Twijfel tussen Boone 21t of Singlestar alu 21t
Moderators:JJ, Beheerders
Ik ben van plan een widebase kransje aan te schaffen voor mijn bike, zodat ik 38 - 21 kan rijden. Maar ik twijfel tussen 2 kransjes die ongeveel evenveel kosten:
Singlestar alu: Het is alu maar wel singlestar die superieur is in kwaliteit tegenover andere kransjes.
Boone 21t: Deze is mogelijk slijtvaster dan de singlestar wegens Ti ipv alu maar minder over nagedacht dan een singlestar.
Wat denken jullie jongens? als die singlestar alu een beetje lang meegaat zou ik daarvoor gaan.
Singlestar alu: Het is alu maar wel singlestar die superieur is in kwaliteit tegenover andere kransjes.
Boone 21t: Deze is mogelijk slijtvaster dan de singlestar wegens Ti ipv alu maar minder over nagedacht dan een singlestar.
Wat denken jullie jongens? als die singlestar alu een beetje lang meegaat zou ik daarvoor gaan.
Nog verschil in de te gebruiken kettingdikte?
Waarom geen 21t Surly in staal? Zou me verbazen als www.singlespeed.nl (ook bekend als www.SS-politiek-correct.nl) die niet op voorraad heeft, voor een zachtere prijs. Even dikke basis als een 9spd krans + spacer, en werkt met lichtere (minder duurzame?) 8/9spd-brede ketting.
Helaas nóg geen matching 38t of grotere Surly voorbladen.
Waarom persé 38x21? Magic gear?
Waarom geen 21t Surly in staal? Zou me verbazen als www.singlespeed.nl (ook bekend als www.SS-politiek-correct.nl) die niet op voorraad heeft, voor een zachtere prijs. Even dikke basis als een 9spd krans + spacer, en werkt met lichtere (minder duurzame?) 8/9spd-brede ketting.
omdat ik al een surly 18t krans heb die ik met een oude ketting moet rijden omdat de ketting skipt. Ik heb echter wel met een 1/8 BMX ketting gereden en niet met de voorgeschreven 3/32 ketting. Nu rij ik met een oude 3/32 koolchain ketting.Cloxxki schreef:Nog verschil in de te gebruiken kettingdikte?

Ik woordgrap nog even verder!
In de oorlogsjaren noemde men politieke correctheid......
Gleichschaltung! Als je ook maar een beetje duits spreekt en iets van fietsen in het duits weet, dan zou je dit vertalen als gelijke schakeling!
Dus ondanks dat dit taaltechnisch helemaal niet politiek correct is, noem ik mijn SS ( een ook niet zo politiek correcte benaming ) voortaan een GS, een Gleichschaltung!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_correctheid
Mijn idee achter politieke correctheid mbt de kransjes is, dat je met de aankoop van een singlestar, de europese handel bevorderd, en dus op een hele positieve manier de ontwikkeling van kwaliteits delen een hart onder de riem steekt. De glimlach van Marcel was dan ook iets heel moois om te zien toen hij het prototype van zijn kransje aan ons presenteerde tijdens de afterparty van het SSWC06 in Stockholm!
bedankt voor uw aandacht voor deze propaganda en tot de volgende uitzending van Den Haag vandaag

If you're a gangster... what are you doing in show business?
38:21 is idd een magic gearCloxxki schreef:Nog verschil in de te gebruiken kettingdikte?
- @sph@ltdude
- Contacteer: