Ik rij al een tijdje maar van schema`s enzo heb ik geen verstand, wie kan me helpen met specifiek Single Speed trainen?
Alvast bedankt mannen
(ik wou het er al bij Kellerwald over hebbe maar ik heb toch een apart topic geopend)
Moderators:JJ, Beheerders
Het gaat om variatie, je lichaam dus verschillende prikkels aanbieden. Dus elke week hetzelfde program/domweg stoempen wordt je echt niet sneller vanott schreef:Ik hoef geen podium te halen of zo, maar ik heb het gevoel dat ik niet beter wordt.![]()
Ik rij al een tijdje maar van schema`s enzo heb ik geen verstand, wie kan me helpen met specifiek Single Speed trainen?
Alvast bedankt mannen
(ik wou het er al bij Kellerwald over hebbe maar ik heb toch een apart topic geopend)
Even serieus, kan op alle vlakken wel wat aangescherpt worden.@sph@ltdude schreef:Ff serieus: wáár heb je moeite mee?
Maximale kracht bij klimmen? Tochten langer dan 2 uur?
Je moet natuurlijk trainen op die punten waar je moeite mee hebt, gevarieerd genoeg, en je herstel tussen de trainingen in de gaten houden.
Hoe train je op dit moment?
Pppfew was al bang dat je ging zeggen dat ik moest afvallen@sph@ltdude schreef:Klinkt toch wel redelijk gevarieerd.
Sportschool een optie? Squatten is toch wel dé manier om sterker te worden IMO.
Naar het werk rijden is meer functioneel en herstellen als training. ik kan niet als een bezwete aap achter de computer gaan zitten.steelhead schreef:Maar zo te horen meot je structureel iets veranderen. Elke dag naar je werk is misschien beter als je af en toe een variatie in je route legt.
steelhead schreef: Lekker in je vel zitten is waardevoller dan winnen!!
Akwa schreef: Maar het belangrijkste is en blijft de fun-factor, trainingschema's zijn geen doel maar een middel om iets te bereiken.
Cliche`s? maar helemaal juistCHAINSUCKER schreef:Verder weet je zelf het beste waar de schoen wringt, het roer om is een goeie misschien? Ik zou coulant naar jezelf zijn en soms gewoon even toegeven aan dingen die je lekker vind, anders hou je daar weer zon opneuker aan over....
Ik heb ervaren dat als je eerst uit puft het zweet op droogt en je als een beer gaat stinken. Ik beschik momenteel ook niet over een douche (we gaan verhuizen en dan twee douches!!) Maar met een handdoek aan de wasbak kan ik me goed opfrissen. Gelijk als ik aan kom dus.ik kan niet als een bezwete aap achter de computer gaan zitten.
Daar zeg je weer wat, ik heb gekeken naar de H-bar (wat je zelf rijdt) en mary, veel geprezen, maar het stuur is niet breder. De greep is andersCloxxki schreef:SS racen wordt overigens naar mijn mening nooit wat als je stuur niet breed is. Probeer op de racefiets maar eens lekker aan te zetten met je handen vlak naast de stuurpen, dan weet je waarom je MTB stuur best breder mag
Helemaal mee eens !!Cloxxki schreef: In ons klimaat (wind, elke dag andere richting), gecombineerd met wisselende haast en goesting, is een SS woon/werk ritje toch erg gevarieerd.
Hartslagmeter wordt toch aangeraden en daar zit ook een klokje op.Cloxxki schreef: Een teller op je SS is wel een must eigenlijk (vaak niet gedaan), dan kun je zien met welk tempo je boven kwam op dat viaduct, of op welk tempo je nog comfortabel kon spinnen met meewind. En in mijn geval : of ik nog op schema zit om op tijd op het werk te komen![]()
Je bent mijn idool! Mannig, ik heb in tijden geen 100km gehaald, laat staan SS.ott schreef:Gisteren (op advies) 4 uur Singlespeed op de weg gereden en ik wou nog een paar minuten aanzetten maar dat is helemaal niet nodig als je met je kop in wind zit ipv. de rug en hetzelfde beentempo aanhoud. Verzet 44:18
![]()