Niet geheel singlespeed of 29" specifiek, maar waarschijnlijk wel het meest gezien in deze hoek; de on one mungo bar. Ik denk er over om deze op mijn fiets te zetten, maar deze heeft een diameter van 24mm bij de handgrepen. Welke shifters/ remgrepen (mtb, dat race past was ik al over uit) kan ik er dan nog opkrijgen?
Op de site van on one stellen ze een combi van racegrepen en mechanische schijfremmen voor. Heeft iemand hier ervaring mee of uberhaubt ervaring met racegrepen op dit stuur off-road?
Als iemand een ander vergelijkbaar stuur weet met standaard diameter sta ik open voor suggesties.
On one stuur van 24mm?
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Contacteer:
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik heb de Mungo op mijn fixed en race singlespeed. Ik heb even geen foto bij de hand van de positie van de grepen, maar waar ik ze nu heb zitten is het niet echt geschikt voor off road gebruik.
Misschien is het rechte uiteinde van het stuur dan de beste positie voor montage van de grepen, al weet ik niet zeker of dat past.
Ik zal dit weekend een pic posten vn mijn huidige setup.
Andere remgrepen dan racegrepen voor off road gebruik zou ik zo niet weten..
JJ
Misschien is het rechte uiteinde van het stuur dan de beste positie voor montage van de grepen, al weet ik niet zeker of dat past.
Ik zal dit weekend een pic posten vn mijn huidige setup.
Andere remgrepen dan racegrepen voor off road gebruik zou ik zo niet weten..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Die eerste zijn off roaqd denk ik niet echt fijn.Cloxxki schreef:Misschien van die inversed tijdrithendels. Sommigen monteren in het eind vna het stuur. Mogelijk te weinig reach op deze manier gebruikt.
Of cyclo-cross top levers, te plaatsen waar je wilt. En ook te gebruiken als "gewone" hendel, niet alleen als 2e set.
Die tweede zijn een optie, maar passen die ook op het dunne deel van het stuur? Of zitten daar adapters bij? Weet dat ze voor OS -> normaal adapters hebben, maar of die zo klein kunnen..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Contacteer:
Ik hoopte eerlijk gezegt op iemand die mij een mtb-remgreep wist aam te wijzen die zo overegedimensioneerd was dat zijn klemming toevallig ook op 24mm zou passen. Nu vind ik het niet kunnen gebruiken van "normaal"schakel en remmateriaal toch wel een grote beperking, dus misschien zal het dan maar geen mungo worden. Misschien een andere moustache handlebar die wat makkelijkere diameter heeft?