Bergarace '08 -----> Aparte SS competitie?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

wictor
Bergarace '08 -----> Aparte SS competitie?

Bericht door wictor » wo nov 07, 2007 1:27 pm

Dames, heren,

Zojuist met Hans Burgersdijk gesproken (gezien ik mijn inschrijving weer eens verprutst had). Tijdens ons gesprek kwam ook SS'en aan bod, gezien de Bergraces een beetje een vaste prik voor veel van de forumleden zijn.

Nu wist hij mij te vertellen dat een aparte SS race (start, klassement, e.d.) misschien wel mogelijk, maar wel onder voorbehoud van het volgende:

Wij als SS community moeten dan wel met een concreet voorstel komen voor dit alles. Waar willen we voor/achter/tussen starten? Hoe laat? Hoe veel deelnemers schatten we? En ga zo maar door. Als we dit enigzins op tijd aan kunnen leveren op (e-)papier dan wil Bergrace.nl er zeker naar kijken.

Dus bij deze is de discussie geopend. Lekker vroeg. :D

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » wo nov 07, 2007 1:40 pm

Ik doe mee!
120 minuten koers, midden op de dag tussen de andere wedstrijden door moet wel kunnen denk ik! Hmz, wel een beetje lastig misschien, er moeten dan wel genoeg mensen komen, want ze zullen dan de SS wel op zo'n gekke tijd doen aan het einde van de dag ofzo, als al het publiek weg is! Maar als er een beetje een fatsoenlijke SS wedstrijd uit voortkomt dan doe ik mee!

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo nov 07, 2007 2:01 pm

als er maar ruimte is voor de Funners (ik dus)....:D 120 min is wel lang. Ik opteer voor de 75..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

steelhead

Bericht door steelhead » wo nov 07, 2007 2:22 pm

Ik denk dat 75minuten toegankelijker is voor de meeste deelnemers.

Ik doe mee.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

wictor

Bericht door wictor » wo nov 07, 2007 2:59 pm

Nu komen we al bij twee kern puntjes:

a) De SS community moet het eens zijn over de afstand/duur.
b) Hans zal het niet op een idiote tijd gooien ALS dit gestructureerd aangepakt wordt.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo nov 07, 2007 3:20 pm

A) Ik denk dat deze afstand gewoon bedoeld is als leuk en "apart". Echte pro's zullen zich wel willen meten met de gearie's

B) later op de dag/ vroeg op de dag.. Maakt mij niet uit als het maar niet s'morgens vroeg is..:D

Ik ga zeker meedoen. En ben flexibel in de planning en wil graag als een SS blok aanwezig zijn.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo nov 07, 2007 3:26 pm

Ik denk dat uit voorgaande jaren bleek dat 75 minuten voldoende is voor de meerderheid van de rijders. Als je afgelopen jaren bekijkt kun je er van uitgaan dat er minimaal 20-25 starts zullen zijn.

Ott is op zich al weer volop aan het organiseren, dus ik neem aan dat hij in deze ook wel ons contact persoon naar Burgersdijk wil zijn?

Dat wordt weer leuk!!

Oh ja, en de pro's die met de gearies willen starten, zijn die gewoon bij voorbaat uitgesloten voor het klassement?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

wictor

Bericht door wictor » wo nov 07, 2007 3:44 pm

Dat moet dus ook door iemand ten tafel gebracht worden. Je zou ook de constructie "punten a.h.v. relatieve finish" kunnen gebruiken. Dan kan ieder de afstand kiezen die hij/zij/het het liefst rijdt, en maakt iemand nadien gewoon een klassement op. Een aparte singlespeed start & klassement per Burgersdijk zou dan echter volslagen nutteloos zijn.

Klein addendum: ik weet niet of ik in race modus ben tegen die tijd. Zojuist ingeschreven voor de 150 - we zien later wel welke fiets er mee gaat.

ott

Bericht door ott » wo nov 07, 2007 3:45 pm

Fijn dat Burgersdijk en de organisatie nu wel open staat voor een eigen start. We hebben laten zien dat er bij elke race een redelijk groep op de been was.
Maar ik denk dat het ook komt door de chaos die we hebben veroorzaakt :lol:
ott schreef:Ik heb hier en daar al diverse "proef ballonetjes" op gelaten bij diverse mensen. Eerder nog niets openbaar gemaakt om niet de wind uit de zeilen van het NK te halen. :)

Het idee is ontstaan om de HollandSingleSpeedCup (holland.singlespeed.nl?) door te starten en aan te vullen met een aantal evenementen van diverse pluimage met als streven om gezamelijk (als groep is het toch leuker) aan maximaal 1 evenement per maand (ik luister wel ;) ) tijdens het seizoen (winterstop?) mee te doen. En hier een algehele puntentelling aan te koppelen.

Voorbeelden voor de kalender:
Bergrace1: 30 maart Rozendaal
April Kellerwald
EKSS Massa, Italy May 24/25th 2008.
Bergrace2: 8 juni Arnhem
Bergrace3: 6 juli Oosterbeek
08-10. August 24 Stunden von Duisburg
24u MTB race Nederland, 13/14 september, Assen
13 Oktober Wasgau Marathon Lemberg
14 t/m 20 september 2008 Duchenne Heroes
WKSS in the US of A
SIS enz.
BBC08 :lol:

Een van de nederlandse evenementen zal aangegrepen worden om onze mede buitenlandse Singlespeed vrinden van onze gastvrijheid te laten genieten. net zoals wij die van hun genoten hebben!

Graag je opmerkingen of aanvulling

Ottje
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo nov 07, 2007 5:43 pm

ott schreef:Fijn dat Burgersdijk en de organisatie nu wel open staat voor een eigen start.
Dat hebben ze vanaf het begin gestaan hoor. In ieder geval al vanaf 2005, het befaamde EK..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo nov 07, 2007 6:22 pm

Dank voor de tip, heb me direct voor de 75min van Rozendaal ingeschreven. 75min Arnhem is ook altijd genoeg voor me geweest.
Hopelijk zal ik in Oosterbeek dan de 105min aan zal durven...

Is dat wat, in Oosterbeek als een soort finale een langere race rijden? Heb je wat om voor te trainen. Het parcours van Oosterbeek is erg SS-vriendelijk, best de moeite om daar een beetje in vorm te zijn. Gearies inhalen op de snelste breedste afdalingen :-)

ott

Bericht door ott » wo nov 07, 2007 7:48 pm

Cloxxki schreef:Dank voor de tip, heb me direct voor de 75min van Rozendaal ingeschreven. 75min Arnhem is ook altijd genoeg voor me geweest.
Hopelijk zal ik in Oosterbeek dan de 105min aan zal durven...

Is dat wat, in Oosterbeek als een soort finale een langere race rijden? Heb je wat om voor te trainen. Het parcours van Oosterbeek is erg SS-vriendelijk, best de moeite om daar een beetje in vorm te zijn. Gearies inhalen op de snelste breedste afdalingen :-)
Ooooosterbeek was gooood, zullen we van Oosterbeek een weekend maken, is maar een voorstel
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo nov 07, 2007 8:04 pm

Ik vond Arnhem qua parcours eigenlijk lekkerder, maar een SS weekendje lijkt me niet verkeerd :)
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

willem12

Bericht door willem12 » wo nov 07, 2007 9:08 pm

Dan toch maar de knuppel in het Hoenderhok..

Waarom eigenlijk altijd weer een eigen start ? Als we dan toch het adagium aanhangen van "kom met je fiets, maakt niet uit welke", dan starten we toch tussen de gewone 75min rijders? Wel een apart klassement opmaken natuurlijk..en Ott alles optellen.

Door die late starts van ons afgelopen jaar heb ik nooit 75min kunnen uitrijden.

We racen toch amper tegen elkaar, die verhoudingen zijn of allang bekend of we vinden het niet boeiend. We racen dus voornamelijk tegen gearies, doe het dan goed.

Die Le-mans start doen we wel op NK, EK, WK, Benelux-K, Special-K.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

dader

Bericht door dader » wo nov 07, 2007 9:47 pm

willem12 schreef:Dan toch maar de knuppel in het Hoenderhok..

Waarom eigenlijk altijd weer een eigen start ? Als we dan toch het adagium aanhangen van "kom met je fiets, maakt niet uit welke", dan starten we toch tussen de gewone 75min rijders? Wel een apart klassement opmaken natuurlijk..en Ott alles optellen.

Door die late starts van ons afgelopen jaar heb ik nooit 75min kunnen uitrijden.

We racen toch amper tegen elkaar, die verhoudingen zijn of allang bekend of we vinden het niet boeiend. We racen dus voornamelijk tegen gearies, doe het dan goed.

Die Le-mans start doen we wel op NK, EK, WK, Benelux-K, Special-K.
Ben ik met je eens, ik vind het ook leuker om tussen de gearies te rijden/starten.
We kunnen beter met zijn allen een HollandSinglespeedShirt aan trekken en met 1 grote groep tussen de gearies ten strijden trekken...

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo nov 07, 2007 10:10 pm

willem12 schreef: Waarom eigenlijk altijd weer een eigen start ? Als we dan toch het adagium aanhangen van "kom met je fiets, maakt niet uit welke", dan starten we toch tussen de gewone 75min rijders? Wel een apart klassement opmaken natuurlijk..en Ott alles optellen.
Goed idee!

Het is niet leuk als er een paar vooraan starten bij de gearies en de rest achteraan Le Mans-style, maar ik snap best de behoefte om ook eens tussen de gearies te starten. Ik wil zelf ook wel eens meemaken hoe goed ik in een gemengd veld mee kan.

Als we nou de Bergrace-wedstrijden tussen de gearies starten en daarnaast nog b.v. 2 extra Singlespeed Cup Holland wedstrijden rijden waarbij we wel n Le Mans start doen?
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » do nov 08, 2007 12:11 pm

Tussen de gearies lijkt me ook aantrekkelijker denk ik, eens kijken waar je uitkomt op de ss tussen al die versnellingen!

steelhead

Bericht door steelhead » do nov 08, 2007 12:39 pm

Tussen de Gearies is voor promotie wel beter denk ik.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

ott

Bericht door ott » do nov 08, 2007 4:37 pm

Een ideetje: :idea: :naughty:

De eerste krijgt het aantal punten hoeveel deelnemers er in zijn catagorie zijn. Tweede punt minder enz. DNF 1 punt voor de moeite :D

Catagorie geldt voor verschillende afstanden / tijd en ander start. Dus hoe meer mensen in je catagorie des te meer punten voor het klassement

Wel van te voren even duidelijk welke catagorien er zijn en de deelnemers. Anders wordt het te ingewikkeld ;)

:guns: Shoot at the idea :guns:
Sport als levenskunst

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do nov 08, 2007 5:00 pm

Schiet niet op met zo'n puntentelling, 1x DNF is totaal uitgeschakeld voor een eindranglijst.

willem12

Bericht door willem12 » do nov 08, 2007 5:05 pm

Aangezien bepaalde mensen lek rijden of kettingen verliezen moeten we iets verzinnen, normaliseren dus: punten van 0-10 en dan delen door het aantal deelnemers.

Maar goed, een DNF compenseren in een reeks van drie.......right.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

ott

Bericht door ott » do nov 08, 2007 6:00 pm

DNF krijgt in een beetje klassement NIETS. :surrender:

Dus......... Iedere DNF krijgt het aantal punten die de laatste DNF zou krijgen, hoe vindt je die?

Zo dan kunnen we ons nu focussen op het regelen van de evenementen :thumbsup:
Sport als levenskunst

PC

Bericht door PC » do nov 08, 2007 8:24 pm

Vraagje: mag je tussen de gearies meedoen met een 29'er ??

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » do nov 08, 2007 8:45 pm

Waarom niet?
@cloxxki, sinds wanneer is dit niet zo? DNF is geen punten en dus niet goed voor je plaats in een algemeen klassement, bij de knwu niet anders toch? Een regeling dat je bv 1 punt minder krijgt dan de laatste finisher met een minimum van 1punt is natuurlijk wel mogelijk!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr nov 09, 2007 1:29 am

Ninkoo schreef:Waarom niet?
@cloxxki, sinds wanneer is dit niet zo? DNF is geen punten en dus niet goed voor je plaats in een algemeen klassement, bij de knwu niet anders toch? Een regeling dat je bv 1 punt minder krijgt dan de laatste finisher met een minimum van 1punt is natuurlijk wel mogelijk!
Nou, de KNWU doet het toch anders. Winnaar pakt 100 punten, verliezer nul. Maar de nummer 2 krijgt 93, dan 87, etc.
Met 2 winsten en 1 DNF zit je er dan nog aardig bij. De startvelden zijn ook fors, 75 plaatsen krijgen punten.

Ik stel voor een puntensysteem gebaseerd op een realistisch aantal deelnemerSS. Zeg, 30.
Begin met 100 punten voor de winnaar, en eindig ergens bij 20 punten voor de 30e. Erna krijg je voor de moeite (of DNF) bijvoorbeeld allemaal 15 punnten. Bij maar 20 deelnemers kun je besluiten een DNF'er de punten van de nummer 21 te geven.

Een andere optie, die niet mijn voorkeur zou hebben, is de winnaar evenveel punten als het gestartte aantal deelnemers geven. Iedere volgende krijgt een punt minder, DNF'ers allen 1 minder dan de laatste echte finisher. Alleen krijg je dan minder punten voor een slecht bezichte wedstrijd. En, als een overwinning maar 1 puntje meer waard is (op bv 40) dan lekker op het gemak zorgen dat je voor de nummer 3 binnen bent, bevordert dat niet de strijd in een close klassement.

Plaats reactie