Singlespeedinfo wanted!
Moderators:JJ, Beheerders
-
Momenteel ben ik bezig een singlespeed racefiets samen te stellen... ik heb al een concorde frame, wielen, cranks, zadelpen en stuurpen.. rest ga ik nieuw of gebruikt kopen... enige waar ik een beetje tegenaanloop als newbie racefietsgebruiker en singlespeeder is: welk verzet ga ik gebruiken? mijn vraag is dan ook waar rijden jullie mee? ik ga hem gebruiken in de stad (Amsterdam) maar ook daarbuiten wil ik lekker een stukje kunnen trappen...
-
-
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Fixed zou ik iets zwaarder rijden dan SS.
48/16 zou ik zelf nogal zwaar vinden voor SS.
Ik rij zelf fixed op 47/18 (ongeveer hetzelfde als 42/16). Perfect verzet voor kruissnelheden tussen pakweg 28 en 35 km/uur.
48/16 zou ik zelf nogal zwaar vinden voor SS.
Ik rij zelf fixed op 47/18 (ongeveer hetzelfde als 42/16). Perfect verzet voor kruissnelheden tussen pakweg 28 en 35 km/uur.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
44-16 hier voor de fixed racer, prima compromis voor redelijk gemiddelde en goed starten en stoppen.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
52-16 zit er nu op bij mij, das waarschijnlijk een afrader.
Heb er de stephen rooks classic mee gereden, uurtje of 5 gereden uiteindelijk over 120 km. Was leuk maar helaas ook 4 x lopen. tien tanden lichter zou stukken beter gaan.
Voor door de duinen over of op lange stukken fietspad is het best. Wind is minder fijn soms.
In de stad is een wat lichter verzet wel chill om lekker snel weg te komen.
44-16 heb ik een keer een strandrace mee gereden, dat doe ik ook nooit meer.
Het ligt een beetje aan je conditie ook en dat is lastig in te schatten voor de mede forummer. Ben je al lang straightedgepat en drink je nog wel cola dan?
Heb er de stephen rooks classic mee gereden, uurtje of 5 gereden uiteindelijk over 120 km. Was leuk maar helaas ook 4 x lopen. tien tanden lichter zou stukken beter gaan.
Voor door de duinen over of op lange stukken fietspad is het best. Wind is minder fijn soms.
In de stad is een wat lichter verzet wel chill om lekker snel weg te komen.
44-16 heb ik een keer een strandrace mee gereden, dat doe ik ook nooit meer.
Het ligt een beetje aan je conditie ook en dat is lastig in te schatten voor de mede forummer. Ben je al lang straightedgepat en drink je nog wel cola dan?
-
conditie is slecht...
wat ik eigelijk zoek een een basis setup om me te starten.. ik had natuurlijk de fiets eerst even kunnen proberen om te kijken welke versnelling ik fijn zou vinden en vanuit daar kijken maar ik ben meteen met het frame aan de slag gegaan...
(off topic: nope geen cola voor mij maar dat heeft ook niets met straight edge te maken...)

wat ik eigelijk zoek een een basis setup om me te starten.. ik had natuurlijk de fiets eerst even kunnen proberen om te kijken welke versnelling ik fijn zou vinden en vanuit daar kijken maar ik ben meteen met het frame aan de slag gegaan...
(off topic: nope geen cola voor mij maar dat heeft ook niets met straight edge te maken...)
Hoi,
Met een licht verzet kan je je conditie een beetje opspinnen.
Ik vind het zelf wel handig om voorop wat grotere bladen te gebruiken, scheelt veel slijtage en de prijs van kransjes staat niet in verhouding tot die van voorbladen.
Misschien gewoon wat proberen met DX kransjes 14 / 15 / 16 of 18 tands en dan een besluit nemen?
Met een licht verzet kan je je conditie een beetje opspinnen.
Ik vind het zelf wel handig om voorop wat grotere bladen te gebruiken, scheelt veel slijtage en de prijs van kransjes staat niet in verhouding tot die van voorbladen.
Misschien gewoon wat proberen met DX kransjes 14 / 15 / 16 of 18 tands en dan een besluit nemen?
-
Hier nog een grappig linkje, over skid patches ed.!!
http://www.3bancho.com/tools/fgc?symfon ... =48&cog=16
http://www.3bancho.com/tools/fgc?symfon ... =48&cog=16
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Ik heb deze al op mijn aaiPhone.