?
Waarom blij zijn voor een namaak Titec barretje, wat van een heel ander metaal gemaakt is met heel andere eigenschappen, denk aan flexibiliteit, gewicht, schokabsorptie etc.

Als je een "ander" stuur wil, dan koop je bij JJ een Mary of zo. Moet het per se een Jones Bar zijn en je kan hem echt niet vinden, dan steunen we elkaar en kopen hollandse waar !!
Bestel bij onze smid in Zeeland een kopietje. Heeft hij ook wat te doen 8)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

MarinTi

Bericht door MarinTi » zo okt 19, 2008 4:20 pm

willem12 schreef:Ik vind jullie eigenlijk wel een stelletje jankerds eerlijk gezegd... :evil:
Als je dan zo nodig zo'n stuurtje nodig hebt, dan koop je toch het Ti origineel op Ebay ?
Waarom blij zijn voor een namaak Titec barretje, wat van een heel ander metaal gemaakt is met heel andere eigenschappen, denk aan flexibiliteit, gewicht, schokabsorptie etc.

Als je een "ander" stuur wil, dan koop je bij JJ een Mary of zo. Moet het per se een Jones Bar zijn en je kan hem echt niet vinden, dan steunen we elkaar en kopen hollandse waar !!
Bestel bij onze smid in Zeeland een kopietje. Heeft hij ook wat te doen 8)
WTF?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo okt 19, 2008 4:54 pm

Hmm, raar.

Ik vind dat stuur in de eerste instantie fijn voor de posities die je kunt innemen, dat ie Ti is is leuk, maar die 200 Euro extra echt niet waard.

Beetje raar wat je zegt, onze Nederlandse smit haalt zijn Ti wara ook gewoon uit het verre oosten, dus die uitspraak raakt wal nog rus...

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

steelhead

Bericht door steelhead » zo okt 19, 2008 5:33 pm

Beetje raar wat je zegt, onze Nederlandse smit haalt zijn Ti wara ook gewoon uit het verre oosten, dus die uitspraak raakt wal nog rus...
Stalen buis en zelf gesoldeerd is echte Nederlandse waar. Dus steun elkaar. Dan koop je de originele handvatten bij Jelle om het echt af te maken.

Cas
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

willem12

Bericht door willem12 » zo okt 19, 2008 5:55 pm

steelhead schreef:
Stalen buis en zelf gesoldeerd is echte Nederlandse waar. Dus steun elkaar. Dan koop je de originele handvatten bij Jelle om het echt af te maken.

Cas
Precies.
Dus niet allemaal zo'n veel te duur taiwan namaak barretje kopen, maar gewoon in Zeeland een originele Ti of FE bar bestellen.

Perik

Bericht door Perik » zo okt 19, 2008 6:08 pm

[quote="willem12]Precies.
Dus niet allemaal zo'n veel te duur taiwan namaak barretje kopen, maar gewoon in Zeeland een originele Ti of FE bar bestellen.[/quote]

Nou, volgens mij wordt het Titec barretje toch echt onder licentie gemaakt. Bovendien zijn veel bikers toch aan een budget gebonden, ipv dat de eerste prioriteit is om de nederlandse economie/vrienden te spekken. Maar goed, als we het toch over veels te dure namaak hebben, wat kosten die handgebouwde Zeeuwse stuurtjes dan? Ik ben zelf niet geinteresseerd, maar als we daarover spreken moeten we ook alle info hebben.
Laatst gewijzigd door Perik op zo okt 19, 2008 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JanW

Bericht door JanW » zo okt 19, 2008 6:08 pm

willem12 schreef:
steelhead schreef:

Cas
Precies.
Dus niet allemaal zo'n veel te duur taiwan namaak barretje kopen, maar gewoon in Zeeland een originele Ti of FE bar bestellen.
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar over welk stuur hebben jullie het eigenlijk. Is er een tweede imitatie Jones H-bar?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo okt 19, 2008 6:10 pm

Die handvatten komen net zo erg uit taiwan.

Ik ben er ook voor om de lokale leverancier te steunen ( ;) ) maar om nu geen alu (Taiwan made) stuur te nemen omdat hij ook in het staal gemaakt kan worden (zwaar!!) vind ik een beetje een non argument.

Doe het dan goed en bestel meteen een frame in Zeeland in plaats van een stalen (Taiwan/China made) frame uit Amerika te halen ;)

JJ

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo okt 19, 2008 6:11 pm

JanW schreef:Het zal wel aan mij liggen hoor, maar over welk stuur hebben jullie het eigenlijk. Is er een tweede imitatie Jones H-bar?
Check het plaatje aan begin topic. Titec komt nu ook met een exacte copy van de originele H-bar: recht en zonder rise.

JJ

JanW

Bericht door JanW » zo okt 19, 2008 6:16 pm

Ik bedoelde eigenlijk die van de Nederlandse smit. Welk stuur wordt daarme bedoeld?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo okt 19, 2008 6:48 pm

Ow, geen enkele specifiek. Maar custom is natuurlijk alles mogelijk. Omdat geen enkel stuur dan gelijk is zal een vaste prijs lastig zijn. En een produktie stuur is er geloof ik nog niet, maar dat weet Cas zelf beter denk ik :)

Ik weet wel dat er leuke dingen aan gaan komen uit het zeeuwse de komende tijd!!

JJ

willem12

Bericht door willem12 » zo okt 19, 2008 6:56 pm

JanW schreef:Ik bedoelde eigenlijk die van de Nederlandse smit. Welk stuur wordt daarme bedoeld?
Smit is een geslacht valse zangers uit Volendam.
De Zeeuwse Smid is een geslacht van framebouwers. Le Cadre is de merknaam. Kijk goed om je heen in dit topic 8)
JJ schreef:Doe het dan goed en bestel meteen een frame in Zeeland in plaats van een stalen (Taiwan/China made) frame uit Amerika te halen ;)
Hier wordt unfair op de man gespeeld.
Zie mijn nieuwe sig. :roll:

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo okt 19, 2008 7:02 pm

Hey, ik klaag niet over je Zion, sterker, goede keus!!

Alleen klaag er niet over dat je het beste stuur ooit (ok, das persoonlijk, maar toch..) nu gewoon in elke winkel kan gaan kopen. Natuurlijk heeft het niet de Ti eigenschappen, maar dat is in mijn ogen 10-20% van de voordelen van het stuur.

En dat voornemen: Ga je stoppen met je baan?

:D

JJ

willem12

Bericht door willem12 » zo okt 19, 2008 7:12 pm

Ik klaag niet. Ik vind alleen al die aandacht voor het licentie/imitatie/alu barretje te veel van het goede.

Ik heb dus het origineel :D (Nog bedankt Dader !!)

Het wordt een beetje slowchat. Aan het werk. Morgen weer geld verdienen, kan ik morgenavond gewoon deze originele Titanium Jones Bar kopen.

steelhead

Bericht door steelhead » zo okt 19, 2008 7:37 pm

deze Zeeuwse smid zingt ook vals als een paling!!!
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma okt 20, 2008 9:16 am

Zeeuwse smid, gebruik je echt Hoogovens staal?

steelhead

Bericht door steelhead » ma okt 20, 2008 5:55 pm

Ik koop het wel in bij een bedrijf vlak bij de hoog ovens! 22.2 staat ook in de lijst.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 20, 2008 6:32 pm

steelhead schreef:Ik koop het wel in bij een bedrijf vlak bij de hoog ovens!
Dat reken ik ook goed :)

JJ

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 21, 2008 12:23 pm

steelhead schreef:Ik koop het wel in bij een bedrijf vlak bij de hoog ovens! 22.2 staat ook in de lijst.
Zou het niet toffer zijn een stel (te) dikke remhendelklemmen wat uit te boren, en een 25.4 stuur te monteren met bartape of heel strak passende grips?

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo okt 22, 2008 10:19 am

Iemand (Jelle????) al informatie vanaf wanneer deze leverbaar gaat zijn?
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 22, 2008 10:33 am

Pff wat een gezever.

Ik kan idd er een laten bakken door onze zeeuwse smid. Edoch als die gelijk is aan de Jones dan ben ik aan het namaken en dus illegaal bezig. En dan geen gezeur over paar graden anders oid. Het idee komt van een smid ergens diep in Oregon die ook zijn centen mag verdienen.

En ik vind de Ti versie gewoon te duur. Als die frut oorlog in Irak is afgelopen en Ti gewoon weer te betalen is koop ik er een en lach ik iedereen uit die er een te duur gekocht heeft.

Ik hoor het graag wanneer er een verkrijgbaar is via een der bekende kanalen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

dader

Bericht door dader » wo okt 22, 2008 11:30 am

willem12 schreef: Het wordt een beetje slowchat. Aan het werk. Morgen weer geld verdienen, kan ik morgenavond gewoon deze originele Titanium Jones Bar kopen.
Dat is een koopje geweest! Winning bid $190!

Ik hou het voorlopig bij de 17° Salsa, ik was na de BBC net zo brak als twee jaar geleden en toen reed ik met de Jones-Bar :)

willem12

Bericht door willem12 » wo okt 22, 2008 11:31 am

didadunlop schreef:..als die gelijk is aan de Jones dan ben ik aan het namaken en dus illegaal bezig.
Niet illegaal, is immers een lokaal patentje, nog niet eens toegwezen, "patent pending", maakt in NL geen schijn van kans gezien onze geschiedenis van gebogen sturen op stadsfietsen. VS bedrijfscultuur, zie Twaron <> Dyneema patent oorlog, geeft aan dat patenten alleen gelden binnen postcodes waarvoor ze zijn aangevraagd.

Wel onethisch en weinig repectvol richting Jeff Jones. Maar dat is hij ook tegen mij; wel een stuurtje aanbieden, maar, om het even scherp te zetten, als je het werkelijk wil bestellen, dan is meneer opeens niet thuis.

Maar nogmaals, het ging mij om het feit dat we dit gedrag van JJ allemaal accepteren en nu opeens staan te kwijlen voor een alu namaak bar alsof dat het einde van ons lijden zal betekeken. Als je nu een probleem hebt, dan los je het gewoon op. Wil je een Tita Jones Bar dan regel je dat.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo okt 22, 2008 11:45 am

willem12 schreef:bla bla .... dat we dit gedrag van JJ allemaal accepteren .. bla
Ja,die Jeff Jones ;)

JJ

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 22, 2008 2:54 pm

Niet illegaal, is immers een lokaal patentje, nog niet eens toegwezen, "patent pending", maakt in NL geen schijn van kans gezien onze geschiedenis van gebogen sturen op stadsfietsen. VS bedrijfscultuur, zie Twaron <> Dyneema patent oorlog, geeft aan dat patenten alleen gelden binnen postcodes waarvoor ze zijn aangevraagd.

Wel onethisch en weinig repectvol richting Jeff Jones. Maar dat is hij ook tegen mij; wel een stuurtje aanbieden, maar, om het even scherp te zetten, als je het werkelijk wil bestellen, dan is meneer opeens niet thuis.

Maar nogmaals, het ging mij om het feit dat we dit gedrag van JJ allemaal accepteren en nu opeens staan te kwijlen voor een alu namaak bar alsof dat het einde van ons lijden zal betekeken. Als je nu een probleem hebt, dan los je het gewoon op. Wil je een Tita Jones Bar dan regel je dat.
Klinkt meer alsof jij een probleem hebt met meneer Jones. Ik kan zijn Ti bar gewoon niet betalen (en wil dat er ook niet voor neerleggen) en dan is de Alu versie een mooie oplossing. En ik vind hem mooier dan de Mary.

Dus ik zie het probleem niet. Wel balen dat jij zoveel geld hebt neergelegd voor de Ti versie en er nu een cheapere alu versie komt :D Volgens mij zijn wij hier op het board niet zo pro dat we het verschil echt zullen merken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie