Aluminium dicht baanwiel gezocht

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

sedatif
Aluminium dicht baanwiel gezocht

Bericht door sedatif » ma jan 28, 2008 9:45 am

Ik kwam het laatst tegen, een verchroomd dicht achterwiel. Nu heb ik nog meer bling bling plannen voor m'n special die komen gaat, maar daar heb ik zo'n wiel voor nodig. Wie o wie weet waar ik dat kan vinden? Ik ben al weken aan het zoeken, met de weet dat het bestaat, helaas kan ik zelfs de plaatjes van een tijdje terug niet meer vinden.

dus: aluminium achterwiel, met een baannaaf erin, niet voor tubes, knaken zijn het probleem niet.

W0uter

Bericht door W0uter » ma jan 28, 2008 1:04 pm

Op marktplaats adverteert een kerel uit purmerend met velgen. Hij is een oud baanrenner (70 jaar geweest en wil een nieuw Nederlands uurrecord voor 70 jarigen van +/- 40 km/u neerzetten... Krasse knar!) en heeft heel veel spullen liggen. Hij heeft vast wel een idee waar je het vandaan kan halen, hij zit echt in het wereldje van oud baanrenners.

Heb je de polijstpasta al in huis? :punk:

sedatif

Bericht door sedatif » ma jan 28, 2008 5:11 pm

W0uter schreef:Op marktplaats adverteert een kerel uit purmerend met velgen. Hij is een oud baanrenner (70 jaar geweest en wil een nieuw Nederlands uurrecord voor 70 jarigen van +/- 40 km/u neerzetten... Krasse knar!) en heeft heel veel spullen liggen. Hij heeft vast wel een idee waar je het vandaan kan halen, hij zit echt in het wereldje van oud baanrenners.

Polijstpasta? :)... ik zei: veel blingerdebling dan dat :)

Edit: Ook heb ik Herman Wiel (z'n echte naam ja) al gemaild, heb van hem al eerder onderdelen gekocht.

dgmtc

Bericht door dgmtc » ma jan 28, 2008 5:51 pm

sedatif schreef:
W0uter schreef:Op marktplaats adverteert een kerel uit purmerend met velgen. Hij is een oud baanrenner (70 jaar geweest en wil een nieuw Nederlands uurrecord voor 70 jarigen van +/- 40 km/u neerzetten... Krasse knar!) en heeft heel veel spullen liggen. Hij heeft vast wel een idee waar je het vandaan kan halen, hij zit echt in het wereldje van oud baanrenners.

Polijstpasta? :)... ik zei: veel blingerdebling dan dat :)
Svarowksi?

W0uter

Bericht door W0uter » ma jan 28, 2008 5:55 pm

Oh je gaat een wiel van drie kilo nog drie kilo zwaarder maken. ;)

sedatif

Bericht door sedatif » ma jan 28, 2008 5:56 pm

W0uter schreef:Oh je gaat een wiel van drie kilo nog drie kilo zwaarder maken. ;)
nope... slechts 45 gram:)... en zo'n alu wiel weegt geloof ik 900 gram (gelezen ooit)

Per

Bericht door Per » ma jan 28, 2008 8:31 pm

Ik weet dat Ooohdie zo'n wiel gehad heeft, maar dat is in het vliegtuig naar NY gesneuveld :cry: Ze zijn een beetje kwetsbaar :( Misschien ff PM'en?

sedatif

Bericht door sedatif » ma jan 28, 2008 10:06 pm

Per schreef:Ik weet dat Ooohdie zo'n wiel gehad heeft, maar dat is in het vliegtuig naar NY gesneuveld :cry: Ze zijn een beetje kwetsbaar :( Misschien ff PM'en?
Oohdie's wiel was/is van poliester, aluminium is zwaar, oud, en onverkrijgbaar, maar ik wil er 1.

dgmtc

Bericht door dgmtc » ma jan 28, 2008 11:27 pm

sedatif schreef:
W0uter schreef:Oh je gaat een wiel van drie kilo nog drie kilo zwaarder maken. ;)
nope... slechts 45 gram:)... en zo'n alu wiel weegt geloof ik 900 gram (gelezen ooit)
ik heb hem:
bladgoud.

W0uter

Bericht door W0uter » di jan 29, 2008 9:58 am

JE hebt het wiel of heb je het idee hoe je het gaat doen? Bladgoud is natuurlijk de ultieme bling! Maar blijft het zitten?

sedatif

Bericht door sedatif » di jan 29, 2008 11:03 am

geen bladgoud

en ik heb het wiel nog niet, want daar ben ik dus naar op zoek. Maar ik heb iemand gevonden die me een beetje matst met het blingen.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di jan 29, 2008 3:24 pm

sedatif schreef:
Reken dan maar eens uit hoe DUN het moet zijn voor dat gewicht.
900g extra over een standaard gespaakt 36-gaats baanwiel, dat geloof ik. ook geloof ik dat een zwaarder wiel sneler is. Zelfde dacht de huidige werelduurrecordhouder, die z'n wielen daarvoor verzwaard had.

sedatif

Bericht door sedatif » di jan 29, 2008 4:42 pm

Cloxxki schreef:
sedatif schreef:
Reken dan maar eens uit hoe DUN het moet zijn voor dat gewicht.
900g extra over een standaard gespaakt 36-gaats baanwiel, dat geloof ik. ook geloof ik dat een zwaarder wiel sneler is. Zelfde dacht de huidige werelduurrecordhouder, die z'n wielen daarvoor verzwaard had.
gaat me niet om het verzwaren hoor, ding weegt zo een kilo (900 gram was een schatting), en het spul dat ik er overheen doe weegt totaal 45 gram ongeveer.

OohDie
Contacteer:

Bericht door OohDie » di jan 29, 2008 9:21 pm

Mijn wiel is zoals sedatif al zei van polyester en ja tijdens de vlucht behoorlijk vern**kt. Maar gelukkig wel te repareren heb ook al het spul al in huis om dat te doen alleen nu nog het moraal om er aan te beginnen.
En sedatif zo'n wiel is gewoon belachelijk zwaar en daardoor is het ook nog eens moeilijker om te skidden. :roll:
En je dacht zeker OohDie een setje vergulde naven, dat kan ik beter. Gelijk een diskwheel laten vergulden. Vergeet dan niet dat er eerst een (f*cked op dun) laagje zink over het allu gaat voor dat het goud erover kan.

W0uter

Bericht door W0uter » di jan 29, 2008 9:38 pm

Sedatif weegt toch al dik honderd kilo, dus in verhouding weegt het niet zoveel! :lol:

Ik ben wel benieuwd! Heb je ook foto's van hoe het moet worden?

sedatif

Bericht door sedatif » di jan 29, 2008 10:44 pm

OohDie schreef:Mijn wiel is zoals sedatif al zei van polyester en ja tijdens de vlucht behoorlijk vern**kt. Maar gelukkig wel te repareren heb ook al het spul al in huis om dat te doen alleen nu nog het moraal om er aan te beginnen.
En sedatif zo'n wiel is gewoon belachelijk zwaar en daardoor is het ook nog eens moeilijker om te skidden. :roll:
En je dacht zeker OohDie een setje vergulde naven, dat kan ik beter. Gelijk een diskwheel laten vergulden. Vergeet dan niet dat er eerst een (f*cked op dun) laagje zink over het allu gaat voor dat het goud erover kan.
Skidden lukt tegenwoordig hoor menneke! En zoals Wouter zegt, op mijn gewicht scheelt dat net zoveel als jij met je dreads op je kop :D

ott

Bericht door ott » wo jan 30, 2008 12:45 pm

Jaja bling wielen
Afbeelding
Afbeelding
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

dgmtc

Bericht door dgmtc » wo jan 30, 2008 2:18 pm

Arrospok!

W0uter

Bericht door W0uter » wo jan 30, 2008 3:01 pm

^oZ

Bericht door ^oZ » wo jan 30, 2008 5:47 pm

Afbeelding

Afbeelding

dgmtc

Bericht door dgmtc » wo jan 30, 2008 7:09 pm

^oZ schreef:Afbeelding
Mooi wiel hoor, maar de hoek van dat zadel...

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo jan 30, 2008 7:10 pm

Vette shit!
Doe mij ook zunne wiel!

:thumbsup:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Gène

Bericht door Gène » wo jan 30, 2008 7:32 pm

Wat een lelijk frame, die hoeken zijn niet om aan te zien. Lijkt wel een (dra)maandagochtend model. Als ik die framebouwer in dienst had, zou ik met hem naar de afdeling P&O (ontslag aangeven) of de opticien (bril halen) gaan.

Dat wiel is idd überbling! Erg handig als je een vliegje in je oog krijgt, of naast een lekkere chick met een rokje ;)

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

mateis

Bericht door mateis » wo jan 30, 2008 7:49 pm

Gène schreef: Dat wiel is idd überbling! Erg handig als je een vliegje in je oog krijgt, of naast een lekkere chick met een rokje ;)
Dan moet je nog steeds op grond gaan liggen om iets te zien hoor... :shock:

iets met hoek van inval is hoek van terugkaatsing

Luc

Bericht door Luc » wo jan 30, 2008 9:03 pm

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er niets mis is met de geometrie, maar dat dit frame gemaakt is met een zeer specifiek gebruik in het achterhoofd, volgens mij o.a. voor een optimale krachtontwikkeling. Kijk ook maar eens naar de zit van triathlonrijders. Die gaan zover mogelijk boven het bracket zitten. Het enige dat hen ervan weerhoudt om een zitbuishoek van 90° of meer te hebben is de reglementering van de UCI. In de beginjaren van de triahlon zag je trouwens frames met een 90° zitbuishoek.

Fantastisch achterwiel trouwens, ik wist tot nu toe niet dat er ooit volle alu wielen bestonden. Brengt me nu eigenlijk op een idee voor een pistefiets: zo'n vol mirror polished alu achterwiel, aero frame en al de rest tot het kleinste onderdeeltje en boutje toe in polish ... mmm
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Plaats reactie