Dirty Pages @ BBC08 - Men Changing Rubbers

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12
Dirty Pages @ BBC08 - Men Changing Rubbers

Bericht door willem12 » zo okt 12, 2008 8:59 pm

Tja, de Bart Brentjens......

De hele heenweg in auto zitten mopperen op de drukte, de hele A2 leek bezet met BBC gangers. Parkeren ging redelijk, snel op fiets het nummer halen en we konden naar de start. Veel bekenden gezien, het leek een gezellige dag te worden. Bram bleek in startvak z'n bidons niet gevuld te hebben, maar gewoon aanbellen en een vriendelijke Limburger geeft je water.

Start ging ok, daarna minder ok. 3.5 km tot we voor het eerst off-road gingen; 100m gras. :x Na 13,5km de eerste serieuze klim en het was een mooie, zoals Daan zei "het was een slechte dag voor gearies". Daarna een 30cm drop in een afdaling en dus 10 minuten wachten. Volgende klim in ganzenpas en ik was eigenlijk al wel klaar met de BBC. Teveel, te slechte, mountainbikers. Een soort onuitputbare bron van fietsers die zowel lid zijn van het blad Fiets als de ANWB. Toen het echte leuke klimmen begon moesten we van de fiets, dit was immers te moeilijk. Eerlijkhied gebied me te zeggen dat ik niet ook niet zeker was of ik deze klim met vast verzet wel helemaal aankon. Gelukkig sloten toen net Jelle en Coen aan. Met wat grappen en grollen wandelden we naar boven.

Daarna werd het niet veel beter, teveel vlak werk en korte klimmen. Alle gearies die je inhaalde kwamen daarna weer fluitend langs op het vlakke. Ik vervloekte de BBC. Hij vloekte alleen meteen terug: ik reed lek, miste een pijl en verdwaalde, viel keihard op mijn heup en mijn achterrem begon autonoom, conform instructies van de Fiets en ANWB, preventief te remmen. Bij de tweede verzorging stond een mechanicien en uiteindelijk heb ik de hele remblokken verwijderd. 1 rem was meer dan genoeg. Ik reed als bevrijd, had waarschijnlijk de hele dag met "de rem" erop gereden. :oops:

Jelle, Coen en Jeroen voerden intussen een show op met binnenbanden. Uiteindelijk werd het toch nog gezellig !!

Afbeelding

We kennen onze klassiekers:
Afbeelding

Meer fotos Hierrrrr
Laatst gewijzigd door willem12 op ma okt 13, 2008 8:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo okt 12, 2008 9:29 pm

Had je allemaal kunnen weten Willem!
Schorem schreef:Was helemaal top!
2x file,de eerste was naar beneden,vond het erg vreemd dat stoere mountainbikers naar beneden lopen met de fiets in de hand.
2e keer omhoog,(kwam mij erg goed uit overigens) was erg stijl en glibberig.

Bevoorrading was op zijn Belgisch,veel eten.Koekie monsters konden hun hart ophalen en onbeperkt eten.
Bewegwijzering was dik in orde.Ik als op en top verkeerd rijder ben niet een keer verkeerd gereden.
100 kilometer op de singlespeed was best wel pittig maar goed te doen.
Ik ging voor een gezellig tochtje rijden en dat is helemaal gelukt!
De hele dag een strak blauwe hemel is dus op en top kunnen genieten van de zon.

Dus voor wie niet gegaan is heeft echt wat gemist!
Wij werden bij de finish opgewacht door Team Singlespeed Holland Captain Ott.
Nog voordat ik van mijn fiets kon stappen kreeg ik al een biertje in mijn handen gedrukt.Bedankt!
Ook DE Rinus bedankt voor het op sleeptouw nemen op de vlakke stukken!
Het was echt 100% genieten vandaag!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo okt 12, 2008 9:34 pm

jammer dat ik de gezelligheid heb gemist. Ziet er weer goed uit.

wat ik gezien de foto's niet gemist heb is drukte.

Afbeelding

60Km en slechts 1 medebiker gezien (wel veel paardentrailers en golden retrievers).

Ow ja en een hoop avondeten:

Afbeelding
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 13, 2008 7:48 am

Haha, mooie fotoos :)

Ja, ik heb best wel lol gehad onderweg, over tijden moeten we het maar niet gaan hebben.

Wat een tocht, mag wat mij betreft de naam marathon niet hebben. Hopen stukken verhard, veel mensen die niet kunnen sturen, echt teveel lekke banden (die ook gewoon naast de weg werden achter gelaten...).

Maar vooral: heerlijk weer, lekkere omgeving, een paar leuke stukje onverhard, gore fiets, veel lekke banden, gezellige bevoorradingen, kapotte crank, veel singlespeeders, en zeker 4 Rohloff naven rijker.

Mooiste momenten:

- de loopklim samen met Willem en Coen (en dan vooral de reakties op de uitspraken van Willem van nietsvermoedende bikers om ons heen :) )
- Een stuk double track over golvend Limburgs land, begin oktober onder een heerlijk zonnetje met schitterende vergezichten
- Coens ontdekking dat ie bij de bevoorrading een stuk klei heeft gekregen, verpakt als energie reep :D

Spannend was het niet, wel gezellig en door het mooie weer een heerlijk dagje op de fiets!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

ott

Re: Dirty Pages @ BBC08 - Men Changing Rubbers

Bericht door ott » ma okt 13, 2008 8:43 am

Bart is mooi druk geweest met z`n smsjes en thuis zat ie ook de boel te stalken, goed geregeld. :D Tijden kreeg je door maar daar gaan we het niet over hebben ;)
willem12 schreef: Start ging ok, daarna minder ok. 3.5 km tot we voor het eerst off-road gingen; 100m gras. :x Na 13,5km de eerste serieuze klim en het was een mooie, zoals Daan zei "het was een slechte dag voor gearies". Daarna een 30cm drop in een afdaling en dus 10 minuten wachten. Volgende klim in ganzenpas en ik was eigenlijk al wel klaar met de BBC. Teveel, te slechte, mountainbikers. Een soort onuitputbare bron van fietsers die zowel lid zijn van het blad Fiets als de ANWB. Toen het echte leuke klimmen begon moesten we van de fiets, dit was immers te moeilijk. Eerlijkhied gebied me te zeggen dat ik niet ook niet zeker was of ik deze klim met vast verzet wel helemaal aankon.
Mijn beleving:
Voordat de eerste echte klim begon was ik al ingehaald door de eerst 75 starers, die wisten blijkbaaar dat we bij de eerste echte afdaling gingen lopen. In de voerstreek zijn de klimmen zo smal dat als ze voor me op de picollo gingen ik moest afstappen. Niet dat ik ze gehaald had maar dan had ik minder hoeven lopen :(

Bij de eerste fourage was ik er klaar mee. ik had pijn in de kuiten van het bergop lopen, de hoek van de kuiten ben ik niet gewend, iets om te trainen ;)
Toen maar de afslag genomen naar de andere afstanden want in de lus van de 100 zaten geen afkortingen meer. De rest was goed te doen op de singlespeed als de 100 ook zo is geweest dan had ik dat ook wel overleeft.

Was blij verrast over de grootte deelname van singlespeeders, waardoor er te weinig spokecards waren (wordt geregeld)
Afbeelding
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 13, 2008 8:53 am

Start ging ok, daarna minder ok. 3.5 km tot we voor het eerst off-road gingen; 100m gras. Na 13,5km de eerste serieuze klim en het was een mooie, zoals Daan zei "het was een slechte dag voor gearies". Daarna een 30cm drop in een afdaling en dus 10 minuten wachten. Volgende klim in ganzenpas en ik was eigenlijk al wel klaar met de BBC. Teveel, te slechte, mountainbikers. Een soort onuitputbare bron van fietsers die zowel lid zijn van het blad Fiets als de ANWB. Toen het echte leuke klimmen begon moesten we van de fiets, dit was immers te moeilijk. Eerlijkhied gebied me te zeggen dat ik niet ook niet zeker was of ik deze klim met vast verzet wel helemaal aankon. Gelukkig sloten toen net Jelle en Coen aan. Met wat grappen en grollen wandelden we naar boven.
Willem, dan moet je eens langskomen in Oost-Brabant. Lekker rustig en veel singletrack. Alleen weinig klimmen dus die koffiemolen kan je thuislaten.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Honey rider

Bericht door Honey rider » ma okt 13, 2008 9:02 am

Voor het eerst een dergelijke tocht gereden. De 55 om het eens te proberen. Op mijn nieuwe Singular met Rohloff. Jelle, volgens mij heb je mijn Rohloffje niet meegeteld, want ik heb jou niet gezien.

De fiets beviel uitstekend. Star is prima te doen in dit landschap. Ik mis mijn verende voorvork op mijn thuisrondje Lage Vuursche meer... :D Uiteraard dankzij de 29 wielen rolde het allemaal prima door! Enne, toch wel blij met mijn 14 versnellingen. Respect voor de Singlespeeders!

En tsja, over de route, inderdaad veel asfalt, en de twee stukken verplicht staan/lopen. Het is al eerder gezegd door de anderen... Het werd goed gemaakt door het prachtige weer en de mooie herfsttooien van de bomen!

Joop

willem12

Bericht door willem12 » ma okt 13, 2008 9:03 am

didadunlop schreef: Willem, dan moet je eens langskomen in Oost-Brabant. Lekker rustig en veel singletrack. Alleen weinig klimmen dus die koffiemolen kan je thuislaten.
Nee, ik moet gewoon wat consequenter worden. Ik heb dit jaar reuze lol gehad in Kellerwald en Hollange. Loodzwaar, maar wel leuk omdat er heel weinig vlak in zit. Net als vorig jaar Wasgau. Om ook met weinig hoogtemeters lol te hbben, zoals ditjaar bij WSSC08 (Malden) en BBC, moet je een relatief groot verzet kunnen draaien, zoals Dader en Bram. Dan kun je op de vlakke stukken snelheid maken. Dus zolang ik niet richting de 2:1 kan fietsen geldt de volgende regel voor mij: minimaal 1000hm per 50km, anders versnellingen erop. Of je moet het treffen dat je met een groepje kan zoals Jelle, Coen en Jeroen, maar daar was ik net weer iets te langzaam voor.

Maar...het was gezellig !!
Laatst gewijzigd door willem12 op ma okt 13, 2008 9:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma okt 13, 2008 9:05 am

Hoe kun je daar nu lek rijden? Amerikanen lachen echt om dergelijke beelden ;-)

Goo time!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 13, 2008 9:07 am

hahahaha, weinig snelheid stukken in mijn rondje hoor. Ook heel erg veel kruip sluip door paadjes waarbij je takken moet wegduwen.

2:1 krijg jij makkelijk rond hier. Ik rij met 34/18 en 34/16 moet geen probleem zijn.

willem12

Bericht door willem12 » ma okt 13, 2008 9:44 am

We staan op de foto.....ik heb jullie niet voorgelogen, hier weer eens een inspectie van de achterrem:
Afbeelding

Afbeelding

Kijkt die man nu vol ontzag naar Jelle of naar de fotograaf ?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Klokkie
Lek rijden over de stenen was i.d.d. onzin, en we, 29" wielen, rosten lekker naar beneden. Meidoornen was echter een ander verhaal. Daan had de laatste kilometers een joekel van een doorn in z'n band. Bij de auto aangekomen trok hij die doorn eruit en in no-time een lege band.....
Laatst gewijzigd door willem12 op ma okt 13, 2008 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Honey rider

Bericht door Honey rider » ma okt 13, 2008 10:00 am

Racing Ralph 2.4, 29 inch, latex binnenbanden: Niet lek gereden. Wel bewust geprobeerd om op de stukken langs de hagen het midden aan te houden; weg van de randen met doornen?!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma okt 13, 2008 10:27 am

JJ schreef:Mooiste momenten:
- de loopklim samen met Willem en Coen (en dan vooral de reakties op de uitspraken van Willem van nietsvermoedende bikers om ons heen :) )
- Een stuk double track over golvend Limburgs land, begin oktober onder een heerlijk zonnetje met schitterende vergezichten
- Coens ontdekking dat ie bij de bevoorrading een stuk klei heeft gekregen, verpakt als energie reep :D
Ik kan me hierbij alleen maar aansluiten. Wat ik ook mooi vond, was het grote aantal gekken dat zich op deze vroege zondagochtend naar het zuidelijkste zuid-limburg had begeven om een toertocht te rijden. Verbroedering alom!

dré

Bericht door dré » ma okt 13, 2008 3:27 pm

didadunlop schreef:hahahaha, weinig snelheid stukken in mijn rondje hoor. Ook heel erg veel kruip sluip door paadjes waarbij je takken moet wegduwen.

2:1 krijg jij makkelijk rond hier. Ik rij met 34/18 en 34/16 moet geen probleem zijn.
dus leuk genoeg voor november/december 2008 didaoffroadtoermeeting? :)

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma okt 13, 2008 4:18 pm

JJ schreef: - Coens ontdekking dat ie bij de bevoorrading een stuk klei heeft gekregen, verpakt als energie reep :D.....
Afbeelding

En die spokecard.......HEERLIJK!!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma okt 13, 2008 4:43 pm

Ik ben ook benieuwd hoe snel we 'onze' roddel weer terug horen...

'nee, dit is het proto van de nieuwe lightweight Rohloff.... '

Bijblijvertje #321: de fabuleuze (voorspelde) quote: "HE! wat was dát voor een buitenband!?"

:)

ott

Bericht door ott » ma okt 13, 2008 7:01 pm

dré schreef:
didadunlop schreef:hahahaha, weinig snelheid stukken in mijn rondje hoor. Ook heel erg veel kruip sluip door paadjes waarbij je takken moet wegduwen.

De meeting voor mensen die niet naar Limberg durvden ;)
Prik maar een data Dida, ben benieuwd hoe het daar is :)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » ma okt 13, 2008 7:27 pm

DeKerf's schreef: Bijblijvertje #321: de fabuleuze (voorspelde) quote: "HE! wat was dát voor een buitenband!?"
Geen buitenstebuitenband zo te zien :drunk:
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 13, 2008 9:55 pm

ott schreef:
dré schreef:

De meeting voor mensen die niet naar Limberg durvden ;)
Prik maar een data Dida, ben benieuwd hoe het daar is :)
Ik zal eens kijken. Volgende week de gehele week aan het wandelen en kamperen in schotland maar als ik terug ben kunnen we wel een datum prikken.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma okt 13, 2008 10:51 pm

Op http://www.flickr.com/photos/30965825@N06/ staan nog wat foto's van de maten Ott en wat foto's van Thijs en Rinus.

Was wel een leuke tocht. Beetje veel asfalt dus veel spinnen... Reed soms gewoon 40 km/u in de sprint met 36-19/26". Wel veel bekenden gezien, werd door - voor mij - wildvreemden herkend als "Duchenneman". Waar mijn cape was gebleven... etc.

Daan heeft me eindelijk eens te grazen kunnen nemen, hij was eerder warm gereden dan ik en kon in de eerste grasklim moeiteloos bij me wegrijden. Ik dacht nog, die komt zichzelf nog wel tegen en dan ga ik erop en erover maar zag hem pas na de finish weer terug... Respect!

Wel het grootste gedeelte flink hard doorgetrokken op jacht naar Daan, heb dik 1 uur 20 in de rooie cijfers gereden. Dus hartslag meer dan 160. Was flink hoor soms. In geen tijden mezelf zo op me flikker gegeven! Wel tevreden met het resultaat. Al hoopte ik onder de 5 uur te rijden, dat lukte helaas niet. Er zat gewoon niet meer in. Al waren er wel van die momenten waar je flink veel tijd verloor. Sommige oversteekmomenten kostten wel heel veel tijd, daarbij lopen in een afdaling die de eerste de beste boerenlul op zijn Gamma fiets nog kan doen, nee, dat was echt een schande! Ik begrijp die organisatie echt niet!

Na aankomst dik 2 uur wachten op DE Rinus en het Tuig, daarna naar de Mc via afslag 28, 27, 26, 25, 24, 23, Thijs, waar blijft die fucking afslag!?!?

TBB

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » di okt 14, 2008 6:53 am

ott schreef: Prik maar een data Dida, ben benieuwd hoe het daar is :)
Ietskes lager dan Uje op de kaart: 2-november De Rips?
Doubt Kills Dreams

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 14, 2008 1:16 pm

Lekrijden is een keuze.
Iedereen weet van de meidoornen in limburg, en toch blijven hele volksstammen het proberen zonder vloeibare latex/slime oid in de binnenbanden. Wat is nu vervelender, 1x een slime tube kopen(of maken), of een tocht onderbreken voor panne?

Hapklare Stan's vloeistof is bij Jelle te koop. Maakt lekrijden veel lastiger.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » di okt 14, 2008 1:22 pm

Volgens mij heb ik iets gemist.

Was het toch een soort SS wedstrijd...had ik bij moeten zijn :angelnot:

Heb me nu vermaakt met 1234 geijkte watten trappen op een Moots :o

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di okt 14, 2008 1:50 pm

Cloxxki schreef:Wat is nu vervelender, 1x een slime tube kopen(of maken), of een tocht onderbreken voor panne?
Dat eerste... nu hebben we tweemaal ontzettend gelachen, hadden we stans/noflats of wat ook gehad, was het een saaie race, waar alleen de tijd toedeed geworden...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di okt 14, 2008 2:07 pm

Nard schreef:Heb me nu vermaakt met 1234 geijkte watten trappen op een Moots :o
Klinkt als een saaie training op een saaie fiets, je kunt er geen eens krassen op maken...

Foto!!!!!! EN SNEL :D

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie