Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
bikertje2 - Berichten:83
Achterwiel-naaf probleem (geen body :s )
Bericht
door bikertje2 » di apr 03, 2007 3:29 pm
Ik heb voor m'n singlespeed m'n cassette eraf gehaald (freewheel) maar dan zit er geen body op? :~ ik snap er niks van, dus ik heb maar wat foto's gemaakt:
het achterwiel zonder body? :~
de cassette:
ik hoop dat iemand mij kan helpen om hier een singlespeed van te maken.
Bikertje
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » di apr 03, 2007 3:39 pm
Je hebt een ouw freewheel...
Er is vast iemand die weet of je op die draad ook een SHimano of ACS vrijwiel kwijtkunt...
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » di apr 03, 2007 3:56 pm
daar kun je idd direct een freewheel op schroeven. 1,37inch bij 24 tpi zo even snel uit het hoofd.
Je moet dan wel je wiel omgekeerd paraplu spaken om een mooie kettinglijn te krijgen en je as andersom spaceren. Een en ander staat ook op de site van M=gineering.
www.m-gineering.nl
echter als je niet weet wat ik met bovenstaande bedoel zou ik het laten doen. Misschien via Jelle van singlespeed.nl?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
bikertje2 - Berichten:83
Bericht
door bikertje2 » di apr 03, 2007 3:57 pm
hey bedankt voor de reacties, maar het mag niet teveel kosten... ik kijk wel even bij de kringloop hier of ze een wiel hebben met een normale body... hoe kan ik dat van buitenaf zien?
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » di apr 03, 2007 4:03 pm
op de site van m-gineering staan de verschillen in dudelijk nederlands uitgelegd.
Wat je nu hebt is goedkoop. als de naaf goed is en de velg recht heb je enkel een freewheel en nieuwe spaken nodig. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan een ander tweedehandswiel met specifieke ss cogs.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
Fry
Bericht
door Fry » zo apr 22, 2007 8:57 pm
ff kicken, want ik heb ook zo een achterwiel waarvan ik de as wou eruit halen maar eerst moest het vrijwiel eraf en dan pas geraakte ik bij de bout, welke tool heb ik hiervoor nodig? ik heb een kettingzweep en casette afnemer maar hiervoor heb ik dus niks blijkbaar.
-
Hilco - Berichten:775
Bericht
door Hilco » zo apr 22, 2007 9:19 pm
als ik zo'n achterwiel had , ging het de gracht in en kocht ik voor 10 euro een andere met casette

-
Fry
Bericht
door Fry » zo apr 22, 2007 9:50 pm
Hilco schreef:als ik zo'n achterwiel had , ging het de gracht in en kocht ik voor 10 euro een andere met casette

-
benz - Berichten:60
Bericht
door benz » ma apr 23, 2007 5:52 am
Als het een Suntour freewheel (5) is dan kun je de tandwielen eraf schroeven, de buitenste (kleinste) hebben beide schroefdraad. Nadat je de andere tandwielen hebt gedemonteerd kun je één van de kleinste tandwielen er weer opschroeven totdat deze tegen de flens voor de grotere tandwielen komt. Zie daar een goed geplaatst tandwiel met een prima kettinglijn. Weer tien euro over om andere leuke dingen te doen!
Bij Shimano werkt het weer anders. Je moet dan de klassieke methode van de tussenringen gebruiken.
-
ott
Bericht
door ott » ma apr 23, 2007 6:37 am
Kan een slotje op.
Het werd bikertje te moeilijk. Hij gaat er een geared van maken.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
Fry
Bericht
door Fry » ma apr 23, 2007 8:41 am
ott schreef:Kan een slotje op.
Het werd bikertje te moeilijk. Hij gaat er een geared van maken.
ik zou toch graag nog weten welke tool ik nodig heb, alvorens er een slotje op te gooien