Wedstrijden..
Moderators:JJ, Beheerders
Zijn er binnenkort nog wedstrijden/Marathons waar er ook Singlespeeders van hier aan mee doen??
Zoals de Bart Brentjens Challenge.
Zoals de Bart Brentjens Challenge.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Geen wedstrijd, maar wel erg leuk:
Rondje Karwendel, Vrijdag middag 6 oktober weg, zondag avond weer thuis, Zaterdag en Zondag fietsen, overnachten in een hut.
Ik heb nog een plaatsje vrij in de auto voor passagier en fiets, dus wie mee wil..
Verder weinig gepland, aangezien het de komende tijd prive een beetje druk wordt.
JJ
Rondje Karwendel, Vrijdag middag 6 oktober weg, zondag avond weer thuis, Zaterdag en Zondag fietsen, overnachten in een hut.
Ik heb nog een plaatsje vrij in de auto voor passagier en fiets, dus wie mee wil..
Verder weinig gepland, aangezien het de komende tijd prive een beetje druk wordt.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
check
De "marathons" die ik de afgelopen weken in nederland heb gereden zijn best te doen op een SS
(doe geen wedstrijden!)
Daarop heb ik me als doel gesteld om met de SS op 8-october de montferlandtoer 40K te rijden, geen wedstijd maar toch zeker een uitdaging voor me

Daarop heb ik me als doel gesteld om met de SS op 8-october de montferlandtoer 40K te rijden, geen wedstijd maar toch zeker een uitdaging voor me

Off Topic:JJ schreef:Vrijdag middag 6 oktober weg, zondag avond weer thuis, Zaterdag en Zondag fietsen, overnachten in een hut.
Dus geen Toertocht in Leusden op 8 Oktober?
On Topic:
Zondag 5 November is er een Run-Bike-Run op het strand bij Noordwijk.
Dat moet de wedstrijddoop van m'n SS-project worden.......
Ik hoop wel op Noordenwind, anders heb ik te weinig voordeel van de lichte bike

De NTFU is je grote vriend, zoek in de kalender op "veldtoertochten".dader schreef:Hoe weten jullie al die data over de toertochten en wedstrijden? Klinkt wel leuk die toertocht in Leusden en niet zo ver weg.
http://www.ntfu.nl
Ja dat was lachen die strandrace (op de heenweg) lekker zonnetje en niet al te veel wind. Na een kilometer of 10 ging mijn custom rvs soeplepel kettingspanner raar doen, het wieltje zat naast de ketting, ik had geen zin om daarvoor te stoppen dus na bij katwijk zonder afstappen de rijn over te zijn gereden met 44 16 !!! hahaha, toch even recht gedaan, het schraapte een beetje, na 100 meter viel ie er weer af toch maar doorgereden ermee. Het viel me op dat er in tegenstelling tot eerdere strandervaringen erg weining mensen waren die mij bijhielden, de enige die een tijdje in mijn wiel zat gaf aan dit netaan bij te kunnen houden en niets te kunnen betekenen. Toen bekroop me een gevoel van shit straks nog terug door de duinen. Heel hard doorgereden en de duinen in gewandeld daar was het erg druk en ik kon een stukje mee met een groepje maar had toen al geen puf meer om nog iets te doen qua kopwerk. De helicopter die ook nog even naast ons hing om te kijken hoe we verrot gingen irriteerde ik me mateloos aan, het leek wel of het harder ging waaien. Dat was ook zo toen we weer op het strand kwamen en ik kan niet anders zeggen dan dat ik liever met versnellingen had gereden om zo iets te kunnen betekenen voor het groepje waar ik in zat, zelfs elkaar uit de wind houden lukte niet. Had ook temaken met het beroerde getij denk ik, wat eerder starten had best gekund.
44 16 was op de heenweg iets te licht, heel veel mensen ingehaald ik denk zon 600 mensen ik startte helemaal achteraan....
en op de terugweg veels te zwaar voor het groepje waar ik in reed waardoor elke poging om snelheid te maken uitliep op pijn. spinnen kop over kop in een snel groepje is heerlijk maar bij elke schelp gaan sturen met zn allen is het niet voor mij.
Opvallend was dat het parkoers dit jaar niet tot de oranje ehbo post bij langevelderslag liep maar een strandopgang eerder die erg lang en steil is in het mulle zand.
Okay na veel gerommel besloten om naar een volgend in de verte groepje te rijden en toen ging het mis denk ik. Ik kreeg een soort bijna kramp in mijn bovenbenen waardoor ik staand geen snelheid meer kon maken. Best belangrijk op een ss, en kwam het clubje waar ik eerder inzat weer voorbij.
Toen nog het kleine stukje door het zand gelopen naar de finish opgang, zat door afsnijden net achter het groepje en kon mede met toejuichen van toeschouwers nog 3 man inhalen lopend.
Yes de finish, heerlijk drinken na de finish, waar ik geen rekening mee had gehouden was het koolzuur in dat drankje, dus ben ik ook nog even flink over mijn nek gegaan deels op mijn schoen. Nou toen met een ander drankje zonder koolzuur dat de aardige mevrouw van de drankjes me gaf naar de afspuit gegaan, jawel 750 man met 1 hogedrukspuit voor meer als 20 euro inschrijfgeld. Schoen en fiets schoon gemaakt en snel naar huis om te douchen. Het was een aparte ervaring deze strandrace volgend jaar doe ik deze weer gewoon geared....
Hup weer in auto gesprongen en snel naar zoetermeer voor de 29er testdag. Daar trof ik een erg leuk tafereeltje aan. Super gedaan! Ik heb daar op een paar hele mooie fietsen gereden, waaronder de Pugsley!
Later elders nog een afbeelding van de soeplepelspanner
nu gemiddeld 21.887 km vorig jaar 32.421
Het was een leuke dag!
44 16 was op de heenweg iets te licht, heel veel mensen ingehaald ik denk zon 600 mensen ik startte helemaal achteraan....
en op de terugweg veels te zwaar voor het groepje waar ik in reed waardoor elke poging om snelheid te maken uitliep op pijn. spinnen kop over kop in een snel groepje is heerlijk maar bij elke schelp gaan sturen met zn allen is het niet voor mij.
Opvallend was dat het parkoers dit jaar niet tot de oranje ehbo post bij langevelderslag liep maar een strandopgang eerder die erg lang en steil is in het mulle zand.
Okay na veel gerommel besloten om naar een volgend in de verte groepje te rijden en toen ging het mis denk ik. Ik kreeg een soort bijna kramp in mijn bovenbenen waardoor ik staand geen snelheid meer kon maken. Best belangrijk op een ss, en kwam het clubje waar ik eerder inzat weer voorbij.
Toen nog het kleine stukje door het zand gelopen naar de finish opgang, zat door afsnijden net achter het groepje en kon mede met toejuichen van toeschouwers nog 3 man inhalen lopend.
Yes de finish, heerlijk drinken na de finish, waar ik geen rekening mee had gehouden was het koolzuur in dat drankje, dus ben ik ook nog even flink over mijn nek gegaan deels op mijn schoen. Nou toen met een ander drankje zonder koolzuur dat de aardige mevrouw van de drankjes me gaf naar de afspuit gegaan, jawel 750 man met 1 hogedrukspuit voor meer als 20 euro inschrijfgeld. Schoen en fiets schoon gemaakt en snel naar huis om te douchen. Het was een aparte ervaring deze strandrace volgend jaar doe ik deze weer gewoon geared....
Hup weer in auto gesprongen en snel naar zoetermeer voor de 29er testdag. Daar trof ik een erg leuk tafereeltje aan. Super gedaan! Ik heb daar op een paar hele mooie fietsen gereden, waaronder de Pugsley!
Later elders nog een afbeelding van de soeplepelspanner
nu gemiddeld 21.887 km vorig jaar 32.421
Het was een leuke dag!
If you're a gangster... what are you doing in show business?
Gewoon normaal doen, sloof je niet uit tot de laatste 10 km. Drink voor je dorst hebt (ook veel vooraf) en eet voor je maag leeg gaat voelen. Eet in ieder geval elk uur iets. Laat je niet gek maken door gearies die hard van start gaan e.d.dader schreef:Heeft iemand nog wat tips voor het goed uitrijden van 100km Singlespeed?
Succes !
Bedankt!Hubert ! schreef:Gewoon normaal doen, sloof je niet uit tot de laatste 10 km. Drink voor je dorst hebt (ook veel vooraf) en eet voor je maag leeg gaat voelen. Eet in ieder geval elk uur iets. Laat je niet gek maken door gearies die hard van start gaan e.d.dader schreef:Heeft iemand nog wat tips voor het goed uitrijden van 100km Singlespeed?
Succes !
Net als een normale "geared" marathon denk ik:dader schreef:Heeft iemand nog wat tips voor het goed uitrijden van 100km Singlespeed?
- rustig aan beginnen, zoek je ritme
- niet forceren, loop gerust het eerste onmogelijke hellinkje
- zorg voor eigen eten
- drink regelmatig
- ga pas aan het eind echt los, als de anderen door vermoeidheid terugschakelen, ga jij je grote slag slaan !!
- kies het goede verzet (1,9 ???)
Denk niet de hele tijd aan de 100km, maar deel de rit in stukken. Zelfs als je goed doortrapt ben je bruto toch 5h onderweg. Denk in stukken van 1h, dan zit je voor je het weet al op 40%

Het is volgens mij niet echt anders dan met een geared fiets. Een aantal dingen vind ik zelf verschillend. Mijn ervaring is:
Sta nog sterker dan gewoon in je fietsschoenen en rijd je eigen tempo. Snelheidsverschillen zijn groter dan op een geared bike.
Start het eerste kwartier ook niet te rustig, anders rijd je (ik) gelijk helemaal achteraan
Relax op de afdalingen waar je toch niet kunt meetrappen
Haal de rijders die je hebben gepasseerd op de vlakke stukken weer in op de klimmetjes
Blijf positief denken. Inhalen op de klimmetjes is weliswaar zwaarder maar geeft een kick waardoor je de vermoeidheid vergeet
Veel plezier bij BBC
Sta nog sterker dan gewoon in je fietsschoenen en rijd je eigen tempo. Snelheidsverschillen zijn groter dan op een geared bike.
Start het eerste kwartier ook niet te rustig, anders rijd je (ik) gelijk helemaal achteraan
Relax op de afdalingen waar je toch niet kunt meetrappen
Haal de rijders die je hebben gepasseerd op de vlakke stukken weer in op de klimmetjes
Blijf positief denken. Inhalen op de klimmetjes is weliswaar zwaarder maar geeft een kick waardoor je de vermoeidheid vergeet
Veel plezier bij BBC
fixed vakantie
Ben op mijn fixed op fiets vakantie geweest. Om mijn vrouw te ontzien bijna alle bagage in een BOB achter mijn fiets. Door de ardennen. Fiets woog 60 kg.
Langste dag 140 km.
(Ik doe het nooit meer op die manier!!!)
Caspar
Langste dag 140 km.
(Ik doe het nooit meer op die manier!!!)
Caspar
Zelf hanteer ik het volgende eet/drink patroon bij een (alpen)marathon:
Dag vooraf beginnen met veel water te drinken.
En vanaf 3 dagen vooraf voornamelijk koolhydraatrijk eten: brood, pasta, rijst, risotto, e.d..
Avond vooraf geen rauwkost, alleen gekookte groenten.
's-Ochtends liefst 2 uur voor de start goed ontbijt: voor mij brood.
Na de start al beginnen met drinken: water.
En bij de verzorgingsposten koolhydraatrijke drank pakken (en afwisselend met water regelmatig drinken) en banaan/gels als eten. Mij lukt het niet om brood en powerbar repen naar binnen te werken.
Aan het einde ook magnesium en proteine versnaperingen pakken en laatste verzorgingspost cola
Maar misschien kun je bij de BBC volstaan met minder eten gedurende de race, gezien de lengte en hoogteprofiel.
Zelf hanteer ik altijd wel de regel: liever iets te veel eten (niet volproppen!) dan te weinig.
Veel succes. Ik vind het altijd wel moedig om zulke races op een ss te doen.
Dag vooraf beginnen met veel water te drinken.
En vanaf 3 dagen vooraf voornamelijk koolhydraatrijk eten: brood, pasta, rijst, risotto, e.d..
Avond vooraf geen rauwkost, alleen gekookte groenten.
's-Ochtends liefst 2 uur voor de start goed ontbijt: voor mij brood.
Na de start al beginnen met drinken: water.
En bij de verzorgingsposten koolhydraatrijke drank pakken (en afwisselend met water regelmatig drinken) en banaan/gels als eten. Mij lukt het niet om brood en powerbar repen naar binnen te werken.
Aan het einde ook magnesium en proteine versnaperingen pakken en laatste verzorgingspost cola

Maar misschien kun je bij de BBC volstaan met minder eten gedurende de race, gezien de lengte en hoogteprofiel.
Zelf hanteer ik altijd wel de regel: liever iets te veel eten (niet volproppen!) dan te weinig.
Veel succes. Ik vind het altijd wel moedig om zulke races op een ss te doen.
- Specialzed Stumpjumper
- Commencal VIP Nuts2
- Rocky Mountain Element signature
- Scott Cr1
- Scott cross team
Als je gelletjes wilt gaan slikken, probeer deze dan eerst een paar keer uit tijdens een intensieve trainingsrit. Meestal moet je maag er even aan wennen en het is niet lekker wanneer je tijdens een wedstrijd over je nek gaat omdat je maag doordraait door die gels.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Goed dat je dat zegt, meeste kunen er niet tegen.sneeuwpop schreef:Als je gelletjes wilt gaan slikken, probeer deze dan eerst een paar keer uit tijdens een intensieve trainingsrit. Meestal moet je maag er even aan wennen en het is niet lekker wanneer je tijdens een wedstrijd over je nek gaat omdat je maag doordraait door die gels.
Vooraf koolhydraten stapelen en vocht.
Tijdens: wit brood met Jam, rijpe bananen en ice-tee of apfelschoorl (met hoogwaardig bronwater)
Niet veel vezels (bruin brood of fruit) anders ben je te lang bezig met verteren