Toen ik de fiets klaarmaakte dacht ik dat 32x18 mooi was, maar dat was het eerste rondje 2 tandjes te zwaar en het 2e rondje wel 4-6 tandjes. Een fantastische spiertraining dus bij lage toeren. De winnaar scheen 38x16 getrapt te hebben en nr 2 klaagde dat 36x16 veel te licht was en dat hij daarom per ronde een kwartier verloor...jaja. Bizarre einddtijd van 3h10. over 80km.
Perfect weer, lekker parcours. Scaluner en Tuig trainden voor SSC07 en kwamen na het zuipen te laat aan de start, uiteindelijk toch goed gefinished. TOBY kwam op de 1e berg langsstuiven en mij goedendag zeggen en verder heb ik hem niet meer gezien, hij schijnt de 120km gedaan te hebben. Bij hem was 32x18 wel een goede keuze.

Het was mijn eerste marathon op de singlespeed en ik heb genoten, als de helling goed matched met je verzet dan schiet je vooruit en haalt iedereen in, past het niet dan is het spinnen of onwaarschijnlijk harken. Het mooiste voor mij is dat je je niet meer hoeft te schamen voor de loopstukken

Ik weet niet of ik er nog 1 doe dit jaar. In Belgie zowiezo niet, dat is echt te steil, misschien Daun of Langenberg.