Hej,
Ben net m'n 'nieuwe' ('oude' jaren '80, belgisch) baanframe aan het opzetten. En kom er niet echt uit op bepaalde dingen, met name aangaande de bb icm. crank, deze bb is italiaans. Waarschijnlijk is het erg simpel, maar wordt niet veel wijzer uit Sheldon's gedetailleerde uitleg.
Waar op te letten als het gaat bij aanschaf nieuwe crank. Past in principe elke crank? (Ik denk campagnolo, sugino of een ofmega mistral) Ook ivm. kettinglijn.
Ook zitten er nog de oude headset (Tange) en bb (Ofmega) op, weet niet op welke basis in te checken of deze nog ok zijn, voordat ik hem opgebouwd heb. Het lijkt nog smooth.
Zodra de frame/fiets iets verder is post ik wat fotoke's, twijfel over wel of niet opnieuw te spuiten.
Cheers,
Italian BB
Moderators:JJ, Beheerders
Bij een Italiaans BB gaan beide cups er rechtsom in (zoals een kurketrekker).
Het BB-huis zou 70mm breed moeten zijn.
Te herkennen als 36x24 op onderdelen.
Heeft dus alles met de passing van het BB in het frame te maken.
De lengte van de trapas heeft daar niets mee te maken.
De passing van cranks op BB-as heeft een Italiaans of een JIS passing.
De tapsheid is daarbij gelijk, alleen valt de crank verder (of minder ver) over de traps.
Het BB-huis zou 70mm breed moeten zijn.
Te herkennen als 36x24 op onderdelen.
Heeft dus alles met de passing van het BB in het frame te maken.
De lengte van de trapas heeft daar niets mee te maken.
De passing van cranks op BB-as heeft een Italiaans of een JIS passing.
De tapsheid is daarbij gelijk, alleen valt de crank verder (of minder ver) over de traps.