diameter stem :(

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
straightedgepat
diameter stem :(

Bericht door straightedgepat » za nov 15, 2008 12:03 pm

mooie NOS cinelli stem gekocht... en wat blijkt diameter stuur 25,4mm is te klein :( stem opening is 26,4mm en met alleen aandraaien lukt het niet... ik heb nu de ruimte opgevuld met wat stukjes van een snoepblikje maar dit voelt niet echt lekker... zijn hier busjes voor verkrijgbaar en zo ja waar? andere tips/tricks ook welkom...!!!

steelhead

Bericht door steelhead » za nov 15, 2008 12:49 pm

Nitto levert shims van 25.4 naar 26.0. Ik heb jaren met een stukje Cola blik rond gereden. Als je echt exact wilt kunt je een zadelpen shim zoeken met de juiste wanddikte. (diameter gat - diameter stuur / 2....... jij moet dus 0.5mm hebben) En zelf een shim knippen of zagen. Die krijg er meestal niet zo makkelijk tussen maar gaat zeker werken!!!

Cas

Ik heb nog een plaat aluminium staan van 0.5. Zal ik een stukje knippen en op de post doen?
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

straightedgepat

Bericht door straightedgepat » za nov 15, 2008 6:30 pm

dank... na het posten heb ik even gegoogled en dacht ook meteen aan die zadelpen shims... en die bestaan ja in 0,5mm deze week even langs wat fietswinkels hier in amsterdam :) dank voor de info... mocht ik niets kunne vinden maak ik graag gebruik van je aanbod :)

koekie

Bericht door koekie » zo nov 16, 2008 4:39 pm

ben benieuwd of het je lukt.
Ik zit ook met het idee een riser te monteren (25.4) in mijn stem.

Plaats reactie