Avid BB7, welke remhendels?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Fry
Avid BB7, welke remhendels?

Bericht door Fry » di mar 06, 2007 11:05 pm

Ik heb gelezen dat de avid FR5 remhendels aangeraden worden voor avid mechanische schijfremmen. Is dit omdat de speed dial knop geen nut heeft of zo bij mechanische schijfremmen ? Ik heb zelf speed dial 7 hendels liggen, maar ben niet zeker of ik die zou gebruiken of mezelf FR5 hendels zou kopen, als ik FR5 hendels koop, gebruik ik de speed dial 7 hendels voor mijn v-brakes op mijn andere fiets.

Cubeman

Bericht door Cubeman » wo mar 07, 2007 7:37 am

Ik heb zelf ook eens et BB7's liggen en gebruik die met de Speed dail SL remhendels.
Werkt als een trein!
Gaat er volgend mij meer op hoeveel kabel ze trekken.
Zal bij alle SD remhendels toch wel ongeveer gelijk zijn mag je van uit gaan!
Ik gebruik zelf de speed dail knop ook nooit.
Voor BB7's staat hij bij mij altijd op maximaal want dan remmen ze het best.
Put the fun between your legs!

dré

Bericht door dré » wo mar 07, 2007 12:26 pm

XT-remhendels werken ook, waarschijnlijk werk alles. De een wat beter dan de ander. Hoe minder kabel je trekt des te harder zal het remmen, een nauwkeurige afstelling van de remklauwen zal dan wel noodzakelijk zijn. Brant doet het het zelfs met STI,s van een reetfiets toch?

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mar 07, 2007 12:38 pm

yups minder kabel is meer moment uit die kabel. Daarom werken v-brakes met canti hendels ook echt goed (afgezien van het feit dat je weielen echt recht moeten zijn en geen modder moeten zien).
Alleen canti's met v-brake hendels remmen echt niet. Alsof je tegen een stuk beton aan staat te duwen zonder vertraging.

BB7's kan je ook krijgen met een road lever. dwz dat het hendeltje van de caliper een andere lengte heeft waardoor ze beter passen bij weg of canti hendels.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo mar 07, 2007 6:45 pm

Alle V-brake hendels gaan werken. Ik merk in werking nooit zoveel verschil. Verticale speling in de hendel is niet goed, maar doet weinig met de performance.
Zelf gebruik ik vaak het oude type Ultimate hendels vanwege de lange lever, dat werkt lekker met de H-bar .......
Als je geld over hebt én materiaalfreak bent neem je de mooie zwarte Ultimate, mooi CNC werk.

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » wo mar 07, 2007 8:59 pm

Dez Xtralite's werken prima op mijn Ball Bearing Avid's en zijn ook een beetje uitgefreesd:
Afbeelding

Fry

Bericht door Fry » do mar 08, 2007 2:38 pm

Maar hebben speed dial hendels dan meer nut bij V-brakes dan bij schijfremmen? of maakt dat op zich niks uit?

didadunlop

Bericht door didadunlop » do mar 08, 2007 4:58 pm

het gaat maar om een ding: Cable Pull. Als ze evenveel kabel trekken dan maakt het niks uit. Duurdere hendels zullen beter en lichter zijn.

Koop gewoon wat je lekker in de hand vindt liggen en je betaalbaar vind.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Erikje

Bericht door Erikje » do mar 08, 2007 6:08 pm

Ik heb mezelf een setje SRAM hevels gekocht, vind ik na vergelijk met FR5, AVID 2.0 en XT hevels het machtigst remmen. Sponzig als een spons door de vage constructie van het geheel maar véél meer remkracht.

Erikje

Plaats reactie