Avid BB7, welke remhendels?
Moderators:JJ, Beheerders
Ik heb gelezen dat de avid FR5 remhendels aangeraden worden voor avid mechanische schijfremmen. Is dit omdat de speed dial knop geen nut heeft of zo bij mechanische schijfremmen ? Ik heb zelf speed dial 7 hendels liggen, maar ben niet zeker of ik die zou gebruiken of mezelf FR5 hendels zou kopen, als ik FR5 hendels koop, gebruik ik de speed dial 7 hendels voor mijn v-brakes op mijn andere fiets.
Ik heb zelf ook eens et BB7's liggen en gebruik die met de Speed dail SL remhendels.
Werkt als een trein!
Gaat er volgend mij meer op hoeveel kabel ze trekken.
Zal bij alle SD remhendels toch wel ongeveer gelijk zijn mag je van uit gaan!
Ik gebruik zelf de speed dail knop ook nooit.
Voor BB7's staat hij bij mij altijd op maximaal want dan remmen ze het best.
Werkt als een trein!
Gaat er volgend mij meer op hoeveel kabel ze trekken.
Zal bij alle SD remhendels toch wel ongeveer gelijk zijn mag je van uit gaan!
Ik gebruik zelf de speed dail knop ook nooit.
Voor BB7's staat hij bij mij altijd op maximaal want dan remmen ze het best.
Put the fun between your legs!
- didadunlop
yups minder kabel is meer moment uit die kabel. Daarom werken v-brakes met canti hendels ook echt goed (afgezien van het feit dat je weielen echt recht moeten zijn en geen modder moeten zien).
Alleen canti's met v-brake hendels remmen echt niet. Alsof je tegen een stuk beton aan staat te duwen zonder vertraging.
BB7's kan je ook krijgen met een road lever. dwz dat het hendeltje van de caliper een andere lengte heeft waardoor ze beter passen bij weg of canti hendels.
Alleen canti's met v-brake hendels remmen echt niet. Alsof je tegen een stuk beton aan staat te duwen zonder vertraging.
BB7's kan je ook krijgen met een road lever. dwz dat het hendeltje van de caliper een andere lengte heeft waardoor ze beter passen bij weg of canti hendels.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Alle V-brake hendels gaan werken. Ik merk in werking nooit zoveel verschil. Verticale speling in de hendel is niet goed, maar doet weinig met de performance.
Zelf gebruik ik vaak het oude type Ultimate hendels vanwege de lange lever, dat werkt lekker met de H-bar .......
Als je geld over hebt én materiaalfreak bent neem je de mooie zwarte Ultimate, mooi CNC werk.
Zelf gebruik ik vaak het oude type Ultimate hendels vanwege de lange lever, dat werkt lekker met de H-bar .......
Als je geld over hebt én materiaalfreak bent neem je de mooie zwarte Ultimate, mooi CNC werk.
- didadunlop
het gaat maar om een ding: Cable Pull. Als ze evenveel kabel trekken dan maakt het niks uit. Duurdere hendels zullen beter en lichter zijn.
Koop gewoon wat je lekker in de hand vindt liggen en je betaalbaar vind.
Koop gewoon wat je lekker in de hand vindt liggen en je betaalbaar vind.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.