SS Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
Re: En de Koga met een Midge
didadunlop schreef:Laatste reincarnatie van de Koga met de Midge bar tijdens mijn woon werkroute in Tholen..
midge stuurt heerlijk vind ik. In het terrein is het wennen om met een drop te rijden en het eerste trappetje af was scary maar controle is echt goed.
Je zit meer Ãn je stuur... dat is mij erg goed bevallen aan de WTB Dirt Drops, gevoelsmatig heb je veel meer controle en 'durf' je dus meer. Althans, dat was mijn ondervinding sinds dag 1 dat ik met dat stuur rijdt (3 jaar nu ong.)
---www.cjmedia.nl---
- didadunlop
daar kan ik het wel mee eens zijn. Alleen is het de eerste keer wel wennen. Vooral omdat ik veel dieper zit dan op de MTB. Maar bij een MTB zou ik toch een hogere stuurpen monteren om rechter uit te komen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- flying duitsman
- Contacteer:
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dat ziet er uit als lente!
Deze is iets soberder, maar daaromniet minder lekker!

JJ
Deze is iets soberder, maar daaromniet minder lekker!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Hoi, m'n eerste reactie hier op het forum, dus ik hoop dat het goed gaat met de plaatjes.
Heb een half jaar geleden een mtb gekocht maar wou toch wat meer leren over het sleutelen aan een fiets, en aan m'n cube valt tot nu toe niks te sleutelen. Daarom maar een oude verotte giant gekocht om om te bouwen tot een singlespeed. De fiets bleek er aardig beroerd aan toe te zijn, het enige wat er van over is gebleven is het frame, de voorvork en het stuur.
Hier een foto van hoe ie er eerst uitzag, (al wel met de singlespeed ombouw en een nieuw crankstel.

En zo is ie geworden.

Heb een half jaar geleden een mtb gekocht maar wou toch wat meer leren over het sleutelen aan een fiets, en aan m'n cube valt tot nu toe niks te sleutelen. Daarom maar een oude verotte giant gekocht om om te bouwen tot een singlespeed. De fiets bleek er aardig beroerd aan toe te zijn, het enige wat er van over is gebleven is het frame, de voorvork en het stuur.
Hier een foto van hoe ie er eerst uitzag, (al wel met de singlespeed ombouw en een nieuw crankstel.

En zo is ie geworden.

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hallo Fred, welkom hier!!
Je bent goed bezig geweest, ziet er een stuk beter uit!
JJ
Je bent goed bezig geweest, ziet er een stuk beter uit!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Het ombouwen was zeker leuk werk, een hoop van opgestoken vooral het richten van velgen koste nogal wat tijd om het me eigen te maken.
Hier een foto met wat beter licht.
Er zit een omgebouwde point kettingspanner op, LX remmen met deore handels, Bontrager velgen met dikke Big Apple's erop.
, en het stuur is omgebouwd naar ahead.
Voor de rest is bijna alles vervangen, het frame, stuur en voorvork zijn nog origineel. Zit er nog aan te denken om er een Surly 1x1 voorvork in te zetten en een andere, iets breder stuur.

Hier een foto met wat beter licht.
Er zit een omgebouwde point kettingspanner op, LX remmen met deore handels, Bontrager velgen met dikke Big Apple's erop.

Voor de rest is bijna alles vervangen, het frame, stuur en voorvork zijn nog origineel. Zit er nog aan te denken om er een Surly 1x1 voorvork in te zetten en een andere, iets breder stuur.

Frame is van een Giant Boulder, en zag er niet meer uit, dus alles in de afbijt gezet en na een hoop krabben, schuren en polijsten is ie zo geworden, enige nadeel is wel dat je eigenlijk elke 2 week er weer met Belgom Alu bij langs moet. Maar dat is nu 10 minuten werk.TOBY schreef:Hallo Fred,
Nice ride! Het valt me op dat ie wel heel mooi glimt, heb je lopen polijsten of is dat de orginele finish?
Rijdt lekker snel met die banden off road!