achterband ruimte
Moderators:JJ, Beheerders
Hoeveel ruimte hebben jullie tussen achterband en chainstay? Als je een 2.2 x 29" band gebruikt?
Zat!
Het hangt natuurlijk sterk af hoe breed de band "valt" en de breedte van de velg.
De meeste leveranciers zijn erg optimistich.
Ik heb een weirwolf 2.55 die smal valt op een brede salsa velg.
De ruimte tussen de chainstays is voldoende (ca. 6 mm??) bij een Niner Sir
Jij kan het natuurlijk zo breed maken als je zelf wilt
Het hangt natuurlijk sterk af hoe breed de band "valt" en de breedte van de velg.
De meeste leveranciers zijn erg optimistich.
Ik heb een weirwolf 2.55 die smal valt op een brede salsa velg.
De ruimte tussen de chainstays is voldoende (ca. 6 mm??) bij een Niner Sir
Jij kan het natuurlijk zo breed maken als je zelf wilt

Ik had na montage van een 2.2 bonty op salsa delgado een mm of 4 a 5 aan beide zijden. De zij noppen steken ook best ver uit. Een paar keer goed slippen en ik heb nog een mm.
Vroeger (26r) had ik wel eens minder ruimte. Ik heb zelfs eens de verf van de chainstays gereden (slappe wielen).
Ik zit er nu aan te denken om de banden te ruilen voor iets smallers om meer ruimte te hebben.
Maar nu ik een beetje naar foto's heb gezocht op het web zie ik zelfs combi's met minder ruimte.
Vroeger (26r) had ik wel eens minder ruimte. Ik heb zelfs eens de verf van de chainstays gereden (slappe wielen).
Ik zit er nu aan te denken om de banden te ruilen voor iets smallers om meer ruimte te hebben.
Maar nu ik een beetje naar foto's heb gezocht op het web zie ik zelfs combi's met minder ruimte.
Voor de duidelijkheid. Ik heb eerst twee sets chainstays verpest tijdens het buigen en pas bij de derde lukte het. Veel breder was denk ik niet gelukt met deze stays. Gelukkig wel veel geleerd voor de volgende keer. 29r's bouwen is niet mijn ding. Ik vond het leuk om een keer te doen. Ik moest wel want ik wilde er één hebben en vond niet dat ik het kon maken er één aan te schaffen.
Ik hou het bij road/touring/commuter/porteur in geared/fixed/single.
Caspar
p.s. Ik ben van plan de bonties om te ruilen tegen 1.9 Karma's. Zeker nu het betere weer eraan komt.
Ik hou het bij road/touring/commuter/porteur in geared/fixed/single.
Caspar
p.s. Ik ben van plan de bonties om te ruilen tegen 1.9 Karma's. Zeker nu het betere weer eraan komt.
Grappig, 29" komt de bouwer slecht uit, misschien duurt world domination daarom zo lang 
Ook grappig dat jij bij mooier weer overstap op mijn modderbanden van afgelopen winter, die zelfs de enige gearie overwinning voor een SS opleverden. Zodra de zon zijn werk weer doet met de rail gesteldheid, neem ik weer een XR voorband. Echt! Harde paden en los zand vragen om een bredere band. Dat rijmt, dus is het waar.

Ook grappig dat jij bij mooier weer overstap op mijn modderbanden van afgelopen winter, die zelfs de enige gearie overwinning voor een SS opleverden. Zodra de zon zijn werk weer doet met de rail gesteldheid, neem ik weer een XR voorband. Echt! Harde paden en los zand vragen om een bredere band. Dat rijmt, dus is het waar.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Steelhead, je kunt in plaats van de Karma ook een nanoraptor achter proberen. Is iets breder dan een Karma 1.9 maar iets smaller dan een XR. Voor heb je onbeperkt ruimte dus , zoals ik al eerder voorstelde, kun je daar gewoon echt breed blijven.
Ik heb afgelopen week voor het eerst echt met een Weirwolf gereden voor, ueberbreed dus met een profiel dat nog enigzins wil rollen. Ik ben ook wel een XR fan, maar de WW is echt leuker, wil harder in de bochten.
JJ
Ik heb afgelopen week voor het eerst echt met een Weirwolf gereden voor, ueberbreed dus met een profiel dat nog enigzins wil rollen. Ik ben ook wel een XR fan, maar de WW is echt leuker, wil harder in de bochten.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!