Mijn fixed Bianchi

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
PC
Mijn fixed Bianchi

Bericht door PC » wo mar 28, 2007 8:25 pm

Hierbij wat foto's (van niet al te beste kwaliteit) van mijn vast verzet Bianchi. Onderdelen: Eno eccentric naaf + eno voornaaf met rigida dp 18 velgen, campagnolo chorus crankstel, campagnolo record rem met cane creek greep, campagnolo centaur zadelpen en fizik arione zadel, conti grand prix 4000 banden, ttt stuur en pen. Grazie Jelle :arms:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo mar 28, 2007 9:02 pm

Ziet er goed uit man!

Lekkere klassieke bak. Je eerste fixie?

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo mar 28, 2007 9:02 pm

Damn wat een beauty 8)

Daar kan mijn Gazelle fixie-in-opbouw niet aan tippen.

Wat voor verzet? 52/53-18? Hoe bevalt dat? Puur esthetisch zou ik een iets kleiner voorblad, bijvoorbeeld een 47, mooier vinden. Voor de rest: 100% kwijlfiets!
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Per

Bericht door Per » wo mar 28, 2007 9:11 pm

Wow mooie fiets heb je daar zeg! 8)

Is dat een fixed/free hub die erop zit? en rij je dan fixed of free?

Die DP18 velgen staan ook hoog op mijn verlanglijst voor de bouw van mijn fixie, wat een prachtvelgen!
Laatst gewijzigd door Per op wo mar 28, 2007 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

PC

Bericht door PC » wo mar 28, 2007 9:14 pm

Dank voor de leuke reacties.

Is idd mijn eerste fixie. De eno is aan de ene kant fixed, en aan de andere kant free. Ik had 'm eerst opgebouwd als freewheel, maar omdat ik fixed toch leuker vind heb ik dat dus veranderd. Verzet is 53 x 18, en ik heb vorig jaar uitgebreid getest op mijn schakel-Gazelle welk vast verzet nog goed rond te draaien was.

Ik vind het voorblad ook aan de grote kant, maar ik weet eigenlijk nog niet of ik dat nou mooi of lelijk vind.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo mar 28, 2007 9:19 pm

PC schreef:Verzet is 53 x 18, en ik heb vorig jaar uitgebreid getest op mijn schakel-Gazelle welk vast verzet nog goed rond te draaien was.
Pittig hoor... ik zit voor mn eigen fixie eerder te denken aan 47-18 (47 is heel gunstig ivm skid patches) of anders een gewone 42-16. Sja, als je maar één verzet hebt is het extra belangrijk dat dat voor jou de juiste is :coffee:

PS: een 'Celeste' zadeltje zou m helemáál 'af' maken :flowers:

Afbeelding

PC

Bericht door PC » wo mar 28, 2007 9:36 pm

@sph@ltdude schreef:PS: een 'Celeste' zadeltje zou m helemáál 'af' maken :flowers:
Helemaal mee eens. Was ook in die kleur besteld, maar de levertijd liep wel heel erg uit de hand tot uiteindelijk het bericht kwam dat ie voorlopig helemaal niet leverbaar was. Tsja, en toen had ik geen geduld meer :lol:

Het verzet is inderdaad vrij pittig, maar ik gebruik de Bianchi dan ook vooral om een rondje lekker voluit te gaan.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo mar 28, 2007 10:12 pm

PC schreef:Was ook in die kleur besteld, maar de levertijd liep wel heel erg uit de hand tot uiteindelijk het bericht kwam dat ie voorlopig helemaal niet leverbaar was.
Ik geloof dat ik ze bij Dasia (Haarlem) heb zien liggen.....

PC

Bericht door PC » wo mar 28, 2007 10:17 pm

@sph@ltdude schreef:Ik geloof dat ik ze bij Dasia (Haarlem) heb zien liggen.....
Ik was al bang dat je zoiets ging zeggen :(

Ik probeer echter mijn vaste fietsenmaker trouw te blijven, hoewel dat er inmiddels twee zijn: eentje voor mijn schakelfietsen, en eentje voor mijn singlespeedfiets(en) .......

Plaats reactie