Vraag, bij overschakelen van een 26" naar 29" een maat kleiner nemen ?
Dit daar ik nu een Fisher Sugar heb, mt XL, met vlgs boekje een cockpit lengte van 28,7".
De 29-er die ik wil gaan kopen heeft in de mt XL een cp van 29,6" en in de maat L een cp van 28,8".
Dus m.i. moet ik overgaan naar maat L.
Iemand ervaring hiermee ? Tanx revis.
maat 29"
Moderators:JJ, Beheerders
Is die XL goed voor je? Bovenbuislengte verschillend? Cockpit is in dit geval voor 50% afhankelijk van de stuurpen die oevallig in de berekening meegenomen wordt. Check de effectieve bovenbuislengte, en komen die overeen, gewoon weer een XL nemen! Je kunt ook altijd nog een iets andere stuurpenlengte nemen.
Heb je je oude Sugar gemold, of neem je er eentje bij? Wijze upgrade!
In de zomer komt Fisher met een 3" RaceDay FS in 29", de Supercaliber.
Heb je je oude Sugar gemold, of neem je er eentje bij? Wijze upgrade!
In de zomer komt Fisher met een 3" RaceDay FS in 29", de Supercaliber.
Tanx Cloxxki voor info.
Eea was nav de aanbieding van 12 go. De maten had ik uit de folders gehaald en nu blijkt dus ook dat de lengtes per bouwjaar verschillen.
Echter bij 12 go zijn de grote maten al weg.
Enne nee, mijn Sugar is nog heel en doe ik waarschijnlijk ook nooit weg.
Uitleg; deze was voor erbij, was nu prijstechnisch interessant, vandaar.
Eea was nav de aanbieding van 12 go. De maten had ik uit de folders gehaald en nu blijkt dus ook dat de lengtes per bouwjaar verschillen.
Echter bij 12 go zijn de grote maten al weg.
Enne nee, mijn Sugar is nog heel en doe ik waarschijnlijk ook nooit weg.
Uitleg; deze was voor erbij, was nu prijstechnisch interessant, vandaar.
In de VS barst het van de 2e handsen, veel rijders daar schuiven al door naar Titussen, Lenz'en, Intense's, Ventana's, VanDessels, etc. Als je eBay, twentyniner.net en MTBR in de gaten houdt kon je weleens een XL scoren. Let wel op, want XL is zeer gewild. Er is nu een Sugar 292 L frame te koop bv, $550. Set wielen regelen en de vork van €275 bij Hubert en je bent klaar.
Ik dacht ook dat ik mijn VooDoo's eeuwig zou houden, nu zijn ze te koop als de prijs right is...
Ik dacht ook dat ik mijn VooDoo's eeuwig zou houden, nu zijn ze te koop als de prijs right is...