welke vork voor een scandal 29er
Moderators:JJ, Beheerders
Ik heb sinds kort een scandal 29er frame en ik wil deze opbouwen met een verende voorvork.
Maakt het qua rijgedrag veel uit of dit een 80 of een 100mm vork is?
Maakt het qua rijgedrag veel uit of dit een 80 of een 100mm vork is?
Ik rijdt ook een scandal en rijdt met de orinele carbon on one vork die echt super goed stuurt. Heb dit jaar ook met een manitou minute 80mm gereden voor een aantal wedstrijden en marathons en dat ging ook erg goed. Hij wordt er echt maar een paar mm hoger van aan de voorkant en het sturen blijft gewoon erg scherp. Zou zelf nooit meer als 80m erin zetten, dus zeker geen 100. Vind dat de voorkant dan wel veel te hoog komt (is al zo hoog bij een 29-er) en denk dat hij er dan wel merkbaar trager van gaat sturen, tegen het vervelende af. Een reba of minute 80mm moet dus makkelijk kunnen lijkt me.
Oja, de minute is nog best wel licht, zeker in vergelijking met de nieuwe reba. Mijn minute weegt: 1665gram, redelijk acceptabel voor een 29 vork lijkt me.
succes
Oja, de minute is nog best wel licht, zeker in vergelijking met de nieuwe reba. Mijn minute weegt: 1665gram, redelijk acceptabel voor een 29 vork lijkt me.
succes
Kan me helamaal vinden in het antwoord, let op de offset van de vork.
De onone bv. heeft een 47mm offset
@ Ninko: Ahh een minute. kreeg laatst een mountainbike plus onder ogen waar iemand op een 29er reed, dat was jij dus
De onone bv. heeft een 47mm offset
@ Ninko: Ahh een minute. kreeg laatst een mountainbike plus onder ogen waar iemand op een 29er reed, dat was jij dus

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Mag ik je handtekeningNinko schreef:Bingo, verslagje van Drunense Duinen jaott schreef:@ Ninko: Ahh een minute. kreeg laatst een mountainbike plus onder ogen waar iemand op een 29er reed, dat was jij dus

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Ik had zelf ook al naar de Minute zitten kijken.
Nu staat op de site van Crc het volgende bij de omschrijving:
Fork Offset: (mm) 41 or 48. http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=21353
Deze omschrijving is voor alle drie de vorken.
Heeft de 80 mm versie een vaste offset of moet je een keuze maken uit de offset van de vork?
Nu staat op de site van Crc het volgende bij de omschrijving:
Fork Offset: (mm) 41 or 48. http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=21353
Deze omschrijving is voor alle drie de vorken.
Heeft de 80 mm versie een vaste offset of moet je een keuze maken uit de offset van de vork?
Het gaat om mm`ers geen G2 of zoCloxxki schreef:Heeft Ninko de steekas versie dan?ott schreef:Minute TA =steekas (48 ), QR = Quike release (41)
Balkoofdhoek scandal is 72, niet iets geks![]()
Zolang je geen echt afwijkende offset op de vork hebt, gaat het goed komen
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst