OK DIda, hier is stap 1 naar een variomatic.
Moderators:JJ, Beheerders
Een combi van de huidige traploze gear naven en een zelfstandige electronische shifter is all you need.
Nieteens zo lastig te programmeren ook. Misschien een paar presets nodig, voor verschillende rijstijlen en omstandigheden.
Liefst gekoppeld aan een vermogensmeter, zodat de shifter weet wat je nu wilt.
Nieteens zo lastig te programmeren ook. Misschien een paar presets nodig, voor verschillende rijstijlen en omstandigheden.
Liefst gekoppeld aan een vermogensmeter, zodat de shifter weet wat je nu wilt.
- didadunlop
zekerb intressant. Maar die voorspanning die doet het. Tesamen met de opmerking dat een en ander niet deelbaar is.
Maar goed de start is er. Op de harley's werkt het al jaren. En die hebben redelijk wat koppel.
Maar goed de start is er. Op de harley's werkt het al jaren. En die hebben redelijk wat koppel.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
ow mij lijkt het wel handig. Geen last meer van droge en piepende kettingen midden in een rit. Geen smeer meer waar je het niet wil hebben.
Ik zie het nut er wel van in. Alleen ze moeten dan nog iets vinden om de riem te breken zodat je de gearing kan aanpassen. Tevens heb ik iets tegen die voorspanning. Maar dat zal worden opgelost.
zand en stenen kunnne hier volgens mij wel weg aangezien de tanden aan de onderzijde open zijn.
Ik zie het nut er wel van in. Alleen ze moeten dan nog iets vinden om de riem te breken zodat je de gearing kan aanpassen. Tevens heb ik iets tegen die voorspanning. Maar dat zal worden opgelost.
zand en stenen kunnne hier volgens mij wel weg aangezien de tanden aan de onderzijde open zijn.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
dit lijkt een ideale aandrijving maar is het imo niet. Wel eens met een mercedes fiets gereden die aandrijving voelt erg indirect en het rendement lijkt mij een stuk minder als een een ketting.
Rijdende toiletpotten (harley)en homohobbelpaarden (harley)rijden er idd wel mee maar dat is meer voor de bling (al die olie op de velg)
Rijdende toiletpotten (harley)en homohobbelpaarden (harley)rijden er idd wel mee maar dat is meer voor de bling (al die olie op de velg)
- didadunlop
ja een ketting heeft een rendement van iets van 90% maar daar blijft niet veel van over na wat modder etc. Ik denk dat dit ding veel meer zelfreinigend is. de constructie van de riem heeft ook veel te maken met hoe direct die aanvoelt. Op de motor merk je daar niet veel van omdat het blok dat voor je overneemt. Maar die techniek is natuurlijk ook vele vooruitgegaan.