Met mijn beperkte kennis over fietsen ga ik in zijn geheel geen discussie aan over de fietskeuze van iemand die ik niet ken.
Moderators:JJ, Beheerders
je hebt ruggen en ruggen. Die van mij protesteert als er niet genoeg gefietst wordt. Als ik ongeveerd met een sscx over een bevroren ruiterpad ga hobbelen ga ik dat uiteraard merken, maar dat is toch meer vermoeidheid. Mijn 'rug' wordt daar niet anders vanmtbfun schreef: Uiteraard heb ik mezelf van tevoren afgevraagd of het wel verstandig is om ongeveerd te gaan rijden met mijn rugklachten maar aangezien ik deze klachten met mijn hardtail ook niet vererger (en er zelfs helemaal geen invloed op heeft) dacht ik dat dat met een ongeveerde voorvork ook zo zou zijn omdat de klappen op je rug van de achterkant komen.
Je hebt een supergavefiets gekocht! Daar is niets mis mee, hooguit in combinatie met jouw eisen zou ik in eerste instantie voor iets anders gaan als je toch bezig bent. Maar het zal dus best overwogen zijn om hiervoor te gaan. En ten opzichte van je vorige fiets ga je er waarschijnlijk sowieso op vooruit, dus wat zeur ik nu.mtbfun schreef:Nou hier istie dan weer hoor, de TS....
Ik heb heel de discussie en het heen- en weer geleuter gevolgd en had eigenlijk gaandeweg steeds minder zin om hierop te reageren, het lijkt wel of ik me hier moet verdedigen of verantwoorden, althans zo voelt het!
Ik had eigenlijk gehoopt op wat leuke en positieve reacties en zocht eigenlijk een beetje bevestiging dat ik iets goeds had gekocht.
Die bevestiging is eigenlijk ver te zoeken, integendeel het brengt mij nu alleen maar meer aan het twijfelen of ik wel een goede keuze heb gemaakt....
Uiteraard heb ik mezelf van tevoren afgevraagd of het wel verstandig is om ongeveerd te gaan rijden met mijn rugklachten maar aangezien ik deze klachten met mijn hardtail ook niet vererger (en er zelfs helemaal geen invloed op heeft) dacht ik dat dat met een ongeveerde voorvork ook zo zou zijn omdat de klappen op je rug van de achterkant komen.
Wat betreft die remmen, ik dacht een mooie upgrade te doen tov de remmen die er standaard op zitten en nu begrijp ik dat het maar net aan is voor mij en ze eigenlijik niet genoeg remkracht hebben als je 115 kg weegt.
Toch bedankt voor jullie reacties (al weet ik nu niet meer wat wel en niet goed is voor mij)!!![]()
Ja, duh, na de operatie had je geen hernia meerPeter V schreef:Iedereen heeft zijn eigen wel overwogen keuzes en voorkeuren voor een fiets. Een geruststelling: mijn eerste "serieuze" fietstocht na een hernia operatie was het NKSS met een fris campingnachtje voorafgaand. Dat op een ongeveerde fiets. Geen centje pijn gehad, hoewel dat geen garantie is want iedereen is anders.