Fixed DX cogs ....
Moderators:JJ, Beheerders
Enige tijd geleden is het een paar keer voorbij gekomen:
Shimano DX kransjes waarin 6 gaten geboord zijn zodat ze op de schijfopname van een achternaaf kunnen.
Zodoende bouw je je elke disc-achternaaf om tot fixed naaf.
Foto's heb ik genoeg gezien, ik zoek iemand die nauwkeurig 6 gaatjes voor me kan boren.
So, wie weet iemand die dit eerder gedaan heeft en mij kan helpen?
Bedankt!
Shimano DX kransjes waarin 6 gaten geboord zijn zodat ze op de schijfopname van een achternaaf kunnen.
Zodoende bouw je je elke disc-achternaaf om tot fixed naaf.
Foto's heb ik genoeg gezien, ik zoek iemand die nauwkeurig 6 gaatjes voor me kan boren.
So, wie weet iemand die dit eerder gedaan heeft en mij kan helpen?
Bedankt!
Wouter's 'van schade en schande wordt men wijs tip': Laat iemand de maten in autocad zetten. Je kent vast wel iemand die dat kan, anders is er vast wel iemand op het forum die dat wil doen (en het bestand ook even naar mij wil sturen). Ga dan naar een machinefabriek (zo klein mogelijk, die zijn beter ingesteld op kleine dingetjes) en laat het doen. Het is namelijk een hel om zes gaten op de goede plek te krijgen als je boort.
Het is een perfect systeem, maar je foutmarge is erg klein!
Het is een perfect systeem, maar je foutmarge is erg klein!
Ik had wat geregeld (en weer weggegeven) via flying duitsman en die kende iemand op het eingangrad forum, alleen 18T trouwens.
Dus even vragen op dat forum en dan groepsinkoop, ik denk dat er nog meer er een willen hebben. Ik
Ik had begrepen dat er toch sprake was van afname van meer stuks
Dus even vragen op dat forum en dan groepsinkoop, ik denk dat er nog meer er een willen hebben. Ik

Ik had begrepen dat er toch sprake was van afname van meer stuks

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Boutcirkel voor een schijfbevestiging is 44mm. Als je wil, kan ik je een technische tekening in pdf formaat mailen.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
- didadunlop
ik heb een beetje van de interface moeten wegdremelen. No probs.
Tevens heeft de vader van een maat van me de gaten geboord op zijn werk. Misschien dat hij er wat meer kan maken tegen een leuke prijs. Zal ik dat navragen?
Tevens heeft de vader van een maat van me de gaten geboord op zijn werk. Misschien dat hij er wat meer kan maken tegen een leuke prijs. Zal ik dat navragen?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Graag Dida!
Ik had eerder van Flying Duitsman vernomen dat zijn cogs dmv laser oid heel nauwkeurig bewerkt waren.
(laser alleen om positie van gaten te bepalen, denk ik)
Nauwkeurigheid lijkt me sowieso geboden, een klein beetje uit het midden zorgt voor verschil in benodigde kettinglengte natuurlijk.
M.b.v. tekening moet het nauwkeurig mogelijk zijn, dus dat is mooi.
Als je zou willen vragen Dida, graag!
Ik kan inmiddels een tekening verzorgen.
Ik had eerder van Flying Duitsman vernomen dat zijn cogs dmv laser oid heel nauwkeurig bewerkt waren.
(laser alleen om positie van gaten te bepalen, denk ik)
Nauwkeurigheid lijkt me sowieso geboden, een klein beetje uit het midden zorgt voor verschil in benodigde kettinglengte natuurlijk.
M.b.v. tekening moet het nauwkeurig mogelijk zijn, dus dat is mooi.
Als je zou willen vragen Dida, graag!
Ik kan inmiddels een tekening verzorgen.
- didadunlop
Ik heb het gedaan door een schijf erover te leggen en dan met een stiftje een deukje te slaan. Gaten van 6,5MM (volgens mij) en alles past goed.
Grootste probleem is denk ik die tekening over de tandwielen heen leggen.
Misschien een paar keer printen en op de cogs plakken voor een goede uitlijning? Middels acad kan je wel het tandwiel erbij tekenen zodat je een goede mal hebt.
Grootste probleem is denk ik die tekening over de tandwielen heen leggen.
Misschien een paar keer printen en op de cogs plakken voor een goede uitlijning? Middels acad kan je wel het tandwiel erbij tekenen zodat je een goede mal hebt.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.