Mary Bar: Stuurlint/Grips/Combi?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gijsberg

Bericht door Gijsberg » ma apr 23, 2007 8:35 am

Op een Haro Mary komen standaard WTB Moto Grips. Ik vind deze eigenlijk wat aan de smalle kant waardoor ik te veel door ga hangen op mijn schouderbladen, nek ed vooral dat ik nu alleen nog maar rustig cruise. Het brede stuur wil ik graag behouden om aan te kunnen trekken en het smalle stuur voor de rechte stukken. De breedte van de grips moeten dus aangepast worden en ik wil graag comfortabel en dikke grips Ik heb een aantal opties...
* Brede grips: kweet alleen niet welke grips breder zijn dan 130mm? Misschien een halve grip er naast plaatsen en aan elkaar plakken (kan dat met kurk of rubberen grips?) Bij mijn oude commuter krijg ik de rubberen handvaten maar niet aan elkaar geplakt namelijk.
* Soyo long grips te vinden bij m-gineering
* Stuurlint: stuurlint is te dun om in één laag over het stuur te doen en ik heb me laten vertellen dat het stuurlint loslaat bij het wikkelen van een tweede laag omdat stuurlint niet goed op stuurlint plakt en bij het inknijpen de lagen loslaten.
* Combi: Blijft het stuurlint goed zitten bij de overgang van grip naar lint? En hier geld ook weer dat ik twee lagen stuurlint over elkaar moet wikkelen.
* Foam voor vlinderstuur lijkt me niet echt duurzaam en te zacht
* Je ziet vaak de combinatie met Dimension Grips Black en zwart stuurlint (Zoals deze fiets van Hubert) Welk stuurlint is dit en blijft dit een beetje fatsoenlijk zitten als de zon er op schijnt en alles weeker wordt? Het ziet er iig netjes uit!

Welke optie adviseren jullie mij?
Doubt Kills Dreams

steelhead

Bericht door steelhead » ma apr 23, 2007 9:21 am

Ik rij met ergons, omdat ik ook last van mijn handen, polsen, nek krijg. Is een aanrader. Hoewel je daar niet om vroeg.

Een overgang van grip naar lint kun je maken met tape, lijm, touw..... er is altijd wel iets te bedenken.

Bizon (van de lijm) heeft een product om rubber schoenzolen te repareren. Hiermee kun je ook custom grips maken. Misschien kun je een mooie ovegaan zelf kleien???
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

MarinTi

Bericht door MarinTi » ma apr 23, 2007 10:06 am

Gijsberg schreef: * Je ziet vaak de combinatie met Dimension Grips Black en zwart stuurlint (Zoals deze fiets van Hubert) Welk stuurlint is dit en blijft dit een beetje fatsoenlijk zitten als de zon er op schijnt en alles weeker wordt?
=Cinelli bartape ;)

dré

Bericht door dré » ma apr 23, 2007 11:12 am

Geen probleem met de 2e laag stuurlint. Het materiaal is van zichzelf stroef dus als je het stevig wikkeld kan het zelfs helemaal zonder lijm. Wel ff de eindjes vastplakken natuurlijk.

Gijsberg

Re: Mary Bar: Stuurlint/Grips/Combi?

Bericht door Gijsberg » ma apr 23, 2007 3:31 pm

M-gineering schreef: Soyo long grip : Ik denk wel dat ze blijven zitten, maar ze zijn natuurlijk superdun vergeleken met een MTB handvat
Deze optie valt dus al af.
Doubt Kills Dreams

English Bob

Bericht door English Bob » ma apr 23, 2007 3:40 pm

Ik gebruik BBB gel insert stuurlint met mijn Marys. Werkt prima!

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » ma apr 23, 2007 6:26 pm

English Bob schreef:Ik gebruik BBB gel insert stuurlint met mijn Marys. Werkt prima!
Je bedoelt deze? Gebruik je dan een enkele laag, 2 lagen of sterk dakpansgewijs en is het stuur dan ongeveer even dik als met grips? Gebruik je ook stuurpluggen of iets om het uiteinde af te schermen?
Doubt Kills Dreams

Plaats reactie