sterk sterk achterwiel voor fixed gear
Moderators:JJ, Beheerders
- Xquizit
- Contacteer:
ik heb tot nu toe van de meeste fietsen die ik heb gehad het achterwiel kaduuk gereden.
meestal springen er spaken en het is zelfs voorgevallen dat mijn achterwiel dubbelklapte in een bocht op hoge snelheid.
het probleem is dat ik nooit schakel (ook niet op een geared fiets) en nogal stevig doortrap.
wie kan mij een naaf-spaak-velg combinatie aanraden voor een eerste fixed gear conversie? gewicht is niet echt heel belangrijk, hij moet gewoon oersterk zijn.
ik lees overal dat velocity deep v's zo sterk zijn, maar weet iemand waar ik die kan aanschaffen?
aangezien het een eerste "budget" conversie is, zou ik me niet te zeer in de kosten willen werken.
ik heb een degelijke donor racefiets voor het frame gekocht voor 40 euro en ik zou eventueel ook de huidige wielset kunnen gebruiken voorlopig
meestal springen er spaken en het is zelfs voorgevallen dat mijn achterwiel dubbelklapte in een bocht op hoge snelheid.
het probleem is dat ik nooit schakel (ook niet op een geared fiets) en nogal stevig doortrap.
wie kan mij een naaf-spaak-velg combinatie aanraden voor een eerste fixed gear conversie? gewicht is niet echt heel belangrijk, hij moet gewoon oersterk zijn.
ik lees overal dat velocity deep v's zo sterk zijn, maar weet iemand waar ik die kan aanschaffen?
aangezien het een eerste "budget" conversie is, zou ik me niet te zeer in de kosten willen werken.
ik heb een degelijke donor racefiets voor het frame gekocht voor 40 euro en ik zou eventueel ook de huidige wielset kunnen gebruiken voorlopig
Without a car(e)
42km (one way) commute
42km (one way) commute
Ik zou even contact op nemen met Marten Gerritsen, hij kan volgens mij velocity's leveren of andere sterke velgen. Hij heeft ook fietsen gemaakt en wielen samegesteld voor verschillende "slopers" site: http://www.m-gineering.nl/
Doubt Kills Dreams
Dag en welkom, alles kan stuk als je maar goed je best doet.
We kunnen nu beginnen over spaakspanning, spaakpatroon, hoge flens of hoge velgen enz. Maar........ik gebruik nu een trekking velg op de fixedracert en probleem opgelost

We kunnen nu beginnen over spaakspanning, spaakpatroon, hoge flens of hoge velgen enz. Maar........ik gebruik nu een trekking velg op de fixedracert en probleem opgelost
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- Xquizit
- Contacteer:
142.5 euro voor een volledig fixed achterwiel!
perfect!!
past in mijn budget...
ik had zo'n 200 euro per wiel vooropgesteld
nu zitten ze wel heel ver van mij verwijderd... ik woon in Brasschaat (Belgie) niet ver van Breda.
Dat is wel erg jammer.
Scheur ik mijn broek dan niet aan de portkosten voor een volledig wiel?
perfect!!
past in mijn budget...
nu zitten ze wel heel ver van mij verwijderd... ik woon in Brasschaat (Belgie) niet ver van Breda.
Dat is wel erg jammer.
Without a car(e)
42km (one way) commute
42km (one way) commute
naar Belgie 2 - 5kg komt op €16,95Xquizit schreef:142.5 euro voor een volledig fixed achterwiel!
perfect!!
past in mijn budget...
Dat is wel erg jammer.

in Zwijndrecht bij antwerpen is er een winkel die redelijk wat pistemateriaal verkoopt (Primator). ik heb daar ook een fixed wielset laten maken met rigida dp18's (sterk!) en miche hoogflens pistenaven voor een totaal van 175 euro (voor de hele wielset). Als je meer budget hebt kun je daar misschien eens horen of ze geen wielset kunnen maken met sapim stong spaken of zo...Xquizit schreef:142.5 euro voor een volledig fixed achterwiel!
perfect!!
past in mijn budget...
Dat is wel erg jammer.
Mijn wielen hebben al een serieuze crash tegen een auto overleefd (mijn tanden daarentegen niet) dus wel redelijk sterk.
succes!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Een fixed achterwiel is natuurlijk sowieso sterker omdat de spaken niet 'paraplu' staan 

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
wow. dan heb ik een serieus goede deal gedaan voor 175 euro.Tjeu81 schreef:Mijn door-de-fietsenmaker-gebouwde-Rigida's-met-Miche-Primato-naven-wielset kostte in totaal €300. Veel geziene combinatie en - word on the street is - oersterk.
Al deze onderdelen zijn verkrijgbaar bij JJ, als ik me niet vergis
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Rigida's-met-Miche-Primato-naven-en DT Comp compleet zilver is 184 Euro.
banden, kransjes etc maken het natuurlijk duurder
JJ
banden, kransjes etc maken het natuurlijk duurder

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- Xquizit
- Contacteer:
allright!
ik ga ook eens een kijkje nemen daar in Zwijndrecht want dat is niet te ver fietsen voor mij
vandaag pik ik mijn kader op... het kriebelt al bij mij om er aan te beginnen
een dikke 40 km fietsen op een hybride met een racefiets aan de hand... moet lukken toch? gnagna
ben al blij dat het zo'n lekker weertje is
ik ga ook eens een kijkje nemen daar in Zwijndrecht want dat is niet te ver fietsen voor mij

vandaag pik ik mijn kader op... het kriebelt al bij mij om er aan te beginnen
een dikke 40 km fietsen op een hybride met een racefiets aan de hand... moet lukken toch? gnagna

Without a car(e)
42km (one way) commute
42km (one way) commute