Dirty Pages @ BBC08 - Men Changing Rubbers

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » di okt 14, 2008 3:01 pm

@Klokkie
Lekrijden is een keuze. Die kreet heb ik geloof ik zelf ook nog eens geuit op een ander forum...slik. Je hebt gelijk. Ik heb notabene latex in huis, nu nog het probleem oplossen van "hoe krijg ik de latex in de tube".

@Allen,
Ik werd op de lange asfaltklim door twee SingleSpeeders ingehaald. Jeroen en een anonieme rijder op oude stalen fiets. Wie was dat ???

Keep this topique alive :lol:
Afbeelding
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 14, 2008 4:35 pm

Removable Core Valves.
Core eruit
Valve omwikkelen met wat tape
latex aanzuigen met een lege tandpasta flacon
op valve duwen en leegknijpen
core er weer in.

Autoventiel biba's zijn handiger, ALS je het core tooltje hebt.
Je kunt de latex er dan met een kleine trechter wel in gieten. Beetje geduld hebben.

Truc van Wictor gehoord :
Gat in biba prikken
injectiespuit met latex, doe je ding
gat plakken op de ouderwets manier.
Ik heb dit geprobeerd met een echte injectiespuit. De naald die groot genoeg was om de latex enigszins te laten vloeien, liet een gat over te groot om door de latex te laten sealen. Misschien omdat de babi niet opgerekt was, en het geprikte gat dus groot wanneer de biba op druk komt. Plakkers doe ik niet aan, heb het alleen op een biba uit de lekke banden berg geprobeerd.

heppypeppy
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » di okt 14, 2008 6:35 pm

Cloxxki schreef:Removable Core Valves.
Core eruit
Valve omwikkelen met wat tape
latex aanzuigen met een lege tandpasta flacon
op valve duwen en leegknijpen
core er weer in.
Mijn methode is met behulp van een oude balpen en een stukje (volgens mij) aquariumslang. Van de balpen gebruik ik alleen de voorste helft van de buitenkant en het stukje slang (5cm oid) doe ik op de achterkant hiervan en op het tuitje van de stan's fles. Daarna balpen met zijn voorkant in het ventiel (zonder kern) drukken en rustig in de fles knijpen.
Lijkt me eerlijk gezegt makkelijker dan een tandpastatube helemaal leeg krijgen.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di okt 14, 2008 6:47 pm

Jullie weten dat daar een (niet eens zo dure) standaard oplossing voor is ;)

"Lekrijden is een keuze", daar moet meneer Stan een reclame mee maken!

Ik ben echt benieuwd hoeveel % lek heeft gereden daar, ik had achter van die prut in mijn band, voor echter niet en die heeft het goed gehouden gelukkig. Mijn taktiek was ook om zover mogelijk bij die enge haagjes vandaan te blijven, maar soms heb je het niet voor het zeggen natuurlijk...

Er waren inderdaad nog twee anonieme :) singlespeeders, ben vergeten hun naam te vragen. Er reden dus onverwacht veel rond, leuk!!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

ott

Bericht door ott » di okt 14, 2008 8:58 pm

JJ schreef: Er waren inderdaad nog twee anonieme :) singlespeeders, ben vergeten hun naam te vragen. Er reden dus onverwacht veel rond, leuk!!
Waren dat die twee achterlijke niet die ik had meegenomen :D
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

wictor

Bericht door wictor » di okt 14, 2008 9:06 pm

Cloxxki schreef: Truc van Wictor gehoord :
Gat in biba prikken
injectiespuit met latex, doe je ding
gat plakken op de ouderwets manier.
Ik heb dit geprobeerd met een echte injectiespuit. De naald die groot genoeg was om de latex enigszins te laten vloeien, liet een gat over te groot om door de latex te laten sealen. ....
Nu doe je het ergst denkbare met een citaat, en dat is 'm uit z'n verband rukken. :x Het ging in dat bewuste geval om een binnenband die inmiddels al voorzien was van een klein gaatje ten gevolge van een doorntje.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di okt 14, 2008 9:13 pm

Haha relax... Dan had je er toch een gaatje in geprikt, al dan niet bewust :D

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

driven

Bericht door driven » di okt 14, 2008 11:47 pm

:D om maar met de deur in huis te vallen was erg tof de bbc 2 na laatste geeindigd slik :cry: maareh dat mocht de pret niet drukken heb onderweeg wel vaak gedacht aan mijn ss reed nu op n zelf samengestelde 29er geared en rigid :roll: maar denk dat ik met mn ss niet eens veel langzamer zou zijn ;) respect voor de ss ers hoor enne ott leuk je es gesproken te hebben :D
old school never dies

wictor

Bericht door wictor » wo okt 15, 2008 10:56 am

JJ schreef:Haha relax... Dan had je er toch een gaatje in geprikt, al dan niet bewust :D

JJ
:D

Moet ik wel zeggen: ik heb deze truc onlangs herhaald met een latex binnenband. Die scheurde nadien vanaf de naad (gelijmd?) spontaan uitelkaar. De klap was zo hard dat 't vulbusje van m'n XC717 ventielgat aan de andere kant van de kamer lag & 2 weken later pas opdook. :| Volgend jaar maar Stan's velgen oid

keywee

Bericht door keywee » wo okt 15, 2008 8:11 pm

willem12 schreef: @Allen,
Ik werd op de lange asfaltklim door twee SingleSpeeders ingehaald. Jeroen en een anonieme rijder op oude stalen fiets. Wie was dat ???
Ik was tijdens die asfalt klim Jeroen aan het jagen maar dat was best lastig. Maar ik rij niet op een oude stalen fiets (of misschien is mijn grijze Bianchi SISS nu wel van 2003 :|)

Ik heb geen lekke band gehad (heb ik al jaren niet als ik er over na denk). Ik rij zonder stans en met standard binnen banden + RR achter en WTB mutano voor. Wel spanning op 2bar+ voor mijn 65kg. Gaat als een dolle.

Heb wel een leuke dag gehad, maar op een of ander manier ben ik na de eerste voeding station op de verkeerde pad geraakt. Kwam pas op het Keuteleberg (sp?) er achter (met cramp in beide benen) dat ik op de 100km lus ipv de 75 ronde reed. :cry:

Voor de rest met 2 SSers gereden na het overwinnen van mijn cramp en na een lange tijd aan gekomen op de finish voor een lekkere biertje. Volgende keer minder asfalt aub!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo okt 15, 2008 8:52 pm

keywee schreef: Ik was tijdens die asfalt klim Jeroen aan het jagen maar dat was best lastig. Maar ik rij niet op een oude stalen fiets (of misschien is mijn grijze Bianchi SISS nu wel van 2003 :|)

Ik heb geen lekke band gehad (heb ik al jaren niet als ik er over na denk). Ik rij zonder stans en met standard binnen banden + RR achter en WTB mutano voor. Wel spanning op 2bar+ voor mijn 65kg. Gaat als een dolle.

Heb wel een leuke dag gehad, maar op een of ander manier ben ik na de eerste voeding station op de verkeerde pad geraakt. Kwam pas op het Keuteleberg (sp?) er achter (met cramp in beide benen) dat ik op de 100km lus ipv de 75 ronde reed. :cry:

Voor de rest met 2 SSers gereden na het overwinnen van mijn cramp en na een lange tijd aan gekomen op de finish voor een lekkere biertje. Volgende keer minder asfalt aub!

Het drong mij pas later door dat jij ook op een SSer reed, herkende je niet direct (tot twee keer toe), vandaar misschien een enkele vreemde blik mijnerzijds.

Ik reed ook met binnenbanden, 2 bar en weeg 65kg. Denk dat er ook veel 'geluk' of liever 'pech' in het spel is geweest. Van de twee keren dat ik lek reed, heb ik zorgvuldig mijn buitenbanden na gelopen op de aanwezigheid van een doorn of ander voorwerp dat het lek had veroorzaakt. In beide gevallen niets gevonden. Het waren dan ook 'langzame aflopers'. Typisch voor die doorntjes die rond die tijd links/rechts in die omgeving op de paden liggen...

willem12

Bericht door willem12 » wo okt 15, 2008 8:58 pm

keywee schreef:
willem12 schreef: @Allen,
Ik was tijdens die asfalt klim Jeroen aan het jagen maar dat was best lastig. Maar ik rij niet op een oude stalen fiets (of misschien is mijn grijze Bianchi SISS nu wel van 2003 :|)
Excuus, een Bianchi idd. je vertelde het nog !! Mooi dat je ook hier leest en schrijft.

ott

Bericht door ott » do okt 16, 2008 5:45 pm

driven schreef: enne ott leuk je es gesproken te hebben :D
Ben live toch leuker :D , hen je een plaatje van de fiets die je hebt gebouwd? Had niet echt de tijd om hem goed te bekijken
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

driven

Bericht door driven » vr okt 17, 2008 11:57 pm

ott schreef:
driven schreef: enne ott leuk je es gesproken te hebben :D
Ben live toch leuker :D , hen je een plaatje van de fiets die je hebt gebouwd? Had niet echt de tijd om hem goed te bekijken
zal morgen es n plaatje schieten ;) heel slecht van me hij is nu nog in modder camo ;)
old school never dies

driven

Bericht door driven » za okt 18, 2008 7:24 pm

mijn ros heeft zijn maiden voyage overleefd en op vriendelijk verzoek van ott ;)
hierbij wat foto linkjes :D

http://www.pinkbike.com/photo/2598254/
http://www.pinkbike.com/photo/2598255/
http://www.pinkbike.com/photo/2598257/

t is n no name frame wat ik heb opgebouwd met hope, xt derries en shifters, race face stem,bontrager vork,truvativ cranks, shimano t565wielen en swallbe little alberts ;)
old school never dies

ott

Bericht door ott » zo okt 19, 2008 8:02 am

O. hij is wit :) Mooi werk

Was niet deze ....
http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... =sub_soort
Sport als levenskunst

dader

Bericht door dader » ma okt 20, 2008 4:38 pm

Zo! net terug uit Griekenland, waar ik heerlijk op het strand heb kunnen liggen 8)

Ik vond de BBC erg geslaagd, tuurlijk het was druk en er reden veel mensen mee die voor het eerst op een fiets zaten maar dat mocht de pret niet drukken..

Ik heb eigenlijk als een bezetenen gereden, de hete adem van Bram voelde ik in mijn nek, ik denk dat dat het was :)

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 21, 2008 12:26 pm

Stan verkoopt nu ook 2oz ventielvulflesjes, en presta/schrader compatible ventieltooltjes.

driven

Bericht door driven » vr okt 24, 2008 3:05 pm

ott schreef:O. hij is wit :) Mooi werk

Was niet deze ....
http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... =sub_soort
nee helaas niet is n frame wat ik op mp heb gescoord 8) maareh rijdt niet verkeerd durfde t ss niet aan met zeer weinig training ;)
old school never dies

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr okt 24, 2008 8:20 pm

Ik heb vandaag post ontvangen van het CJIB.
Ik zou die dag te hard gereden hebben? :?
Hoe kan dat nou?

:lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr okt 24, 2008 8:44 pm

Het TUIG schreef:Ik heb vandaag post ontvangen van het CJIB.
Ik zou die dag te hard gereden hebben? :?
Hoe kan dat nou?

Had je een kentekenplaat op je Ventana/Niner/GF dan?

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » vr okt 24, 2008 9:31 pm

En was dat op de heenweg en/of terugweg? En waar? (En is de schade groot?)

TBB

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr okt 24, 2008 9:53 pm

Tall Boy Bram schreef:En was dat op de heenweg en/of terugweg? En waar? (En is de schade groot?)

TBB
Haha,Bram.
Je krijgt hem nog wel! :evil:

(Op de heenweg,ik raasde met 128km/h over de snelweg waar 120km/h maximum is,-4km/h correctie is een schadepost van 16 euro!Was op de A2 bij Weert.)

willem12

Bericht door willem12 » vr okt 24, 2008 9:57 pm

Het TUIG schreef:(Op de heenweg,ik raasde met 128km/h over de snelweg waar 120km/h maximum is,-4km/h correctie is een schadepost van 16 euro!Was op de A2 bij Weert.)
Nee, hoor, die hebben wij netjes gezien, zat boven op de vangrail. Even de voet van het gas, terugschakelen van 6 naar 5. Het nieuwe rijden.

Was al bang dat je hem op de terugweg had gekregen, toen reed Daan 8)

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr okt 24, 2008 11:51 pm

Nou Willem,ik ben blij dat ik hem daar kreeg! :oops: :lol:

Plaats reactie