Snellere apples

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Cloxxki
Snellere apples

Bericht door Cloxxki » zo sep 21, 2008 10:33 pm

Weer iemand wanneer ze beschikbaar komen? Speedgrip coumpound, vouwbaar, en lichter. Bij-na een 29" Supermoto dus...
http://schwalbe.de/ger/de/fahrrad/tour_ ... our%2FCity

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo sep 21, 2008 11:37 pm

Ik begreep van Schwalbe dat alle nieuwe modellen voor de Bike Motion geleverd zou moeten zijn bij de dealers.(Indien tijdig voor georederd)
Furious Fred komt ook,helaas alleen in een 2.0.
Ik hoop ze spoedig binnen te krijgen!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Pino

Bericht door Pino » ma sep 22, 2008 5:54 am

Het TUIG schreef:Ik begreep van Schwalbe dat alle nieuwe modellen voor de Bike Motion geleverd zou moeten zijn bij de dealers.(Indien tijdig voor georederd)
Furious Fred komt ook,helaas alleen in een 2.0.
Ik hoop ze spoedig binnen te krijgen!
Snelle levering? Grapjas.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma sep 22, 2008 7:29 am

Gelukkig zijn de banden zelf wel snel.

Maar een target van BM, dan hebben we ze dit jaar nog! :D

JeroenK

Bericht door JeroenK » ma sep 22, 2008 10:47 am

Hoera.

Hoef ik geen banden van een kilo te monteren :) .

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma sep 22, 2008 4:25 pm

JeroenK schreef:Hoera.

Hoef ik geen banden van een kilo te monteren :) .
aantrekkelijker alternatief dan het af-powerfilen van 200-300g aan rubber per band, zoals ik eens aan begonnen was. Het had wel extreem snel gerold, denk ik.

Man, wat zul jij vliegen in Den Helder...met wat extra moeite en mazzel red je Hoek van Holland - den Helder zelfs nog?

De optie van het platschuren van 2.4" racing Ralph's blijft wel aantrekkelijk, 500g ofzo...

dré

Bericht door dré » ma sep 22, 2008 5:01 pm

wie wat wanneer weet ik niet................wel dat ik ze wil hebbenhebbenhebbenhebben

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma sep 22, 2008 6:10 pm

Als je vooral op de weg of harde paden rijdt...de Marathon Supremes 2.0 rollen echt als gekken. Off-road puur een droog weer achterband uiteraard, maar daar pak je wel het meeste rolvoordeel. Lekbestendiger dan een noppenband ook, denk ik. maarja, het is een smalle 2.0.

Als ik vouwbare 2.35 Appels kan krijgen, ga ik niet moeilijk doen met Supremes. Dat extra volume maakt zo veel goed aan comfort en controle bij plots overstekende bloembakken en bouwputten oversteken... :-)

Een Salsa Fargo met spatborden en Lichte Appels, dat zou wat zijn...

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma sep 22, 2008 7:38 pm

Zijn wel heullllll dik die nieuw appels!
Hier in 28x2.35" maat.

Afbeelding

Als ze die u eens in een lichte versie uit zouden brengen....
Put the fun between your legs!

dré

Bericht door dré » ma sep 22, 2008 8:33 pm

Cloxxki schreef:Als je vooral op de weg of harde paden rijdt...de Marathon Supremes 2.0 rollen echt als gekken. Off-road puur een droog weer achterband uiteraard, maar daar pak je wel het meeste rolvoordeel. Lekbestendiger dan een noppenband ook, denk ik. maarja, het is een smalle 2.0.

Als ik vouwbare 2.35 Appels kan krijgen, ga ik niet moeilijk doen met Supremes. Dat extra volume maakt zo veel goed aan comfort en controle bij plots overstekende bloembakken en bouwputten oversteken... :-)

Een Salsa Fargo met spatborden en Lichte Appels, dat zou wat zijn...

2.0 is niet 29er-waardig dus geen optie

JeroenK

Bericht door JeroenK » ma sep 22, 2008 9:03 pm

"29er waardig", hahahahaha :roll:

Wat zetten we onszelf hier toch graag in regeltjes, al pretenderend dat 29er/SS zo buiten de regels gaat ;) .

@JG, HvH-DH rij ik waarschijnlijk op mijn Salsa op Super Moto's.

Regel 1: Nooit op nooit uitgeprobeerde onderdelen een wedstrijd rijden die je belangrijk vindt...

Er zijn nog mogelijkheden zat om op 29" 2.25" Light Apples harder over strand te viegen dan ik met Super Moto's al doe ;) .

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma sep 22, 2008 9:55 pm

Cubeman: die komen er toch aan?

Jeroen: neem jezelf niet te serieus man. Een goede test duurt minstens 1 racestart lang :-)

Cloxxki
-Altijd experimenteel, soms daardoor verrassend snel.

JeroenK

Bericht door JeroenK » ma sep 22, 2008 10:00 pm

Ik ben er niet bang voor dat het langzamer is, dat zal wel niet ;).

Het gaat me meer om tubeless monteren en of dat goed is gegaan. Ik MOET er een paar ritten op gedaan hebben. :x Heb namelijk weinig zin om ergens tussen Noordwijk en Ijmuiden een paar kilometer naar een strandafgang te lopen en daar mijn vriendin te bellen om me op te halen, omdat m'n band is leeg gelopen en niet meer vol wil...

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma sep 22, 2008 10:09 pm

JeroenK schreef:Wat zetten we onszelf hier toch graag in regeltjes, al pretenderend dat 29er/SS zo buiten de regels gaat ;) .
1-0

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma sep 22, 2008 11:31 pm

JeroenK schreef:Ik ben er niet bang voor dat het langzamer is, dat zal wel niet ;).

Het gaat me meer om tubeless monteren en of dat goed is gegaan. Ik MOET er een paar ritten op gedaan hebben. :x Heb namelijk weinig zin om ergens tussen Noordwijk en Ijmuiden een paar kilometer naar een strandafgang te lopen en daar mijn vriendin te bellen om me op te halen, omdat m'n band is leeg gelopen en niet meer vol wil...
Al eens van het concept "reserve binnenband en pompje" gehoord? :-) Als ik 130km ga fietsen, op enig terrein, probeer ik me daar toch wel aan te confirmeren.

De oude Apples kreeg ik op mijn onderbemeten velgen pas tubeless gemonteerd na het verhogen dan de velggoot met een versmald stuurlint, en daarover weer isolatietape. Licht was het niet, maarja, de band was al een kilo. Reed als een jekko, wel.

Pas later kwamen er de handigere Stans lintjes. Ook niet licht :-)

JeroenK

Bericht door JeroenK » di sep 23, 2008 8:10 am

Cloxxki schreef:Al eens van het concept "reserve binnenband en pompje" gehoord? :-)
:? nee?

Ik wil lekker fietsen en me niet druk maken of mijn setup van een paar dagen daarvoor dicht blijft, terwijl ik er lompe dingen mee doe, zoals over golfbrekertjes of door niet meer te ontwijken gaten in het strand te rammelen.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di sep 23, 2008 8:49 am

Die nieuwe appels zijn nu leverbaar, de fredjes lijken volgens de mevrouw van Schwalbe nog een tijdje op zich te laten wachten. Maar ik heb wel vaker verschillende berichten gekregen van mensen van hetzelfde bedrijf...

Als die Liteskins dezelfde sidewall krijgen als de Racing Ralph dan is hij zeker lastiger tubeless te krijgen dan de oude Big Apple. Daar zit natuurlijk een partij rubber in. Voor de 29" RR heb ik een hele tijd moeten schudden en draaien voor hij zijn lucht goed vast hield :)

Zijn er mensen die wel eens geprobeerd hebben b.v banden plak lijm aan de binnenkant van een niet tubeless band hebben gesmeerd? Dat las ik op MTBR volgens mij ergens

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Bericht door willem12 » di sep 23, 2008 9:47 am

Wat is dan eigenlijk nog het verschil tussen SuperMoto's en de lichtgewicht Apple's ?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di sep 23, 2008 10:30 am

Het loopvlak waarschijnlijk. De SuperMoto's zijn helemaal van dun rubber, evolution kwaliteit. Gemaakt voor snelheid dus.

De Liteskin apples hebben nog steeds lekprotectie, maar dus de dunnere wangen en vouwbaar. Iets minder soepel dus iets minder snel dus.

JJ

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di sep 23, 2008 9:43 pm

Dus? Op voorraad nemen die handel!

Een bekende truc is om pure latex, onverdund uit de hobbyshop, met een kwastje tegen de hielband te "verven". Sommigen doen het zelfs op heel de binnenkant van de band, om dan geen kleine gaatjes te hoeven dichten in het begin, of elke keer daarna. wel nog je gewone dunne drap erbij gooien natuurlijk. Maar even proef-monteren van de banden zonder natte drap, alleen de extra plakkerige "comdoom laagje", kan natuurlijk geen kwaad.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo sep 24, 2008 9:03 pm

Cloxxki schreef:Dus? Op voorraad nemen die handel!
Check :)

De Furious Freds staan in Back order, ik wil gaag Tuig geloven maar ik vrees dat ik mevrouw Schwalbe moet geloven. Aan de andere kan, in de winter zal het slecht rijden zijn met die furieuze fred :)

JJ

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo sep 24, 2008 9:49 pm

In 26" is dat volgens mij de meest lekgereden band bij wedstrijden...

Ik ben de tel kwijt geraakt van mensen die daar bij parcoursen met wat stenig spul er in mee kwamen aanzetten en hun wedstrijd vroegtijdig moesten afbreken. Best balen; de stenige parcoursen zijn meestal in België en dan moet je onverrichter zake terug :cry: .

Afgelopen weekend een nog schrijnender geval in Winterslag:

Afbeelding

Yep. Uit Groot Britannië.
Yep, furious fred's op een steenkolenberg.
Yep, DNF.

Het zal een retesnelle band zijn, maar blijf er mee in Nederland en liever ook niet in Zuid Limburg...

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo sep 24, 2008 11:33 pm

Op interbike zegt Schwalbe ook over de 29" versie. Alleen voor schone paden, absoluut geen gesteente. Heeswijk campingcoss, dus.
Alleen, in Heeswijk wil ik een bredere band, voor de zandbakken.

Je moet ze natuurlijk wel met een latex binnenband met daarin vloeibare latex rijden.

Twister Supersonics heb ik 1x gereden, met Flyweight binnenbanden. Super race, bloedsnlle combi, maar DNF. Ik had zelfs prut in de biba's, maar te weinig, en vooral : geen pompje meegenomen om te proberen het gat zelf te laten dichten met een paar tellen geduld. Dus toch DNF. 3 weken later, beland de bewust biba er wer bijgepakt, kon ik het lek niet meer vinden...

JeroenK

Bericht door JeroenK » do okt 09, 2008 10:11 am

Ik had dus LiteSkin Big Apples besteld bij Stappenbelt / Apeldoorn... aangegeven dat ik ze vrij snel wilde hebben, zij zouden informeren, NL importeur geeft aan dat zij ze niet op voorraad hebben, waarop ik ze heb afbesteld en bij JJ een setje besteld (-plof-, vanmorgen op de deurmat, bedankt! ;))...

In de tussentijd belt Stappenbelt dat ze alsnog de bandjes binnen hebben gekregen! Ik hoef ze niet af te nemen, maar als iemand deze bandjes snel en in een winkel wil kopen: Bij Stappenbelt Apeldoorn ligt een setje 29x2.35" ;). Bel wel effe, zou ik zegen, geen idee of ze die dingen terug mogen geven aan Schwalbe.

@Klok, dat strandracen gaat dus wel lukken op die dingen :evil:.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do okt 09, 2008 11:43 am

Goed bezig Jeroen! Van JJ was dat al bekend, mijn bestelling zal ook wel binnenkort geplaatst worden.

Veel succes in de strandrace, benieuwd naar je setup! Zet je je stuur nog extra laag, zadel verder naar voren enzo? :-)
Binnenkort zul je weten hoe ik in Den Helder ondanks mijn chronische ondertraindheid toch even tot aan je wiel kon komen na een slechte start ;-)

Plaats reactie