single speed naven/single speed kit - vragen

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Fry
single speed naven/single speed kit - vragen

Bericht door Fry » vr aug 11, 2006 12:09 am

Wat ik altijd merkwaardig vind bij SS naven of casette naven met een SS-kit is dat het achterkransje slecht op 1 plaats kan gezet worden in tegenstelling tot het gebruiken van losse spacers van oude casettes waar je het kransje naar links of naar rechts kan verschuiven.

Hoe kan je je ketting fatsoenlijk op 1 lijn krijgen met je voorblad als er geen mogelijkheid tot verschuiven is? Je kan toch je voorblad verschuiven immers door een BB met kortere of langere as te hebben?

BOSS
Contacteer:

Re: single speed naven/single speed kit - vragen

Bericht door BOSS » vr aug 11, 2006 6:08 am

Fry schreef:Je kan toch je voorblad verschuiven immers door een BB met kortere of langere as te hebben?
Dat klopt idd, ook kan je spelen met je voorblad als je tenminste een triple crank gebruikt; je kan dan varieeren met de plaats van het blad; op de plaats van het buitenblad of op de plaats van het binnenblad.

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr aug 11, 2006 7:15 am

Maar ideaal is idd anders...

BEste oplossing is nog steeds opvulringen

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr aug 11, 2006 8:21 am

Steelboy schreef:Maar ideaal is idd anders...

BEste oplossing is nog steeds opvulringen
Singlespeed is zowiezo verre van ideaal...
De beste oplossing is natuurlijk gewoon geared :angelnot:

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr aug 11, 2006 8:40 am

uch, uch, uch,,,,, :o

Mooiste is de KING of HOPE naaf waar je ruimte hebt voor een paar kransjes en zodoende je kettinglijn exact kan afstellen. Dat kan trouwens ook met de DT swiss SS naaf. Nadeel is alleen dat de KING en DT swiss tering duur zijn.

Maar sommige SS kits hebben verschillende spacers waardoor je ook kan spelen met je kettinglijn. spacers van 10 tot 3 MM ofzo.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Fry

Bericht door Fry » vr aug 11, 2006 12:55 pm

Dat bedoelde ik net. Ik zou het bijzonder oninteressant vinden om omwille van een SS kit een nieuwe BB te moeten kopen. Lijkt me niet erg economisch.

Dus opvulringen zijn het best.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr aug 11, 2006 8:00 pm

Mijn Nashbar SS naaf was destijds $30-35 ofzo, en heeft ruimte voor 4 kransjes plus een sluitring of -krans. Gelukkig heb ik er meteen 2 genomen, ze zijn bomber :-)
Eentje heeft een toekomst als 5-spd wiel, eentje is al een tijdje mijn SS achterwiel, zeer lomp maar heerlijk stijf wiel.

NOFEAR-PAULIE

Bericht door NOFEAR-PAULIE » zo aug 13, 2006 12:52 pm

ik gebruik er dus gewoon een oude Shimano Deore DX achternaaf voor en werk met vulringen. werkte bij mij perfect. had ook de perfecte geometrie en hoefde nie eens een kettingspanner te gebruiken. helemaal super.

Plaats reactie