headbadges
Moderators:JJ, Beheerders
Wat heeft de voorkeur: Sticker of metalen schildje?
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Als kosten geen issue is uiteraard een schildje.
Zoiets als Seven bijvoorbeeld doet vind ik altijd erg leuk, is redelijk makkelijk te laten maken, al weet ik niet of er vuil e.d. in de hoekjes en gaatjes gaat blijven zitten. Vraag Jeroen daar eens over, die heeft iets soortgelijks voor zijn fiets gemaakt en zal daar ongetwijfeld veel over nagedacht hebben
Of iets a-la / van Jen Green. Dat is ook super, iets chiquer dan een gelaserd plaatje. Net wat je smaak is.
Je blog ziet er leuk uit trouwens!
Zoiets als Seven bijvoorbeeld doet vind ik altijd erg leuk, is redelijk makkelijk te laten maken, al weet ik niet of er vuil e.d. in de hoekjes en gaatjes gaat blijven zitten. Vraag Jeroen daar eens over, die heeft iets soortgelijks voor zijn fiets gemaakt en zal daar ongetwijfeld veel over nagedacht hebben

Of iets a-la / van Jen Green. Dat is ook super, iets chiquer dan een gelaserd plaatje. Net wat je smaak is.
Je blog ziet er leuk uit trouwens!
Hubert ! schreef:Als kosten geen issue is uiteraard een schildje.
Zoiets als Seven bijvoorbeeld doet vind ik altijd erg leuk, is redelijk makkelijk te laten maken, al weet ik niet of er vuil e.d. in de hoekjes en gaatjes gaat blijven zitten.
Jij denkt écht té veel na Huub....
Hoe snel raakt een headbadge vol modder?
Hij ziet er nu weer uit zoals op de foto hierboven... en nee, daar is geen speciale poetsaandacht naar uit gegaan.

---www.cjmedia.nl---
Ik zta voor de keuze. Mijn messing schildjes zijn op. Ze kosten de klant uiteindelijk iets van 35 euro. ALs ik een sticker laat maken (zelf ontwerp gemaakt,maar moet door stickerboer uit laten werken) komt dat op 20 euro. (fiets wordt dus iets goedkoper.... uhhhh.... ik hou er meer aan over!!!
Een zilverenschildje is erg mooi en ga ik als optie aanbieden. maar dan heb je het over een aardige meerprijs.
De vraag is dus: wat heb jer voor over??? en is het dan nog gewenst?
Een zilverenschildje is erg mooi en ga ik als optie aanbieden. maar dan heb je het over een aardige meerprijs.
-
steelhead schreef:Ik zta voor de keuze. Mijn messing schildjes zijn op. Ze kosten de klant uiteindelijk iets van 35 euro. ALs ik een sticker laat maken (zelf ontwerp gemaakt,maar moet door stickerboer uit laten werken) komt dat op 20 euro. (fiets wordt dus iets goedkoper.... uhhhh.... ik hou er meer aan over!!!
Lasersnijden van RVS of messing geen optie? Dat kan voor veel minder dan 35 euro p/s.
---www.cjmedia.nl---
-
Hm,
Heb ooit een Wheeler gehad met een schildje er op. Toch heb ik dan liever een Dean stikkertje. Het hangt er dus helemaal van af
Heb me altijd wel vebaasd over de kwaliteit (of liever het gebrek er aan) van de bestikkering van sommige super dure frames. Ik kreeg vroeger op school in mijn schriftje stikkertjes van een betere kwaliteit geplakt....
Heb ooit een Wheeler gehad met een schildje er op. Toch heb ik dan liever een Dean stikkertje. Het hangt er dus helemaal van af
Heb me altijd wel vebaasd over de kwaliteit (of liever het gebrek er aan) van de bestikkering van sommige super dure frames. Ik kreeg vroeger op school in mijn schriftje stikkertjes van een betere kwaliteit geplakt....

Schildje: €35,=
Sticker: €20,=
---------------------
Meerprijs: €15,= ?
Das natuurlijk een koopje! Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe je je wilt profileren. Wil je duur / goedkoop, wil je chique of 'rat'?
Als het verschil echt maar zo klein is zou ik gewoon standaard dat schildje aanbieden en als optie een verzilverde (of zelfs vergulde), uiteraard tegen meerprijs.
Sticker: €20,=
---------------------
Meerprijs: €15,= ?
Das natuurlijk een koopje! Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe je je wilt profileren. Wil je duur / goedkoop, wil je chique of 'rat'?
Als het verschil echt maar zo klein is zou ik gewoon standaard dat schildje aanbieden en als optie een verzilverde (of zelfs vergulde), uiteraard tegen meerprijs.
Schildje laten graveren of lazersnijden is niet zo duur. Maar moet ze buigen. Malletje maken om de gaten exact te boren. Gaten boren en tappen en het schildje monteren. Boutje overigens 1 euro / stuk!! Daar stond ik van te kijken toen ik voor de in mijn enthousiasme 100 stuks moest betalen!!!
Het schildje zelf kost dus niet zo veel. Maar samen kom je wel op 35 euro. Op een hele fiets valt zoiets natuurlijk weg.
Ik ben nu aan het overwegen wat het volgende schildje gaat worden. Heb eerst een vrij simpel messing schildje gehad waar ik nogal goede reacties op kreeg. Alleen zijn die dingen nogal slecht te buigen. RVS zou uit dunner materiaal kunnen maar past minder bij mijn stijl.
De schildjes van headbadges.com vindt ik super en ga er zeker een paar laten maken. Maak op een frame van 1000 euro kan ik geen schildje van meer dan +100 euro plakken. Wel als men bereid is meer te betalen.
Het schildje zelf kost dus niet zo veel. Maar samen kom je wel op 35 euro. Op een hele fiets valt zoiets natuurlijk weg.
Ik ben nu aan het overwegen wat het volgende schildje gaat worden. Heb eerst een vrij simpel messing schildje gehad waar ik nogal goede reacties op kreeg. Alleen zijn die dingen nogal slecht te buigen. RVS zou uit dunner materiaal kunnen maar past minder bij mijn stijl.
De schildjes van headbadges.com vindt ik super en ga er zeker een paar laten maken. Maak op een frame van 1000 euro kan ik geen schildje van meer dan +100 euro plakken. Wel als men bereid is meer te betalen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Ik heb schildjes in messing laten graveren,maar deze zijn erg lastig te buigen. Het graveerbedrijf waar ik het laat doen heeft niet dunner dan 2 mm en dat is eigenlijk te dik. Misschien als ik een betere buigmal maak en onder een hydrailische werkplaatspers??
Ik ga nu een serie zilveren schildjes door Jen Green laten maken. Hierdoor wordt het frame wel duurder, maar ziet er ook veel mooier uit.
Caspar
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Metalen headbadge for sure!
Die Gazelle blijft een absolute klassieker in mijn ogen. Die van mijn Niner blijf ik ook super mooi vinden:

JJ
Die Gazelle blijft een absolute klassieker in mijn ogen. Die van mijn Niner blijf ik ook super mooi vinden:

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!