* Goede Mountainbike gekocht (Giant MCM carbon)
* Goede wegfiets gekocht (geen reetfiets maar een Cannondale Bad Boy Rohloff)
Het volgende probleem deed zich toen voor:
Menno wilde een avondje naar de kroeg, hiervoor is een fiets wel handig. Echter om een van bovenstaande fietsen in het centrum neet te zetten vond ik een niet al te goed idee, uiteindelijk maar gaan lopen.
Dit probleem zou zich uiteraard vaker gaan voordoen, vandaar het plan opgevat om een stadsfiets te kopen, maar wat? een opoefiets was eigenlijk het eerste idee. Totdat ik een ingeving kreeg om het nuttige met het aangename te combineren, een lowbudget fiets waar ik ook nog lol mee kan gaan hebben. Het moest dus een singlespeed worden.
Mijn renault ATB die ik nog had staan (nee deze wilde ik dus absoluut niet als stadsfiets gaan gebruiken, had idd ook gekund voor de oplettende mensen onder ons) verkocht aan een vriend en het frame/voorvork/wielen van een oud barrel (giant boulder) van een andere vriend cadeau gekregen omdat hij een nieuwe ATB had aangeschaft. Ik had thuis nog wel wat spulletjes liggen om de fiets verder op te bouwen.
Zo kwam het frame binnen:

Alles eraf gesloopt en schoongemaakt

Frame matzwart gespoten en een ander BB gemonteerd (oude was helemaal gaar)

wieltjes uit de schuur geplukt en SS geschikt gemaakt met conversie kitje

gemonteerd en campagnolo reetfiets crank erop gezet (waarschijnlijk wordt deze nog wel vervangen door een goedkope ATB crank, maar deze heb ik bij mn vader thuis uit de schuur mogen plukken)

Inmiddels is het alleen nog wachten op de bestelde BBB zadelpen en moeten deze en de on-one doofer nog worden gemonteerd, de remmen nog gesteld worden en dan kunnen we gaan SS-en.
Menno