gevolg, en dat valt niet echt mee. Veel bordjes weg of belachelijk onlogisch neergezet, maar met een kaart, en kompas kom je een heel eind.
Door de vele regen die er vooral s"nachts viel was het lekker vertrouwd BAGGER rijden, maar dat maakte het er niet eenvoudiger op, om al die klimmen omhoog te stampen. Naar beneden is ook wel een ervaring, mijn hoogste snelheid was 87 km/u , op een harde straat, dat wel, maar dan moet je die King Jim"s eens horen gieren, geweldig !!
Ik ben gestart met 32 / 16 , hier heb ik mezelf de eerste drie dagen mee afgebeuld, dit ging nog net. Ik ben wel wat gewend wat klimwerk betreft, ik rijdt vaak in de omgeving van Tecklenburg, maar dit is toch wel andere koek. Veel lange en soms ook erg steile klimmen maken dit echt tot een uitdaging voor SS. Bij een aantal stukken komt gewoon je voorwiel omhoog, en om dan nog die versnelling te kunnen trappen moet je echt 100%, aan de bak
Na 3 dagen heb ik toen toch maar, en ik schaam me diep :-[ :-[ moeten wisselen naar 34 / 18 . Dit scheelt behoorlijk veel , en hiermee ben ik toen doorgereden. Ook de Schiebe Passagen, gefietst, welliswaar met krakende knieen en 5 km/u, maar lopen staat niet in mijn boekje

In totaal heb ik 465 km gereden en bijna 9000 HM overwonnen, en ben met een tevreden gevoel teruggekeerd naar Oldenzaal.
Volgend jaar ga ik zeker weer, en ik kan iedereen aanraden om hier ook eens met een SS bike te gaan rijden. Ik zou dan wel een GPS mee nemen want de Bike Arena route"s zijn niet eenvoudig te rijden op de bordjes.
Groeten Stepper