ik wil nu na 5 a 6 jaar mijn SSje vervangen

Nu blijkt het 29"een mode verschijnsel te zijn, heeft iemand hiervoor een zinnige reden ?
Zal ik overstappen of lekker met 26"blijven rijden, dat bevalt me al jaren ?
M.v.g. Marc.
Moderators:JJ, Beheerders
Dat zijn voor oordelen,tenminste,ik heb er nooit iets van gemerkt.marc / fisherbike schreef: Maar naar mijn idee zal een 29", een stuk logger en trager door de bochten kunnen door de langere wielbasis![]()
Dat is wel een beetje achterhaald idee als je nagaat dat de groote fabrikanten zich ook op de 29er markt stortenmarc / fisherbike schreef: Nu blijkt het 29"een mode verschijnsel te zijn, heeft iemand hiervoor een zinnige reden ?
Als je niets andes probeert dan blijft een 26 je van hetmarc / fisherbike schreef:Zal ik overstappen of lekker met 26"blijven rijden, dat bevalt me al jaren ?
Hopelijk 1e week nieuwjaar, we zullen zien. De andere komt begin februarie.marc / fisherbike schreef:Hoi Brum,
wanneer krijg je'm ?
Je hebt toch zeker wel een klein maatje gekocht,zodat ik goed kan testen.
Maar naar mijn idee zal een 29", een stuk logger en trager door de bochten kunnen door de langere wielbasis.
M.v.g. Marc.
En lekker tegendraads durf ik dat nogal te betwijfelen. Grote wielen rollen makkelijker over obstakels (hét grote voordeel van 29 t.o.v. 26 volgens de overlevering en mijzelf), en dat doet dan niets af aan het feit of je kort of lang bent, de hindernis, die zich niet aanpast aan de lengte van de rijder, moet toch als eerste door het wiel worden genomen.Ninkoo schreef:Ik denk dat als je echt klein van formaat bent dat je op een 29 niet altijd de juiste zit kunt vinden. Ben zelf 1.82 en dat gaat heel erg goed, en als je wat kleiner bent ook nog wel. Maar ik kan me voorstellen als je zo'n dedwergs afmeting krijgt dat een 26 logischer wijs een stuk beter rijdt!!
Daar gaat het ook niet over, meer dat het er absoluut niet uitziet en je met een beetje pech tegen je voorwiel zit aan te staren (lekker overdreven).Erikje schreef:En lekker tegendraads durf ik dat nogal te betwijfelen. Grote wielen rollen makkelijker over obstakels (hét grote voordeel van 29 t.o.v. 26 volgens de overlevering en mijzelf), en dat doet dan niets af aan het feit of je kort of lang bent, de hindernis, die zich niet aanpast aan de lengte van de rijder, moet toch als eerste door het wiel worden genomen.Ninkoo schreef:Ik denk dat als je echt klein van formaat bent dat je op een 29 niet altijd de juiste zit kunt vinden. Ben zelf 1.82 en dat gaat heel erg goed, en als je wat kleiner bent ook nog wel. Maar ik kan me voorstellen als je zo'n dedwergs afmeting krijgt dat een 26 logischer wijs een stuk beter rijdt!!
Ikzelf merk ook niet dat ik sneller of langzamer een ronde doe, het gaat mij vooral om het comfort dat grote wielen brengt.
Shoot!
Erikje
Alles bij de mtb is gevoel. Een fiets kan wel sneller zijn, maar het is niet zo makkelijk om daar ook voordeel mee te doen, de geest is een rem.Akwa schreef:Na meerdere discussies op het forum over 26 of 29 inch, kunnen we dus rustig stellen dat we het er over eens zijn dat het vooral je GEVOEL is wat bepaald of je lekker op je fiets zit.
Dus niet de objectieve meetgegevens maar gewoon het subjectieve 'gevoel op de fiets' geeft de doorslag.
Akwa