Remkabels/hardlines/... whatever...

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Ninkoo
Remkabels/hardlines/... whatever...

Bericht door Ninkoo » vr mar 30, 2007 5:41 pm

Heb nog eens wat zitten prutsen, dacht dat het wel leuk zou zijn om hier te posten. Uuhm tsjah, kan wel van alles vertellen ofzo, maar de foto's zijn duidelijk genoeg hoop ik... laters
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik had eerst dus Avid FMJ op de voor en achterrem gemaakt. Echter dit was rvs en wat zwaarder, de kleur speelde natuurlijk geen enkele rol. Wilde het eigenlijk wel overal maken en heb dat toen zo gedaan met die messing buisjes. Messing 5x0,5 is precies de goede maat. De bochten van voor en achter derailleur om de zadelbuis heen heb ik gemaakt van 4x0,5 omdat die echt een heel stuk makkelijker te buigen was, die dikke buis knikte als ik hem zo scherp probeerde te buigen. Misschien nog eens van aluminium 5x0,5 maken en dan anodiseren, hoop alleen dat het dan ook sterk genoeg is.

Gegroet!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr mar 30, 2007 6:33 pm

... en hopen dat ze niet rammelen? :(
---www.cjmedia.nl---

Frank Z

Bericht door Frank Z » vr mar 30, 2007 7:37 pm

Ben ik met de FMJ's in de weer: verwarmde je ze eerst voor je ze boog, boog je ze over een rond voorwerp heen (fles/pan o.i.d.)? Ben benieuwd!

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » vr mar 30, 2007 7:51 pm

Er rammelt niks hoor Dekerf, heb met de schakelset ondertussen al 2keer getraind en een wedstrijd gereden, niks aan het handje.

Frankz, mijn "ronde voorwerp" heet: Duim

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » vr mar 30, 2007 8:03 pm

Frank Z schreef:Ben ik met de FMJ's in de weer: verwarmde je ze eerst voor je ze boog, boog je ze over een rond voorwerp heen (fles/pan o.i.d.)? Ben benieuwd!
En misschien vullen met (zeer fijn) zand om te voorkomen dat ze plat gaan? Heb ik ooit horen zeggen dat ze dat bij dunwandige rvs buizen doen (wel grotere diameter als zo'n kleine buisjes)
Doubt Kills Dreams

Frank Z

Bericht door Frank Z » vr mar 30, 2007 8:04 pm

Handig... :)

Hubert !

Bericht door Hubert ! » vr mar 30, 2007 8:23 pm

Zoals ik je afgelopen zondag ook al zei, gaaaaf !

Dat remt lekker strak, zit veel minder flex in dan conventionele kabels natuurlijk.
Heeft iemand trouwens ervaring met de kabels die de Zwitser Nino op MTBR aanbied?

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » vr mar 30, 2007 8:34 pm

Hubert ! schreef:Zoals ik je afgelopen zondag ook al zei, gaaaaf !

Dat remt lekker strak, zit veel minder flex in dan conventionele kabels natuurlijk.
Heeft iemand trouwens ervaring met de kabels die de Zwitser Nino op MTBR aanbied?
Dat zijn soort nokons toch?? Geen ervaring mee, maar als je op mtbr of WW leest moet het beter zijn dan nokon?

Per

Bericht door Per » za mar 31, 2007 7:31 pm

Wat een gaaf idee! Zou je het binnendoor je ahead balhoofdset kunnen voeren zodat je het stuur 360 graden kan ronddraaien ?

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » za mar 31, 2007 7:39 pm

Per schreef:Wat een gaaf idee! Zou je het binnendoor je ahead balhoofdset kunnen voeren zodat je het stuur 360 graden kan ronddraaien ?
mwa, je kan niet erg scherp buigen want dan knakt ie, vullen met zand zal denk ik niet werken door de kleine diameter. beter hou je je stuur gewoon normaal :D

Per

Bericht door Per » za mar 31, 2007 7:49 pm

Hmm, idd je hebt ook nog een achterrem. Ik dacht meer aan een fixie. Een stukje installatiedraad van de juiste diameter zou het knakken toch moeten verhinderen.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » zo apr 01, 2007 10:31 am

Ninkoo schreef:
Hubert ! schreef:Zoals ik je afgelopen zondag ook al zei, gaaaaf !

Dat zijn soort nokons toch?? Geen ervaring mee, maar als je op mtbr of WW leest moet het beter zijn dan nokon?
Soort Nokon inderdaad, maar het schijnt beter te zijn. Zo'n zes jaar geleden gebruikte ik voor het eerst Nokon, het idee stond me reuze aan en het werkt danook erg goed.
Jammer is dat Nokon een aantal nadeeltjes heeft zoals het oxideren en daardoor kraken van de 'kralen' plus het feit dat je er speciale (dunnere) remkabels voor nodig hebt.
Die nieuwe kabels van Nino zouden nog 'slicker' en lichter zijn dan Nokon ...... All good news dus.

Plaats reactie