Maar in ieder geval al de bedanken naar Hubert, die me nogal heeft geholpen c.q. omgepraat om een 29-er te gaan rijden.
De tekst hier onder is gekopieerd van een ander forum, en daar hebben ze nog nooit een 29-er gezien, dus vandaar dat er mssn wat overbodige dingen instaan!
Het is dus een On One (www.on-one.co.uk) Scandal geworden. Een 29" frame. De eerste rij-indrukken zijn erg goed. Heel erg veel grip in de bochten, ik merk dat de banden nog niet ideaal zijn, er liggen Kenda Karma banden op. En deze hebben duidelijk minder grip dan het frame en vork aankan. De rolweerstand is niet veel beter dan een 26-er, althans, op asfalt. In het terrein zou ik zeggen dat het iets lichter loopt, maar met een minimaal verschil. De voorvork is erg goed, veel comfort, stuurt scherp.
Hier even wat foto's:

Meer foto's
Frame: On One Scandal 19x29"
Fork: On One Superlight Carbon 29"
Headset: Chris King Nothreadset 1 1/8" Blue
Handlebar: Specialized 31,8x580
Stem: Ritchey 4-Axis Ti bolts 130 mm Ti bolts
Seatpost: Kcnc Ti Pro Lite Ti Bolts 27,2 x 350 Scandium
Saddle: Selle Italia SLR Ti
Seatpostclamp: Hope Gold
Bottom Bracket: Shimano LX 68x113 (xtr 107 doesn't fit)
Crankstel: Tune Bigfoot Compact 175mm Gold
Pedals: Shimano XTR 2007 (great pedals BTW)
Shifters: X.O. Gripshift
Front Derrailleur: Sram X.9. 34,8 Top pull
Rear Derrailleur: Sram X.O.
Brake Levers: Avid Speed Dial Ti Tuned
Brakes: Avid BB7 (183 and 160 mm)
Rims: Mavic A317
Hubs: Hope PRO 2 Gold
Inner tubes: Michelin C4 latex 26"
Tires: Kenda Karma 29x1,9
Quick Release: FRM Ti
Bar-ends: Quasar Nova SL Ti Bolts
Chainbolts: Tiso Gold Al
Waterbottlecage: Ringle
Jockey Wheels: Kcnc Gold
Spacer: Hope Spacer Gold (5+5+10mm)
Tis een hele lijst zo. Leuk en aardig allemaal. Het blauwe balhoofd staat idd niet erg goed bij de rest van de fiets, gelukkig komt er woensdag een goud King balhoofd binnen, dan kan de blauwe eruit!!
Het gewicht zit nu op 10,38 kilo
Niet erg licht zou je denken. Maar de wielset weegt zonder banden en cassette 2200 gram. Redelijk veel dus, leuk om te trainen, maar er komt zo snel mogelijk een lichtere wielset voor de wedstrijden aan met dezelfde naven, maar met revolution spaken en Notubes ZTR velgen (400 gr). Dan moet het mogelijk zijn om een wielset te maken van 1600-1700 gr.
De trapas is erg zwaar, een lx as. Ik reed met een XTR vierkant as, maar deze was te kort voor dit crankstel. Ben dus op zoek naar een licht 113 mm as, vierkant.
En de remmen (BB7), wegen 320 gram per remklauw. Deze zullen worden verwisseld voor een setje Hope New Mini remmen van 325 gram per set (incl remhendel en leiding dus).
De Groeten!