29er velgen
Moderators:JJ, Beheerders
Ik weet niet of jullie de nieuwsbrief van dirt Rag Magazine ontvangen........
http://www.dirtragmag.com/web/news-article.php?ID=821
Nieuws of oud nieuws?
dusssssss©
http://www.dirtragmag.com/web/news-article.php?ID=821
Nieuws of oud nieuws?
dusssssss©
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Voor mij zijn die Velocity velgen nieuw!
Ziet er leuk uit, alleen die prijs...
Met invoer en shipping vertalen die 75 dollar zich in iets minder dan 75 Euro, en das best veul voor een velg..
Staat alleen niet bij of ze gelast zijn op gepinned net als de Salsa.
Bin gespannt!
JJ
Ziet er leuk uit, alleen die prijs...
Met invoer en shipping vertalen die 75 dollar zich in iets minder dan 75 Euro, en das best veul voor een velg..
Staat alleen niet bij of ze gelast zijn op gepinned net als de Salsa.
Bin gespannt!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Nou we het toch over velgen hebben.
Nou we het toch over 29er velgen hebben ............................
Ik wil op de termijn een nieuw setje wielen om de mustangs te vervangen.
Welke (disc) velgen zijn een aanrader? (salsa, dt, enz)
Ik wil op de termijn een nieuw setje wielen om de mustangs te vervangen.
Welke (disc) velgen zijn een aanrader? (salsa, dt, enz)
Kris Holm 29" Rim
www.unicycle.com
Width: 38mm
Weight: 607g
Dat moet een misprint zijn, de NoTubes 32mm velg is al 600g! Ik dacht dat de KH rond de 800g zat. En ik wil ze, voor de strandfiets, en later ook sneeuwraces.
Neem Velocity gewichten met een korreltje zout. Ik heb de Dyad, die zou 480g zijn. 2x 506g en 2x540g heb ik. 506g was het lichtste dat Velocity zelf in huis had. Verder wel goed spul I guess. Breder is goeier.
www.unicycle.com
Width: 38mm
Weight: 607g
Dat moet een misprint zijn, de NoTubes 32mm velg is al 600g! Ik dacht dat de KH rond de 800g zat. En ik wil ze, voor de strandfiets, en later ook sneeuwraces.
Neem Velocity gewichten met een korreltje zout. Ik heb de Dyad, die zou 480g zijn. 2x 506g en 2x540g heb ik. 506g was het lichtste dat Velocity zelf in huis had. Verder wel goed spul I guess. Breder is goeier.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Nog een mooie disc velg die betaalbaar is en nu gewoon leverbaar, de A317 van Mavic!!
JJ
JJ
Die Velocity's zien er veelbelovend uit. Mooi breed, lekker gewicht.
Uhmm, geen eyelets, het lijkt een trend te worden. Notubes heeft ze nooit gebruikt, Stan zelf zei er op Eurobike over "eyelets are only for wheelbuilders", en opzich klinkt het goed als het bespaarde gewicht in het alu wordt geinvesteerd voor extra stevigheid .......
Alleen 32 gaats ........ dat is qua sterkte gelijk aan een 26" wiel met 28 spaken, en dat is meestal niet een onwijs goed idee .....
Uhmm, geen eyelets, het lijkt een trend te worden. Notubes heeft ze nooit gebruikt, Stan zelf zei er op Eurobike over "eyelets are only for wheelbuilders", en opzich klinkt het goed als het bespaarde gewicht in het alu wordt geinvesteerd voor extra stevigheid .......
Alleen 32 gaats ........ dat is qua sterkte gelijk aan een 26" wiel met 28 spaken, en dat is meestal niet een onwijs goed idee .....
-
V.w.b. Velocity.
Ik heb een paar 26" en race velgen van hen. Zijn best goed, spaken wat minder lekker vanwege het ontbreken van de eyelets maar voor de rest niks mis mee. De gewichtstabellen van hen hebben echter wel een hoog " Telegraaf" gehalte; niet alles wat geschreven staat is waar.
Nog even over het ontbreken van de eyelets; heb ooit maar twee geknapte spaaknippels gehad in alle wielen die ik heb gehad. Bij beiden was het bij een Velocity.....
Ik heb een paar 26" en race velgen van hen. Zijn best goed, spaken wat minder lekker vanwege het ontbreken van de eyelets maar voor de rest niks mis mee. De gewichtstabellen van hen hebben echter wel een hoog " Telegraaf" gehalte; niet alles wat geschreven staat is waar.
Nog even over het ontbreken van de eyelets; heb ooit maar twee geknapte spaaknippels gehad in alle wielen die ik heb gehad. Bij beiden was het bij een Velocity.....
Hubert ! schreef:Die Velocity's zien er veelbelovend uit. Mooi breed, lekker gewicht.
Hoeveel wegen 32 eyelets dan? 15 gram of zo?
Met nog bredere banden kom je soms wel in de knoop met velgremmen. Voor de bredere banden moet je dan ook bredere velgen hebben.Hubert ! schreef:Gaat gewoon. Wel zal er met een wat hogere spanning gereden moeten worden dan met een wat bredere velg, om het van links naar rechts 'rollen' van de band te voorkomen.binkie schreef:misschien een stomme vraag maar kun je 2.2' banden op gewone racevelgen monteren of gaat dat echt niet?
Problemen met V-brakes is wel op te lossen met het tactisch monteren van vulringetjes e.d. maar ideaal gezien vraagt een brede band ook om een brede velg.dré schreef: Met nog bredere banden kom je soms wel in de knoop met velgremmen. Voor de bredere banden moet je dan ook bredere velgen hebben.
Vroegah, 5 jaar geleden ofzo, toen er nog weinig 29" spul te krijgen was, werden racewielsets als Mavic Ksyrium e.d. ingezet om dienst te doen als 29" wielset in mountainbikes.
Er liggen nog mavic open sport velgen is dat aan te raden icm met kenda karma??Hubert ! schreef:Gaat gewoon. Wel zal er met een wat hogere spanning gereden moeten worden dan met een wat bredere velg, om het van links naar rechts 'rollen' van de band te voorkomen.binkie schreef:misschien een stomme vraag maar kun je 2.2' banden op gewone racevelgen monteren of gaat dat echt niet?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het is wat je wilt. Als je altijd met relatief hoge bandenspanning wilt rijden (of je bent dat al gewend) dan is het geen probleem.
Ik zou persoonlijk liever voor 1 van de Mavic tourvelgen gaan dan, A319 of als je wilt, de A719. Iets meer body, ook fijn in wat lomper terrein..
JJ
Ik zou persoonlijk liever voor 1 van de Mavic tourvelgen gaan dan, A319 of als je wilt, de A719. Iets meer body, ook fijn in wat lomper terrein..
JJ