Ik had al en paar weken dezelfde klachten een gevoeloos linkerbeen en tintelingen erin.
Na het fietsen ging het samen met verkramping in de bil / heup en erge rugpijn die gelukkig snel overgaat.
De klachten zijn zeven weken geleden begonnen en al twee weken fiets ik niet meer. Maar nu doet mijn hele linker been pijn.
Diagnose ischias
Even een link: http://www.reumaliga.be/vrliisch.htm
"Het plots anders belasten van de rug, bekken of been, al of niet door een andere (beroeps)activiteit, kan een ischias uitlokken"
Laat ik nou net tegen die tijd dat de klachten begonnen mijn SS hebben gekocht, toeval?
Heeft iemand hier ervaring mee?
SS blessure?
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Alles kan natuurlijk..
Vertel eens wat er anders is aan je nieuwe bike (houding??) en of je het gevoel hebt dat je zwaarder of juist lichter bent gaan trappen.
Rij je veel in zeer heuvelachtig terrein, dat soort zaken.
JJ
Vertel eens wat er anders is aan je nieuwe bike (houding??) en of je het gevoel hebt dat je zwaarder of juist lichter bent gaan trappen.
Rij je veel in zeer heuvelachtig terrein, dat soort zaken.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
ik heb ook wel last van m,n rug net boven m,n heupen maar waarschijnlijk komt dat door het het ss klimmen. Doordat je niet alleen niet met je benen klimt maar met je hele lijf wordt ook je rug belast. Ook het ongeveerd klapperen over keien en hobbels doet geen goed. Maar ja, je wilt singlespeed of niet.
check
Ik was net nog even bij de fysiotherapeut (lees: beul)
We zijn tot de conclussie gekomen, dat het een samen loop van omstandigheden is. (Stress, andere houding op de fiets, verzet, andere schoenen en miss. zadelhoogte) En dat een verkeerde bekkenkanteling de basis is.
Maar wat het getriggerd heeft is het tandje eraf op de nieuwe fiets waardoor ik te zwaar en daardoor vanuit de rug ging fietsen. voor het vlakke ideaal maar voor een lang klim te.
Maar nu ...............

We zijn tot de conclussie gekomen, dat het een samen loop van omstandigheden is. (Stress, andere houding op de fiets, verzet, andere schoenen en miss. zadelhoogte) En dat een verkeerde bekkenkanteling de basis is.
Maar wat het getriggerd heeft is het tandje eraf op de nieuwe fiets waardoor ik te zwaar en daardoor vanuit de rug ging fietsen. voor het vlakke ideaal maar voor een lang klim te.

Maar nu ...............
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
sowieso lichter verzet dus.
EN je houding vergelijken met andere fiets?
EN relaxen!! Naar NKSS komen, zeer relaxed
JJ
EN je houding vergelijken met andere fiets?
EN relaxen!! Naar NKSS komen, zeer relaxed

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
houding
Ik reed al GF`s en heb de houding "overgenomen" op de RIG.
= Stuurpen vervangen door 9cm en een zadelpen zonder setback. Anders is de zit te
lang
Ik moet alleen even kritisch kijken naar de hoogte en de stand van het zadel omdat het BB een variabele is.
Stuur hoogte vind ik ook een lastige, ik heb het idee dat ie bij een 29er heel erg hoog uitkomt, als het zadel goed staat ga ik er mee naar beneden.
En voor de rest jezelf niet laten opnaaien
= Stuurpen vervangen door 9cm en een zadelpen zonder setback. Anders is de zit te

Ik moet alleen even kritisch kijken naar de hoogte en de stand van het zadel omdat het BB een variabele is.

Stuur hoogte vind ik ook een lastige, ik heb het idee dat ie bij een 29er heel erg hoog uitkomt, als het zadel goed staat ga ik er mee naar beneden.
En voor de rest jezelf niet laten opnaaien