of er past natuurlijk een mooi zadeltasje onder het zadel.Cloxxki schreef:Kon weleens een Santos-intern ethisch/cognitief probleempje zijn.didadunlop schreef: Mooi frame. Maar waarom geen 29-er?
Mij lijkt het op zich wel handig, reserve wielen passen mooi tussen achterwiel en zadel.
Weer terug op 26"...
Moderators:JJ, Beheerders
-
Ik heb nog geen terreinervaring met de Santos opgedaan. De eerste indrukken op de weg zijn dat de achterkant (lees zadelpen/zadel) wel een beetje flext. Of dat nu komt door de ietwat lange carbon pijp of door de lange titanium rails van het Ritchey Streem zadeltje, dat weet ik nog niet. Heb tenslotte nog niet eerder gereden met een fiets bestaand uit carbon. In het weekend staat een lange XC-tocht op het programma dus dan zullen we wel zien. Ermee gang maken was geen probleem op asfalt afgelopen zondag. Ik reed 36/13 en behaalde daarmee in de stromende regen een gemiddelde snelheid van 32,8 km over 19,4 km. Ben een aantal triathleten voorbijgestoomd die aanzienlijker snellere (lees aerodynamischer) fietsen bereden.
Morgenavond een wat uitgebreider verslag en een foto van de Surly en de Santos tezamen.
@ Dida: wees niet bang, de Surly gaat zeker niet weg. Santos maakt nou eenmaal geen 29-er's. Deze fiets is een sponsorfiets en daar zijn we Santos heel dankbaar voor!
TBB
Morgenavond een wat uitgebreider verslag en een foto van de Surly en de Santos tezamen.
@ Dida: wees niet bang, de Surly gaat zeker niet weg. Santos maakt nou eenmaal geen 29-er's. Deze fiets is een sponsorfiets en daar zijn we Santos heel dankbaar voor!
TBB
- didadunlop
Toch ook maar eens reageren... tussen aan een huis klussen, een nieuwe baan en trainen in (jawel: ik woon in de heuvels!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) nog geen tijd gehad om het kleine zusje onder handen te nemen.
Zat. wel langs geweest bij Bram om te kijken naar beide fietsen. Wat mij o.a. opviel:
- Super net afgewerkt alles. Ik heb in 12 jaar geen fabrieksfiets gekocht (voor zo ver een Santos dat überhaupt is) maar dit is echt prachtig gedaan, van 't frame t/m de wielen die ze voor ons opgespaakt hebben.
- 't Ding is nog licht ook. Santos heeft een naam voor robuustheid, maar 't voelt even gebalanceerd en fijn aan als m'n Rocky's.
- Ik wil fietsen! NU! Hopelijk zondag ophalen, de ISP op maat zagen, en dan eens een flinke rit maken.
Zat. wel langs geweest bij Bram om te kijken naar beide fietsen. Wat mij o.a. opviel:
- Super net afgewerkt alles. Ik heb in 12 jaar geen fabrieksfiets gekocht (voor zo ver een Santos dat überhaupt is) maar dit is echt prachtig gedaan, van 't frame t/m de wielen die ze voor ons opgespaakt hebben.
- 't Ding is nog licht ook. Santos heeft een naam voor robuustheid, maar 't voelt even gebalanceerd en fijn aan als m'n Rocky's.
- Ik wil fietsen! NU! Hopelijk zondag ophalen, de ISP op maat zagen, en dan eens een flinke rit maken.
-
-