Aluminium dicht baanwiel gezocht
Moderators:JJ, Beheerders
Ik kwam het laatst tegen, een verchroomd dicht achterwiel. Nu heb ik nog meer bling bling plannen voor m'n special die komen gaat, maar daar heb ik zo'n wiel voor nodig. Wie o wie weet waar ik dat kan vinden? Ik ben al weken aan het zoeken, met de weet dat het bestaat, helaas kan ik zelfs de plaatjes van een tijdje terug niet meer vinden.
dus: aluminium achterwiel, met een baannaaf erin, niet voor tubes, knaken zijn het probleem niet.
dus: aluminium achterwiel, met een baannaaf erin, niet voor tubes, knaken zijn het probleem niet.
Op marktplaats adverteert een kerel uit purmerend met velgen. Hij is een oud baanrenner (70 jaar geweest en wil een nieuw Nederlands uurrecord voor 70 jarigen van +/- 40 km/u neerzetten... Krasse knar!) en heeft heel veel spullen liggen. Hij heeft vast wel een idee waar je het vandaan kan halen, hij zit echt in het wereldje van oud baanrenners.
Heb je de polijstpasta al in huis?

Polijstpasta?W0uter schreef:Op marktplaats adverteert een kerel uit purmerend met velgen. Hij is een oud baanrenner (70 jaar geweest en wil een nieuw Nederlands uurrecord voor 70 jarigen van +/- 40 km/u neerzetten... Krasse knar!) en heeft heel veel spullen liggen. Hij heeft vast wel een idee waar je het vandaan kan halen, hij zit echt in het wereldje van oud baanrenners.

Edit: Ook heb ik Herman Wiel (z'n echte naam ja) al gemaild, heb van hem al eerder onderdelen gekocht.
Svarowksi?sedatif schreef:Polijstpasta?W0uter schreef:Op marktplaats adverteert een kerel uit purmerend met velgen. Hij is een oud baanrenner (70 jaar geweest en wil een nieuw Nederlands uurrecord voor 70 jarigen van +/- 40 km/u neerzetten... Krasse knar!) en heeft heel veel spullen liggen. Hij heeft vast wel een idee waar je het vandaan kan halen, hij zit echt in het wereldje van oud baanrenners.
Heb je de polijstpasta al in huis?... ik zei: veel blingerdebling dan dat
![]()
Reken dan maar eens uit hoe DUN het moet zijn voor dat gewicht.sedatif schreef:nope... slechts 45 gram:)... en zo'n alu wiel weegt geloof ik 900 gram (gelezen ooit)W0uter schreef:Oh je gaat een wiel van drie kilo nog drie kilo zwaarder maken.
900g extra over een standaard gespaakt 36-gaats baanwiel, dat geloof ik. ook geloof ik dat een zwaarder wiel sneler is. Zelfde dacht de huidige werelduurrecordhouder, die z'n wielen daarvoor verzwaard had.
gaat me niet om het verzwaren hoor, ding weegt zo een kilo (900 gram was een schatting), en het spul dat ik er overheen doe weegt totaal 45 gram ongeveer.Cloxxki schreef:Reken dan maar eens uit hoe DUN het moet zijn voor dat gewicht.sedatif schreef:nope... slechts 45 gram:)... en zo'n alu wiel weegt geloof ik 900 gram (gelezen ooit)W0uter schreef:Oh je gaat een wiel van drie kilo nog drie kilo zwaarder maken.
900g extra over een standaard gespaakt 36-gaats baanwiel, dat geloof ik. ook geloof ik dat een zwaarder wiel sneler is. Zelfde dacht de huidige werelduurrecordhouder, die z'n wielen daarvoor verzwaard had.
Mijn wiel is zoals sedatif al zei van polyester en ja tijdens de vlucht behoorlijk vern**kt. Maar gelukkig wel te repareren heb ook al het spul al in huis om dat te doen alleen nu nog het moraal om er aan te beginnen.
En sedatif zo'n wiel is gewoon belachelijk zwaar en daardoor is het ook nog eens moeilijker om te skidden.
En je dacht zeker OohDie een setje vergulde naven, dat kan ik beter. Gelijk een diskwheel laten vergulden. Vergeet dan niet dat er eerst een (f*cked op dun) laagje zink over het allu gaat voor dat het goud erover kan.
En sedatif zo'n wiel is gewoon belachelijk zwaar en daardoor is het ook nog eens moeilijker om te skidden.

En je dacht zeker OohDie een setje vergulde naven, dat kan ik beter. Gelijk een diskwheel laten vergulden. Vergeet dan niet dat er eerst een (f*cked op dun) laagje zink over het allu gaat voor dat het goud erover kan.
Skidden lukt tegenwoordig hoor menneke! En zoals Wouter zegt, op mijn gewicht scheelt dat net zoveel als jij met je dreads op je kopOohDie schreef:Mijn wiel is zoals sedatif al zei van polyester en ja tijdens de vlucht behoorlijk vern**kt. Maar gelukkig wel te repareren heb ook al het spul al in huis om dat te doen alleen nu nog het moraal om er aan te beginnen.
En sedatif zo'n wiel is gewoon belachelijk zwaar en daardoor is het ook nog eens moeilijker om te skidden.![]()

Wat een lelijk frame, die hoeken zijn niet om aan te zien. Lijkt wel een (dra)maandagochtend model. Als ik die framebouwer in dienst had, zou ik met hem naar de afdeling P&O (ontslag aangeven) of de opticien (bril halen) gaan.
Dat wiel is idd überbling! Erg handig als je een vliegje in je oog krijgt, of naast een lekkere chick met een rokje
mzzl
Gène
Dat wiel is idd überbling! Erg handig als je een vliegje in je oog krijgt, of naast een lekkere chick met een rokje

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er niets mis is met de geometrie, maar dat dit frame gemaakt is met een zeer specifiek gebruik in het achterhoofd, volgens mij o.a. voor een optimale krachtontwikkeling. Kijk ook maar eens naar de zit van triathlonrijders. Die gaan zover mogelijk boven het bracket zitten. Het enige dat hen ervan weerhoudt om een zitbuishoek van 90° of meer te hebben is de reglementering van de UCI. In de beginjaren van de triahlon zag je trouwens frames met een 90° zitbuishoek.
Fantastisch achterwiel trouwens, ik wist tot nu toe niet dat er ooit volle alu wielen bestonden. Brengt me nu eigenlijk op een idee voor een pistefiets: zo'n vol mirror polished alu achterwiel, aero frame en al de rest tot het kleinste onderdeeltje en boutje toe in polish ... mmm
Fantastisch achterwiel trouwens, ik wist tot nu toe niet dat er ooit volle alu wielen bestonden. Brengt me nu eigenlijk op een idee voor een pistefiets: zo'n vol mirror polished alu achterwiel, aero frame en al de rest tot het kleinste onderdeeltje en boutje toe in polish ... mmm
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be