Nieuw singlespeed projectje voor de zomer

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
^oZ
Nieuw singlespeed projectje voor de zomer

Bericht door ^oZ » ma jan 07, 2008 5:46 pm

Strikte moddereters wegwezen, deze is voor op de weg ;)

Afbeelding

Dat is hem dus, voor veel te weinig gekregen. Daar versnellingen natuurlijk voor mietjes zijn word hij SS opgebouwd, en ook lekker met een flatbar. Omdat ik het fijn vind. De Race-x-lite aero wielen uit mijn koga komen er voorlopig even in (check mijn signature). En verder heb ik nog een carbon FSA crankje waar ik nog een spider voor moet vinden, een gestripte flite, zwarte 105 remmetjes met flatbar grepen en verder moet ik het allemaal nog even bedenken. Én natuurlijk een manier om de ketting te spannen, ik denk dat ik de zoektocht naar de mythische magic gear ga voortzetten want een spanner is natuurlijk geen gezicht op zo'n ding. Maar het moet leuk worden, that's for sure.

Afbeelding

Dit is het enige minpuntje, maar dat moet gefixt kunnen worden. Iemand hier die dat kan?

Het enige waar ik eigenlijk nog over aan het twijfelen ben is de stuur/zadelpen/stuurpen combi. Iemand ideeen?

Ik hou jullie op de hoogte over de vooruitgang.

Oscar

^oZ

Bericht door ^oZ » ma jan 07, 2008 5:52 pm

Misschien een gouden hope stuurpen, bladboutjes en snelspanners..

sneeuwpop

Re: Nieuw singlespeed projectje voor de zomer

Bericht door sneeuwpop » ma jan 07, 2008 5:56 pm

^oZ schreef: Én natuurlijk een manier om de ketting te spannen, ik denk dat ik de zoektocht naar de mythische magic gear ga voortzetten want een spanner is natuurlijk geen gezicht op zo'n ding.
Tr!ck-stuff EBB ???
ENO-naaf ???
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Gène

Bericht door Gène » ma jan 07, 2008 8:13 pm

Wat is er met de bovenkant gebeurt? Is het gescheurd, geschaafd of alleen de verf eraf?

Tr!ckstuff EBB zou inderdaad een mooie oplossing zijn, tegen die tijd is tie ook leverbaar.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » ma jan 07, 2008 8:50 pm

Detailfoto van de schade zou leuk zijn om het beter te zien, maar het lijkt alsof hij zware slijtschade heeft? op het oog lijkt het of er door een aantal lagen carbon heen gesleten is, maar het kunnen dus ook laklagen zijn.
Indien carbon: een hele klus ;)
Dun carbon kopen (kan UD (vezels in een richting) of BiAx (vezels in twee richtingen)) en weer oplamineren tot de oorspronkelijke dikte, steeds met een wat grotere laag, en hopen dat het goed blijft

ALs het alleen lakschade is bijschilderen met de goede kleur of een sikker erop ;-)
Ijzeren paarden eten geen haver....

^oZ

Bericht door ^oZ » di jan 08, 2008 12:28 am

Ik zat inderdaad ook al aan een ENO naaf en die Trickstuff EBB te denken maar ik heb al een fijne wielset en crankset (helaas een ouderwetsche).

Het is echt gewoon een scheur, dat de lak eraf is is mijn werk omdat ik wilde kijken of er onder de lak nog meer aan de hand was. Wat dus niet het geval is. Ik zat ook te denken dat ik die scheur gewoon een beetje uit kan dremelen en de einden in kan boren en de boel vullen met epoxy. Het is toch maar de bovenbuis..

trek

Bericht door trek » di jan 08, 2008 12:33 pm

Dus je koopt een frame met een scheur:O, vooral doen maar zeker niet verstandig h'e.
Ik ken maar 2 mensen in de wereld die carbonframes fatsoenlijk kunnen repareren en om daar zelf aan te beginnen is onbegonnen werk. Carbon bijlijmen heeft echt totaal geen nut dus zal dat niet werken.
Mijn advies: frame door de midden zagen en aan de muur hangen en dan lekker een nieuw kopen:)

^oZ

Bericht door ^oZ » di jan 08, 2008 12:54 pm

Ik had het niet over kopen ;)

Ik heb een mastenbouwer gevonden die ervaring heeft met carbon frames repareren en die heeft me vertelt dat hij weer gegarandeerd goed kan worden. Ik denk dat dat de beste weg is.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di jan 08, 2008 1:04 pm

Zijn er nu 3 mensen die het kunnen of is het een van de twee :o

mixer

Bericht door mixer » di jan 08, 2008 4:05 pm

Ik ken ook wel zo iemand die dat kan (professioneel)... Als je meer info wilt stuur dan maar een pb!

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di jan 08, 2008 5:05 pm

ik vraag me af waardoor de scheur is ontstaan.

het mooie van carbon is dacht ik dat als er een paar vezels kapot zijn dit niet de integriteit van de rest van de fiets aantast. dus eigenlijk hoef je het alleen voor het oog op te lappen er van uitgaande dat de bovenbuis in zekere mate overgedimensioneerd was.
spanningspieken heb je denk ik geen last van bij een scheur.

gewoon hars erin om te zorgen dat het een beetje bij elkaar houdt en dan mooi afwerken zou genoeg moeten zijn.

Dit is van bcd op RM hij bouwt carbon dh frames
---
i have never broken a dh frame. i think its b/c i just make then super
thick in all the wear places. carbon is cool b/c with all its has fibers to
back other fibers if they get broken. my brother shipped his bike not
very well padded and time and his axle rubber a quarter size hole in
his downtube! he road it another year with no failure. i have carbon
splinters, crushed carbon and large nicks from the frame bouncing
across rock garden and into trees with no failures.

So, make it thick make it last b/c they have SOOOO many more
fibers to back them up. if you are going for total weight loss part.
then you will be building @ your limit. crush, shred, rip, cut, any fibers
and you frame will break in half catastrophically.
---

Plaats reactie