de V-brake nokken en de bijgeleverde vaste vork...
Welbekend neem ik aan, maar voor de volledigheid:
De DP test
De site van de fabrikant
De winkel
De kogel is nog niet door de kerk maar ik ben wel wat informatie aan het verzamelen, paar vragen dus...
Ten eerste, heeft er iemand een (en waar is dat exemplaar van de test gebleven)? Ik weet dat er een aantal 29-er testdagen zijn geweest maar toen moest ik (helaas) werken en kon er dus niet bij zijn. Ik zou er dus graag eens eentje in het echt willen zien (en dan heel lief willen vragen of ik er even op mag zitten). Ik ben vaak te vinden op de routes bij Schoorl en Amerongen en ook wel eens in de regio Arnhem dus als er ergens eentje rondtoerd...
Ten tweede, de geometrie/pasvorm. Ik heb een 18" Inbred en een 19" Kona HT met vrij lange bovenbuizen van respectievelijk ongeveer 61,5 en de 60 cm. De 17" Monocog heeft al een 60cm bovenbuis en de 19" een flinke 62 cm (24,5"). Daarbij vraag ik me af of dat niet een beetje heel lang wordt? De 17" lijkt me voor mij een beetje uit proportie, dan moet de pen wel erg ver omhoog, dus kijk ik naar de 19" maar krijg ik dat nog door de bocht met die grote wielen? Ik ben trouwens een krappe 1,85 met binnenbeenlengte van 86cm (relatief korte pootjes dus)
Verstandige opmerkingen, tips adviezen en meningen worden zeer gewaardeerd