24 Mei - Nijmegen - (SingleSpeed) Marathon

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12
24 Mei - Nijmegen - (SingleSpeed) Marathon

Bericht door willem12 » wo mei 07, 2008 9:18 pm

Zijn de wonden van Kellerwald gelikt ? Hebben we er zin in ?

Zaterdag 24 mei een Marathon in Nijmegen. Naar het Reichswald en door het Rijk van Nijmegen. Garantie op afzien.

Wel snel opgeven: voor 11 Mei. Van de website:
Op zaterdag 24 mei vinden naast het WK Mountainbike Marathon voor studenten ook twee andere mountainbike-events plaats. Over het mountainbike marathonparcours wordt ook een Open MTB Marathon verreden, waar iedereen aan deel kan nemen. Inschrijving voor deze open wedstrijd kost €25,- inclusief chip voor de tijdmeting.

Inschrijven kan nu via deze pagina. Na het accepteren van de betalingsvoorwaarden bent u verzekerd van deelname aan de Open MTB Marathon.
http://www.wucc2008.com/participants/openmarathon.html

Zondag trainen ? 8)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » do mei 08, 2008 6:18 am

ik ben dan vrij dus....

TBB

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do mei 08, 2008 7:03 am

Ik zit helaasch ( ;) ) in Italie dan!!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Bericht door willem12 » di mei 13, 2008 8:05 am

Oh ja...beetje suf van me, iedereen zit natuurlijk bij de Europeesche Kampioenschappen...nou ja, ga ik wel alleen 8)

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » di mei 13, 2008 8:41 pm

willem12 schreef:Ik ga wel alleen 8)
Nee hoor, ik rijd ook (en jou vast wel weer zoek, rijd je toch nog alleen.... ;) )

TBB

willem12

Bericht door willem12 » di mei 13, 2008 8:58 pm

Tall Boy Bram schreef:.. ik rijd ook (en jou vast wel weer zoek, rijd je toch nog alleen.... ;) )
Kijk, vriendschap & liefde .... Bram :inlove:

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mei 14, 2008 7:40 am

Ik voel ook wat bloeien, allebei dezelfde fijne lompe uitspraken bij tijd en wijle ;)

Maar wel veel plezier tezamen!!

JJ

Pottser

Bericht door Pottser » zo mei 18, 2008 5:57 pm

Ik wil jullie privefeestje niet bederven, maar heb me zojuist ook ingeschreven. 110 km is best wel veel op de singlespeed, we zullen zien.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo mei 18, 2008 6:59 pm

Pottser schreef:Ik wil jullie privefeestje niet bederven, maar heb me zojuist ook ingeschreven. 110 km is best wel veel op de singlespeed, we zullen zien.
Met name het Reichswald gedeelte is nogal van het type lange rechte paden, dat zal op de singlespeed weinig leuk zijn...

willem12

Bericht door willem12 » zo mei 18, 2008 7:06 pm

Ik ga zeer waarschijnlijk mijn eigen topic om zeep helpen en ga geared... :oops:

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo mei 18, 2008 7:16 pm

willem12 schreef:Ik ga zeer waarschijnlijk mijn eigen topic om zeep helpen en ga geared... :oops:
:lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

sedatif

Bericht door sedatif » zo mei 18, 2008 7:21 pm

je kan hem ook zonder enig verzet rijden, haal gewoon je ketting er af, deze man laat zien hoe dat moet:
http://www.youtube.com/watch?v=y9cwoQpRUqo

b.t.w. Welke fiets is dat?

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma mei 19, 2008 8:28 am

willem12 schreef:Ik ga zeer waarschijnlijk mijn eigen topic om zeep helpen en ga geared... :oops:
WTF?!?!?!

Ik steek je een stok in je spaken hoor bij de start!

TBB

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mei 19, 2008 8:54 am

sedatif schreef:b.t.w. Welke fiets is dat?
Mark Weir, Santa Cruz Jackal

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma mei 19, 2008 12:35 pm

ZIjn er in NL ook pumptracks??

JJ

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma mei 19, 2008 4:55 pm

jep in heerenveen zijn ze met een bezig>bikepark heerenveen.

Pottser

Bericht door Pottser » ma mei 19, 2008 7:31 pm

Ik ga zeer waarschijnlijk mijn eigen topic om zeep helpen en ga geared...

Het voordeel is dat TBB en ik steeds meer kansen hebben om in de prijzen te rijden. Zal het misschien eindelijk een keertje lukken om in de top 5 te komen. Nu nog zorgen dat ze een singlespeedklassement opstellen.....

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma mei 19, 2008 8:22 pm

Ott, zorg jij nog voor Spoke Cards? Alvast bedankt!

TBB

willem12

Bericht door willem12 » ma mei 19, 2008 10:04 pm

Nu vooruit dan, als er prijzen te winnen zijn :)
6 tandjes voor erbij t.o.v. Kellerwald, dan moeten die vlakke stukken ook wel te doen zijn.

Maar serieus, 150 deelnemers....ik ga echt als laatste binnnekomen ;)

mek~prut

Bericht door mek~prut » di mei 20, 2008 9:40 am

Aaaarggghh waarom zijn er zoveel leuke dingen bezig als ik net aan het verbouwen/verhuizen be??? :cry:

Stinkzooi een beetje kasten rondharken ipv pedaaltjes... CRAP!

Viel Spass iig!
WAT JE MOEDER?! // www.singlespeed.nl/forum // touch the SKY.... give them HELL

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » di mei 20, 2008 11:52 am

Je kan toch ook op zondag gaan verbouwen?

TBB

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » wo mei 21, 2008 1:37 pm

Tanks Ott voor de spoke cards!

't zijn weer heerlijk zotte exemplaren geworden...

Hilarisch!

TBB

Pottser

Bericht door Pottser » za mei 24, 2008 9:56 pm

Als eerste bedankt voor de spokecards. Ze waren fantastisch. En inderdaad, geen olifanten gezien.

Wat heb ik vandaag afgezien. Vanmorgen was ik al niet super. Na de start tegen de dertig in het uur de eerste 7 km's rijden is geen pretje op de singlespeed. Willem en ik reden veel samen. Bram was al snel uit het zicht. Na 20 km begon de lus door Duitsland. Oneindig veel wortels en oneindig vals plat zogen alle energie bij mij weg. Starre voorvork is best leuk, maar soms.... Na 50 km wist ik eindelijk waar het getik bij mijn achterwiel vandaan kwam. Een bout niet aangedraaid bij het verwisselen van ketting en freewheel gisteren. De bout hing nog aan de naaf, dus ik kon snel verder.

Na 5 uur en een kwartier reed ik de universiteit van Nijmegen weer binnen. De huldiging was al achter de rug, terwijl ik voor het eerst in mijn leven tweede ben geworden (of een na laatste). Maar helaas geen singlespeedklassement. Bram kon alleen nog tegen een muurtje zitten. Willem lag tussen de auto's op de parkeerplaats en kon niet meer overeind komen. Samenvattend; zware, maar erg leuke en goed georganiseerde marathon. Tot de Bergrace.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo mei 25, 2008 9:13 am

Pottser schreef:Bram kon alleen nog tegen een muurtje zitten...
Idd ja, Jezus wat was ik gesloopt!!!

Met ziekte een zware en snelle (lees lange stukken waar je makkelijk 36-14 had kunnen rijden) marathon van 105 km rijden was toch niet zo'n strak plan...

Bij de start stond ik vlakbij Marco en Willem en heb ik nog heel even met Willem opgereden. Zodra we het grote park inreden afstand genomen en die wezen uitbouwen. De eerste 40 a 50 km gingen wel aardig, daarna storte ik wel een beetje in. Ik merkte in de lange steile klim dat mijn hartslagwaardes tot recordhoogte kwamen, ook al een teken dat ik lichamelijk niet in orde was. Verkoudheid in combinatie met hooikoorts zorgde bij mij voor veel snot, verstopte neus en een zere borst. Niet echt fijn dus bij de zeer stoffige tracks...

Gelukkig waren er nog een paar verzorgingsposten en hoorden we dat de oorspronkelijke 120km maar 105km bleken te zijn. In deze omstandigheden eigenlijk helemaal niet zo erg...!

Lange tijd rondgereden met als doel binnen de 4:30:00 te finishen maar later moeten bijstellen naar binnen de 5:00:00 te finishen. Dat lukt gelukkig nog wel: 4:53:15 in totaal. Werd nog wel op 1 km van de finish verkeerd gestuurd door een politieagent notabene! Ook 1 x in het bos verkeerd gereden, hadden met een heel clubje een bordje over het hoofd gezien... D'r zaten een paar hele mooie klimmen in het parcours. De meeste zullen wel te doen zijn geweest in niet zieke omstandigheden maar een 3 tal heb ik nu maar overgeslagen... Wel een paar andere die heel erg zwaar waren toch weten te rijden (waar de nodige gearies afstapten... Hahaha).

Bij de finish aangekomen me staan te verbazen over het feit dat er HELEMAAL geen verzorging was, NIKS geen drinken of eten??!?!?!?!?!?! Je kon ook zo goed als nergens in de schaduw gaat staan/zitten, was het enige echte grote minpunt bij de organisatie. Dan maar door naar de auto, daar omgekleed en natte bezwete kleffe zooi uit! Toen weer terug naar de finish waar ik Marco net zag finishen. Met hem voor pampus gezeten tegen een muurtje. Ook hij had flink afgezien. Samen hebben we zitten wachten op Wilde Willem die ook vandaag niet zo wild was. Alledrie hadden we het idee dat Kellerwald veel beter te doen was dan deze wedstrijd. Willem liep na afloop wel een beetje te kankeren op me dat ie nooit meer naar mij zou luisteren en dat ie de volgende keer gewoon geared zou gaan! Hahaha.

Hey Willem, je moet volgende keer bij een WK (en dat was dit tenslotte) gewoon weer je nationale tenue (lees team Singlespeed Holland shirt) weer aandoen, die geeft je de vleugels! Nu was het vragen om ellende!

Op een gegeven moment afscheid genomen, de fiets in de auto gelegd en de passagiersstoel naar achter plat gedraaid en zeker een uurtje in de auto liggen slapen, ik was nog steeds niet in staat om ook maar iets te doen. Daarna naar de McDonalds gereden voor een milkshake en toen ging het wel weer een beetje.

Het was een mooie dag en Ott, je spokecards waren top!

TBB

ott

Bericht door ott » zo mei 25, 2008 7:58 pm

Graag gedaan, Bikkels :D Gaat natuurlijk niet elk ritje gebeuren maar dit zijn uitzonderingen

Een soort van sportieve zelfmoord met een banaan en een knipoog naar Bert en Ernie
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Plaats reactie