Trek 69er...

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
flying duitsman
Contacteer:
Trek 69er...

Bericht door flying duitsman » zo mei 27, 2007 10:59 am

deze mooie fiets heb ik gisteren in de buurt van een wielerrenwetstrijd gezien... een (singlespeed!-)fiets, die express voor de gebruik van 26er achterwiel en 29er voorwiel (six-nine-er) gemaakt is...
mijn eerste impressie was :shock: , want een double-crown upside-down fork lijkte mij echt overkill te zijn, maar ik mocht de fiets een rondje in de buurt van het trek tent rijen en die rijd echt lekker en is vrij licht..
Afbeelding
volgends die verkooper is die fiets vanaf 07/08 ook in europa te verkrijgen en er zal ook een 1x9 en een 3x9 versie komen.
de prijs van des singlespeeder zal rond 2000 euro zijn :cry:
I DO MISS THE CHEESE
I DONT MISS THE 'BEER'

ott

Bericht door ott » zo mei 27, 2007 11:07 am

Toen zei ik ook al dat het een mooi kleurje was/is ;)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » zo mei 27, 2007 11:30 am

Op MTBR is er nu een speciaal forum voor zulke creaturen, ik heb er ook wat FAQ's voor geschreven.
Echt een concept voor mensen die iets nieuws willen zonder dat het echt gelijk een hele stap beter is.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » zo mei 27, 2007 1:52 pm

Qua design bijna onovertroffen, wát een mooie bak. Er waren er 2 bij het EKSS vorige week.

Op dit moment al verkrijgbaar in de Benelux trouwens.

Ik was reuze benieuwd naar het concept en heb er Travis Brown (de 69er is het kindje van deze wedstrijdrijder en tevens 2-voudig WKSS) over gemaild, maar hij kon mij er (met m'n 1,95m) niet van overtuigen.

Ik ben erg benieuwd of dit een blijvend concept is.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » zo mei 27, 2007 4:40 pm

Ik heb ook heel de wereld al gevraagd naar de voordelen van een kleiner achterwiel, en waarom dan niet meteen 24", maar ben ook nog niet overtuigd. Ik maak nu het verschil tegen 26" bikes met het grote achterwiel meer nog dan het voorwiel.

De opgedane inzichten aangaande de conceptuele verschillen tussen meest gangbare MTB wielmaten heb ik hieronder geprobeerd samen te vatten.
Helaas is het niet zo simpel als het kiezen voor één allesbepalend voordeel, or het turven van voor/nadelen.
En mijn eigen 2001 poging, waarbij de achterkant al onredelijk HARD aan voelde, terwijl ik die fiets door en door kende als 26"er.

Afbeelding
Afbeelding[/img]

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo mei 27, 2007 4:59 pm

Ik vond mijn Inbred in 69-er configuratie erg lekker fietsen moet ik zeggen.
Ik heb nog geen goed vergelijkings materiaal omdat ik mijn 'vaste' rondje nooit met een 29-er achterwiel heb gedaan.

Die Trek 69-er is in het echt onwijs gaaf!

Afbeelding
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » zo mei 27, 2007 6:59 pm

Mijn mening is wat extreem, maar ik vind het veel technologie voor een fiets die met het achterwiel de drempel naar de 21e eeuw niet kan nemen, en dus maar is blijven hangen.
69 fans zeggen dat je beter een klein achterwiel kunt hebben, omdat die meestal wel volgt als de voorkant het gered heeft. Jaja, dus heeft een klein achterwiel zin. :roll:

ott

Bericht door ott » ma mei 28, 2007 8:09 am

Het beste van 2 werelden of eigenlijk net niet
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Plaats reactie