Michelin XC AT 29x2.00, al ergens te koop?
Moderators:JJ, Beheerders
Schijnbaar al wel in Frankrijk (en dat heeft nog best wat voeten in de aarde gehad)
Wat ik gelezen heb, een mooie middenmaat band die goed gript en lost in de modder. Aangezien andere 29"ers veelal glijders en plakkers zijn, zou ik wellicht een setje Michelins aan mijn veel te hoge bandenberg willen toevoegen.
Wat ik gelezen heb, een mooie middenmaat band die goed gript en lost in de modder. Aangezien andere 29"ers veelal glijders en plakkers zijn, zou ik wellicht een setje Michelins aan mijn veel te hoge bandenberg willen toevoegen.
Oh, ik zie het al, die lange heeft ze al op z'n webshop staan, blijkbaar minder moeilijk voor de consumen te vinden dan ik me op voorbereide 
Nou, dat wordt dan denk ik mijn band voor echte modder, zoals ik in 2006 tegen kwam in Ronse (bij Gent). Ik gebruikte een Karma 1.9 achter, Kenda Klaw 2.1 voor, en had daar geen spijt van.
Het hield niet echt over met tractie, grip was wel goed, maar het geheel lostte niet heel goed en die Klaw is gewoon een anker. Karma leek wat fragiel voor de rotsachtige 50km/u afdaling.
Zo, eindelijk een reden om te zien wat toch de hype is voor Michelin rijders (Wictor voorop). En voor hem geen reden meer op kleine wielen te blijven rijden, nu er een Michelin te koop is.

Nou, dat wordt dan denk ik mijn band voor echte modder, zoals ik in 2006 tegen kwam in Ronse (bij Gent). Ik gebruikte een Karma 1.9 achter, Kenda Klaw 2.1 voor, en had daar geen spijt van.
Het hield niet echt over met tractie, grip was wel goed, maar het geheel lostte niet heel goed en die Klaw is gewoon een anker. Karma leek wat fragiel voor de rotsachtige 50km/u afdaling.
Zo, eindelijk een reden om te zien wat toch de hype is voor Michelin rijders (Wictor voorop). En voor hem geen reden meer op kleine wielen te blijven rijden, nu er een Michelin te koop is.

Review kan leuk zijn maar ik ben eerlijk en laat mij vaak leiden door verwachtingen en looksCloxxki schreef:Erik, jij had AcX's toch? wil je misschien een uitgebreidere review van de Michelins plaatsen? Misschien zelfs meten hoe breed ze feitelijk zijn op het karkas en zij-nop?
Dank je!

Oftewel, statistisch gemiddeld gezien op rondje 33 km:
26" Schwalbe NN 2.25 : gem. 23,5 km/u : gem HR 155
29" Bontr acx 2.25 : gem 21,5 km/u : gem HR 165
29" Michelin 2.0 : gem 23 km/u : gem HR 158
Daarbij moet gezegd dat de 29" Michelin 2.0 30 gram zwaarder zijn dan de Bontragers 2.25 (630 resp. 600 gram op een keuken weegschaal... voor het idee).
Grip is sowieso MUUUUCH better dan de Bontragers, maar dat mag, ander profiel en specificaties.
Breedte van de band is max. 51 mm bij 2,6 bar nop naar nop (en dat is gelijk ook de echte bandbreedte want noppen steken niet uit).
Zover mijn mening. En ik verwacht direct een credit-factuur van een zeker persoon...

Erikje
In 26" doen ze 't iig erg goed.
Wel een paar kanttekeningen die ook voor 29" zullen gelden.
-Het lossen of kleven is niet alleen afhankeljk van profiel en rubbencompound, maar is ook afhankelijk vd samenstelling vd ondergrond. Dus op dit punt is de universele wonderband nog steeds niet uitgevonden.
-De grijze dual compound slijt als de tering, de neten en noem maar op. Hier in NL zal 't we meevallen, maareen paar dagen Zuid Franse rotsen en meneer Michelin wordt weer verblijd met wat extra omzet. OK, met de singlespeed kom je niet vaak in dergelijke omstandigheden, maar toch.
Dit in aanmerking genomen denk ik toch dat 't een zinvolle toevoeging is aan het 29" gebeuren.
Wel een paar kanttekeningen die ook voor 29" zullen gelden.
-Het lossen of kleven is niet alleen afhankeljk van profiel en rubbencompound, maar is ook afhankelijk vd samenstelling vd ondergrond. Dus op dit punt is de universele wonderband nog steeds niet uitgevonden.
-De grijze dual compound slijt als de tering, de neten en noem maar op. Hier in NL zal 't we meevallen, maareen paar dagen Zuid Franse rotsen en meneer Michelin wordt weer verblijd met wat extra omzet. OK, met de singlespeed kom je niet vaak in dergelijke omstandigheden, maar toch.
Dit in aanmerking genomen denk ik toch dat 't een zinvolle toevoeging is aan het 29" gebeuren.
Dank je Erik!
Frappant wat een snelheids' en hartslag verschillen jij hebt van fiets tot fiets.
Ik zal tussen mijn snelste ok-bank en de snelste niet gauw meer dan 2km verschil hebben bij maximale (gelijke) inspanning, schat ik.
Waren je AcX'en wat versleten misschien? Ik vond ze altijd er goed grippy, al is de tijd natuurlijk weer een paar jaar verder en banden beter.
Benieuwd hoe jij zou rijden met een Crow achter (comfort is irrelevant) en een Fast Trak ofzo voor...
Frappant wat een snelheids' en hartslag verschillen jij hebt van fiets tot fiets.
Ik zal tussen mijn snelste ok-bank en de snelste niet gauw meer dan 2km verschil hebben bij maximale (gelijke) inspanning, schat ik.
Waren je AcX'en wat versleten misschien? Ik vond ze altijd er goed grippy, al is de tijd natuurlijk weer een paar jaar verder en banden beter.
Benieuwd hoe jij zou rijden met een Crow achter (comfort is irrelevant) en een Fast Trak ofzo voor...