De hele heenweg in auto zitten mopperen op de drukte, de hele A2 leek bezet met BBC gangers. Parkeren ging redelijk, snel op fiets het nummer halen en we konden naar de start. Veel bekenden gezien, het leek een gezellige dag te worden. Bram bleek in startvak z'n bidons niet gevuld te hebben, maar gewoon aanbellen en een vriendelijke Limburger geeft je water.
Start ging ok, daarna minder ok. 3.5 km tot we voor het eerst off-road gingen; 100m gras.

Daarna werd het niet veel beter, teveel vlak werk en korte klimmen. Alle gearies die je inhaalde kwamen daarna weer fluitend langs op het vlakke. Ik vervloekte de BBC. Hij vloekte alleen meteen terug: ik reed lek, miste een pijl en verdwaalde, viel keihard op mijn heup en mijn achterrem begon autonoom, conform instructies van de Fiets en ANWB, preventief te remmen. Bij de tweede verzorging stond een mechanicien en uiteindelijk heb ik de hele remblokken verwijderd. 1 rem was meer dan genoeg. Ik reed als bevrijd, had waarschijnlijk de hele dag met "de rem" erop gereden.

Jelle, Coen en Jeroen voerden intussen een show op met binnenbanden. Uiteindelijk werd het toch nog gezellig !!

We kennen onze klassiekers:

Meer fotos Hierrrrr