single speed naven/single speed kit - vragen
Moderators:JJ, Beheerders
Wat ik altijd merkwaardig vind bij SS naven of casette naven met een SS-kit is dat het achterkransje slecht op 1 plaats kan gezet worden in tegenstelling tot het gebruiken van losse spacers van oude casettes waar je het kransje naar links of naar rechts kan verschuiven.
Hoe kan je je ketting fatsoenlijk op 1 lijn krijgen met je voorblad als er geen mogelijkheid tot verschuiven is? Je kan toch je voorblad verschuiven immers door een BB met kortere of langere as te hebben?
Hoe kan je je ketting fatsoenlijk op 1 lijn krijgen met je voorblad als er geen mogelijkheid tot verschuiven is? Je kan toch je voorblad verschuiven immers door een BB met kortere of langere as te hebben?
Re: single speed naven/single speed kit - vragen
Dat klopt idd, ook kan je spelen met je voorblad als je tenminste een triple crank gebruikt; je kan dan varieeren met de plaats van het blad; op de plaats van het buitenblad of op de plaats van het binnenblad.Fry schreef:Je kan toch je voorblad verschuiven immers door een BB met kortere of langere as te hebben?
dussssss©
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
uch, uch, uch,,,,,
Mooiste is de KING of HOPE naaf waar je ruimte hebt voor een paar kransjes en zodoende je kettinglijn exact kan afstellen. Dat kan trouwens ook met de DT swiss SS naaf. Nadeel is alleen dat de KING en DT swiss tering duur zijn.
Maar sommige SS kits hebben verschillende spacers waardoor je ook kan spelen met je kettinglijn. spacers van 10 tot 3 MM ofzo.

Mooiste is de KING of HOPE naaf waar je ruimte hebt voor een paar kransjes en zodoende je kettinglijn exact kan afstellen. Dat kan trouwens ook met de DT swiss SS naaf. Nadeel is alleen dat de KING en DT swiss tering duur zijn.
Maar sommige SS kits hebben verschillende spacers waardoor je ook kan spelen met je kettinglijn. spacers van 10 tot 3 MM ofzo.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
- Berichten:451
- Lid geworden op:zo jan 27, 2002 1:02 am
- Locatie:leeuwarden